تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سزاوار است كه عاقل ، از مستى ثروت، قدرت ، دانش ، ستايش و مستى جوانى بپرهيزد، چرا ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798956869




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس جهاد کشاورزی ماهشهر:سازمان آب و برق بدون هماهنگی آب را روی اراضی کشاورزی ماهشهربست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس جهاد کشاورزی ماهشهر:سازمان آب و برق بدون هماهنگی آب را روی اراضی کشاورزی ماهشهربست اهواز - ایرنا - رییس جهاد کشاورزی ماهشهر گفت: سازمان آب و برق خوزستان بدون هماهنگی قبلی و اطلاع رسانی، هفته گذشته به مدت پنج روز آب رودخانه جراحی را روی اراضی کشاورزی پایین دست ماهشهر و شادگان بست و مشکلاتی را برای کشت پاییزه این مناطق فراهم کرد.


"حمید رضا رشیدی" شنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام این مطلب افزود: آب دور اول کشاورزی این منطقه تامین شد اما برای مرحله دوم طبق اظهارات خود آنها برای آبگیری حوضچه ها قطع کرد که با پیگیری فرماندار ماهشهر امروز این آب برقرار شده است.
وی اضافه کرد: سازمان آب و برق خوزستان باید مراتب قطع موقت آب رودخانه جراحی ( مارون ) روی اراضی پایین دست درماهشهر و شادگان را اطلاع رسانی کند؛ ما می توانیم این امر را با سستم پیامکی به کشاورزان اطلاع دهیم تا در آن زمان محدود مثلا 10 یا 15 روز آب برای آبیاری ندارند.
رشیدی ادامه داد: هفته گذشته سازمان آب و برق خوزستان بدون اطلاع رسانی، آب این رودخانه را روی اراضی پایین دست قطع کرد که زیان های مالی را برای کشاورزانی که نیاز به آبیاری برای کشت پاییزه داشتند وارد کرده است .
وی گفت: سازمان آب و برق خوزستان علت قطع آب رودخانه را آبگیری حوضچه های ذخیره عنوان کرده که نیازی به آبگیری در این شرایط حساس نبود.
با قطع موقت آب رودخانه جراحی یا مارون درمحل اراضی پایین دست رامشیر و ماهشهر کشت پاییزه اراضی این منطقه دچار آسیب شد که تاکنون گزارشی از میزان خسارت وارده اعلام نشده است.
رودخانه جراحی یا همان رودخانه مارون پس از گذشتن از سد مخزنی مارون واقع دربهبهان وارد "بند شهدای بهبهان " می شود که دراین محل آب کشاورزی حدود 12 هزارهکتار از اراضی کشاورزی را تامین می کند. سپس آب این رودخانه حرکت و وارد حوزه جایزان درامیدیه می شود و آب کشاورزی حدود 7000 هزارهکتار از اراضی کشاورزی منطقه را سیراب می کند.
این رودخانه سپس وارد منطقه رامشیر , ماهشهر و سپس شادگان می شود که آب کشاورزی حدود 50 هزارهکتار ازاراضی کشاورزی این سه شهرستان را تامین می کند.
به گفته رشیدی باتوجه به استقرار اداره سازمان آب و برق خوزستان درشهرستانهای بهبهان، امیدیه و رامشیر، کشاورزان منطقه مشکلی بابت عدم تامین موقت آب مورد نیاز نداشتند چون مقامات محلی با یکدیگرهماهنگ هستند اما ماهشهر و شادگان که فاقد اداره آب و برق هست این هماهنگی حاصل نشد و ما دو شهرستان با مشکل برخورد کردیم.
وی افزود: خوشبختانه با پیگیری فرماندار و مقامات محلی ماهشهر آب کشاورزی مورد نیاز برای کشت پاییزه اراضی این شهرستان امروز برقرارگردید و بناست که ازبعدازظهرامروز آب وارد اراضی کشاورزی شاگان شود و مشکل این شهرستان نیز برطرف شود.
روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان در پاسخ به این مطلب اعلام کرد: خبر قطعی آب از روز 20 آبان به اطلاع کشاورزان منطقه رسیده بود.
بر این اساس، خبر قطعی آب که به دلیل برخی تعمیرات و افت فشار آب بوده از طریق پیامک به کشاورزان منطقه اعلام شده بود.
645/551


24/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن