تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کمترین کفر این است که انسان از برادرش سخنی بشنود و آن را نگه دارد تا او را با آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819858242




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیمای فقر برچهره دانش آموزان و مدارس کهگیلویه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سیمای فقر برچهره دانش آموزان و مدارس کهگیلویه یاسوج- ایرنا- نزدیک این مکان که می شوی از درب حیاط و مکانی شبیه به فضای آموزشی خبری نیست، بلکه مخروبه ای است که فقر از در دیوار آن می بارد نظیر این مکان آموزشی با مشکلات فراوان حداقل 56 مورد در منطقه وجود دارد.


اینجا مدرسه روستای بیمنجگان دهدشت از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد با قدمتی 55 ساله است که حیاط آن خاکی و از داشتن هرگونه امکانات رفاهی ، سرویس بهداشتی، آب و امکانات ورزشی محروم است.
این مدرسه در 10 کیلومتری شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه واقع شده اما رنج محرومیت آن آزار دهنده و باورنکردنی است.
وقتی وارد مدرسه شدیم زنگ ورزش بود ولی خبری از فعالیت ورزشی نبود بلکه دانش آموزان به جای ورزش سرگرم دعوا و بطالت وقت و پریدن و شیطنت های خاص سنی خود بودند، چون دراین مدرسه رنگ و رو رفته از امکانات ورزشی خبری نیست.
از روستا که وارد می شویی آسفالت تا یکصد متری مدرسه رسیده ولی دانش آموزان ادامه مسیر رسیدن به مدرسه را بویژه در روزهای بارانی باید در گل ولای طی کنند، زیرا فضای آموزشی روستا در کوچه ای خاکی و گل آلود قرار دارد.
سیمای فقر نه تنها از مدرسه رنگ و رو رفته بلکه بر رخسار نحیف دانش آموزانی قد و نیم قد این فضای آموزشی می بارد و این تنها مشکل این مدرسه نیست بلکه در برخی مناطق سخت گذر کهگیلویه دانش آموزان از لحاظ سوء تغذبه و فقر امکانات آمورشی و رفاهی وضعیت بدتری را نیز تجربه می کنند.

* وقتی مدرسه سرویس بهداشتی ندارد
یکی از دانش آموزان روستای بیمنجگان نداشتن سرویس بهداشتی، آب لوله کشی و حیاط نامناسب را مشکل اصلی مدرسه دانست و گفت: برای سرویس بهداشتی باید به خانه های خود در روستا که دور از مدرسه است رفت و آمد کنند.
این دانش آموز نداشتن سرویش بهداشتی را یک معضل خواند وگفت: این مدرسه هیچ گونه امکانات رفاهی و آموزشی ندارد.
وی افزود: از مسوولان می خواهیم با توجه به فصل بارندگی نسبت به نصب شیشه های مدرسه اقدام کنند.
رییس مدرسه ابتدایی محمود طالقانی روستای بیمنجگان به خبرنگار ایرنا گفت: این مدرسه 55 سال قدمت دارد ولی هیچ گونه امکانات آموزشی ندارد.
"مجتبی دستار" با اشاره به وضعیت نامناسب سرویس بهداشتی، حیاط مدرسه و نبود آب لوله کشی در مدرسه افزود: دانش آموزان با توجه به دوری مدرسه مشکلات زیادی را تحمل می کنند.
دستار نبود آب آشامیدنی در مدرسه را یک معضل خواند و گفت: دانش آموزان مجبور هستند برای استفاده از سرویس بهداشتی به خانه های خود در روستا مراجعه کنند.
وی تعداد دانش آموزان این مدرسه را 45 دانش آموز اعلام کرد وگفت: با توجه به نبود امکانات ورزشی و زمین مناسب زنگ ورزش برای دانش آموزان ومدرسه مشکلاتی را به همراه دارد.

56 مدرسه در کهگیلویه آب لوله کشی ندارند
رییس آموزش و پرورش کهگیلویه با اشاره به اینکه 56 مدرسه در سطح شهرستان آب لوله کشی و 34 مدرسه برق ندارند گفت: بر اساس مصوبه خرید انشعاب مدارس باید از هزینه تعمیرات مدراس از سوی نوسازی تامین شود.
"لطف الله فروزان " افزود: تاکنون این مصوبه از سوی نوسازی شهرستان اجرا نشده است.
وی با بیان اعتبار کم سرانه مدارس در طول سال گفت: با توجه به مشکلات زیاد مدارس این اعتبار جوابگوی برطرف کردن مشکلات مدارس نیست.
فروزان تصریح کرد: تعمیرات جزئی مدارس با همکاری مدیران از محل جمع آوری کمک های مردمی بازسازی شود.
وی گفت: 16 هزارو 723 دانش آموز در 997 کلاس درس در این شهرستان مشغول تحصیل هستند.
رییس نوسازی مدارس شهرستان کهگیلویه افزود: کاری از دست ما ساخته نیست
وی با اشاره به اینکه هیچ گونه مصوبه ای از سوی آموزش و پرورش در راستای خرید انشعاب مدارس به نوسازی ارسال نشد گفت: نوسازی مدارس تنها مدارسی که در حال ساخت هستند انشعابات آنها را نصب و مشکلاتشان را برطرف می کند.
سلیمان قاسمی با اشاره به وجود مشکلات متعدد ناشی از کمبود امکانات رفاهی و ورزشی در مدارس این شهرستان افزود: بهسازی و بازسازی مدارس نیازمند توجه ویژه مسوولان استانی و وشهرستانی در تخصیص اعتبار کلان است.
شهرستان کهگیلویه به مرکز دهدشت در 180کیلومتری یاسوج واقع شده است.
گزارش از : حسین خدمتی

538/7531/627


24/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن