تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به خدايى كه جانم در اختيار اوست، وارد بهشت نمى شويد مگر مؤمن شويد و مؤمن نمى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820858506




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طه هاشمی: تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد سیاسی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: طه هاشمی: تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد سیاسی است تهران- ایرنا- معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: تحقیق و تفحص حق نمایندگان مجلس شورای اسلامی است اما باید از حق در جای درست استفاده کنند و تحقیق از دانشگاه ازاد یک اقدام سیاسی است.


طه هاشمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا در مورد طرح تحقیق و تفحص مجلس از دانشگاه آزاد که در روزهای اخیر اعلام شد، گفت: متاسفانه این روزها به آموزش عالی در بخش دولتی و غیردولتی به معنای واقعی ظلم می شود.
وی ادامه داد: معرفی وزیر از سوی رییس جمهوری و ندادن رای اعتماد به فرد مورد نظر در بخش دولتی و فشار بی سابقه ای که روی دانشگاه آزاد به عنوان یک بخش خصوصی گذاشته شده از جمله فشار هایی است که به آموزش عالی کشور وارد می شود.
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد، گفت: تحقیق و تفحص حق مجلس است اما باید از این حق در چارچوب قانون و مقررات استفاده شود. به عنوان فردی که تجربه حضور در هیات ریسه مجلس را دارد معتقدم تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اقدامی کاملا سیاسی بود. یکی از نکات جالب در این طرح مطرح شدن آن در رسانه ها پیش از قرار گرفتن در دستور کار هیات رییسه و صحن علنی مجلس است.
وی تصریح کرد: مجلس باید نگاهش منصفانه، عالمانه و فراجناحی باشد و نباید تحت تاثیر گرایش های سیاسی قرار گیرد. افکار عمومی ناظر این حرکات هستند و این مساله برای مجلس زیبا نیست.
وی اظهار کرد: اتفاقی که در مجلس رخ داد به هیچ عنوان قابل قبول نیست و فکر می کنم جایی که در کشور باید در آن آرامش، اطمینان، ثبات و امنیت ذهنی در آن حاکم باشد دچار تشدد شده است.
هاشمی ادامه داد: باید از جایی به مجلس تذکر دهند تا این گونه مسایل را رها کرده و اجازه دهند مدیران ارشد آموزش عالی کشور به وظایف اصلی خود بپردازند. در طول 35 سال گذشته همیشه مجالس ما اکثریتی از یک گرایش سیاسی را در اختیار داشته اما هیچ گاه شاهد چنین رفتار هایی از آنها نبودیم.
نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس باید بداند اکثر خانواده های ما با آموزش عالی در ارتباط هستند و امنیت ذهنی لازم از مدیران، معلمان و اساتید با مشخص نشدن تکلیف وزیر علوم از خانواده آموزش عالی گرفته شده است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا گزینه جدید رییس جمهوری برای تصدی وزارت علوم رای کافی را از مجلس خواهد گرفت، گفت: با این فرآیند طی شده برای رای گزینه پیشنهادی جدید باید به خدا پناه برد. به عنوان کسی که همیشه با آموزش عالی در ارتباط بوده معتقدم در صورت ادامه روند ندادن رای اعتماد خطری جدی آموزش عالی کشور را تهدید می کند.
فراهنگ **9118**1601**


24/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن