تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1834249422
عضو هیئت علمی جامعة المصطفی: حاکم اسلامی مقبولیت خود را از مردم میگیرد نه مشروعیتش را
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: عضو هیئت علمی جامعة المصطفی:
حاکم اسلامی مقبولیت خود را از مردم میگیرد نه مشروعیتش را
عضو هیئت علمی جامعة المصطفی گفت: دموکراسی، چارچوب نوینی است که برای مشروعیتبخشیدن به حکومت در جوامع طراحی شده است، اما در نظام ولایت فقیه، تنها مقبولیت به حکومت میدهد.
به گزارش خبرگزاری فارس، حجتالاسلام رحیم لطیفی در گفتوگو با مرکز خبر مجتمع آموزش عالی فقه، با اشاره به صبغه بحث ولایت فقیه اظهار کرد:این بحث تنها در جوامع شیعی مطرح نبود، بلکه از ابتدای خلقت عالم و حضرت نوح نبی(ع) که سرآغاز مدنیت و پیدایش نظام اجتماعی به شمار میآید، نیز مورد نظر بود. چرا که تشکیل حکومت از اهداف تغییرناپذیر انبیای الهی شمرده میشد. وی افزود: حضرت سلیمان، حضرت داود، حضرت موسی و در صدر آنها رسول مکرم اسلام(علیهمالسلام) در مدینه، اولین سنگ بنای مدینه فاضله، حکومت، دولت و نظام دینی را بنیان نهادند. در تاریخ اسلام، تا زمانی که رأس حکومت مسلمانان، انسان عالم، عادل، مجتهد و فرزانه بود، اقتدار جهان اسلام محفوظ بود و تنها در برهههایی که عنان حکومت از دینمداران فاصله میگرفت، سرنوشت نابههنجاری دامنگیر مسلمانان میشد. * ریشه گستردگی کنونی جوامع اسلامی این عضو هیأت علمی المصطفی با بیان این که اگر پیامبر اکرم(ص)، سنگ بنای مدینه فاضله و حکومت الهی را بنیاد نمینهاد، شاهد وسعت و گسترش کنونی جوامع اسلامی نبودیم، ابراز کرد: همواره رسیدن به اهرم قدرت در جهان کنونی، آرزوی هر صاحب مکتبی مانند ماتریالیست، اومانیست، دموکراسی لیبرال و دموکراسی است تا از آن برای ترویج عقیده و اندیشه خود استفاده کنند. وی ادامه داد: مسلمانان جهان اسلام هم باید بدانند که تضمین آینده اسلام، تنها در گرو اداره حکومت جوامع اسلامی بر اساس آموزههای قرآنی است که تنها عالمان دینشناس عادل را برای احراز آن شایسته میداند. * تفاوت بحث فقهی و کلامی ولایت فقیه حجتالاسلام لطیفی با بیان این که مسئله ولایت فقیه، را باید از منظر فقهی و کلامی مورد بررسی قرار داد، اذعان کرد: تکلیف مردم در قبال ولایت فقیه، بحثی فقهی شمرده میشود، اما اگر به دنبال دلیل ولایت شخص فقیه باشیم، باید آن را از منظر کلامی مورد نقد و بررسی قرار دهیم. مشروعیت ولایت فقیه را میتوان از آیات فراوان قرآنی اثبات کرد و علما نیز بر اساس آن مشروعیت و حقانیت ولایتفقیه را نتیجه میگیرند. * نظریه آنارشیستها در حکومت اجتماعی این عضو هیأت علمی المصطفی با ابراز این که روایات متواتر در متون شیعه و سنی ما تأکید دارد که حکومت به ترتیب از آن خدا، پیغمبر(ص)، ائمه هدی علیهمالسلام و علماست، بیان کرد: هر شخص عاقلی تأیید می کند که بشر بدون حکومت، توان زندگی جمعی ندارد، همچنان که هر خانواده چند نفرهای حاکم میخواهد. آناباتسیتها یا مساواتیها یا آنارخس یا آنارشیستهای امروزی، گروهی هستند که منکر ضرورت حاکم در اجتماع شدهاند. آنها میگویند که حکومت دشمن انسان هاست، چرا که حکومت، انسان را کانالیزه پرورش میدهد که همانند آن فکر کند، آموزش دهد و تأثیر بپذیرد. پس باید به انسان در فضای لیبرالیسمی آزادی کامل داد تا در پرتوی آن کمال واقعی خود را دریابد. این گروه، در آمریکا حزب دارند و یکی دو بار هم در 250 سال گذشته به قدرت رسیدند. وی، با اشاره به رد نظریه آنارشیست، اظهار کرد: پنداشتن این نظریه، به عنوان نظریهای هرج و مرج طلب درست نیست، چرا که هرج و مرج، اصل این اندیشه نیست، بلکه لازمه آن است. در نتیجه با بحث ولایت فقیه مدعی ما تناقضی ندارد. * خوارج؛ از انکار ولایت تا انتخاب ولی مدیر گروه فلسفه و کلام مجتمع آموزش عالی فقه گروه دیگر منکر ولایت فقیه را خوارج با شعار «لا حکم الا لله» دانست و اظهار کرد: بر اساس این تفکر بود که خوارج در پی کنار زدن حضرت امیرالمؤمنین(ع) برآمدند. مرحوم سید مرتضی در کتاب «الذخیره» میفرماید هنگامی که جمعیت حدود سی هزار نفری خوارج از سپاه امیرالمومنین(ع) جدا شدند، بر سر دو راهی رسیدند. برای انتخاب راه خود نزاع کردند تا در نهایت به ناچار امامت و امیری عبدالله بن وهب را برگزیدند. حجتالاسلام لطیفی با اظهار این که هر حکومتی، مستلزم تصرف است، خاطرنشان نمود: دستگاه حکومتی هر حاکمی در زندگی و جان مردم تصرف میکند. از این روست که حق هر حکومتی است که به مردم خود بگوید که در فلان نقطه کشور احتیاج به سربازی و جانفشانی است و مردم نیز ملزم به رعایت آن هستند.
*والیان گمراه وی با تأکید بر این که هر تصرفی باید مبنا، مشروعیت و حقانیت داشته باشد، اضافه کرد: عقل نمیپذیرد که کسی بدون حقانیت و مشروعیت بتواند یک چیز را تصرف کند، در نتیجه، عقل حکومتهایی مانند جانشینی پسر به جای پدر پادشاه خود، حکومت نژادهای برتر همانند ادعای نازیسم و صهیونیسم بر حکومت جهانیان را نمیپذیرد. این استاد جامعه المصطفی با بیان این که یکی از نظریههای اهل سنت آن است که با قهر و غلبه «الملک لمن غلب» حکومت حاصل میشود و از این روست که معاویه با غلبه بر امیرالمؤمنین(ع) حق راستین حکومت پیدا کرد، ابراز کرد: چگونه میتوان در اجتماع بشری به این نتیجه رسید که با زور و اشغال نمودن سرزمینی، حق حکومت نیز محقق میشود. چگونه با زور، قهر و غلبه مشروعیت و حقانیت به تصرفات حکومتی ایجاد میشود. * دموکراسی، مهمترین چارچوب نوین در مشروعیت حکومت وی با بیان این که دموکراسی، چارچوب نوینی است که برای مشروعیت بخشیدن به حکومت در جوامع طراحی شده است. اما در نظام ولایت فقیه، تنها مقبولیت به حکومت میدهد، ادامه داد: این سیستم حکومتی دموکراسی بر آن است که مردم به هر که رأی دهند و او را پذیرفته باشند، حاکم جامعه است. این اندیشه، اندیشه ای رقیب برای حکومت ولایت فقیه است که مسلمانان را مقهور خود کرده است. بر اساس همین شیفتگی بوده که بسیاری از بزرگان ما کتابهای متنوعی در سازش دموکراسی با اسلام نوشتهاند و آن را مطابق با مبانی اسلامی توصیف کردهاند. * چرا دموکراسی، مشروعیت نمیآورد مدیر گروه فلسفه و کلام مجتمع آموزش عالی فقه، با تأکید بر رقیب بودن اندیشه دموکراسی با نظریه ولایت فقیه، عنوان کرد: در انتخابات های که در دنیا برگزار می شود، همه مردم کشوری در پای صندوقهای رأی حاضر نمیشوند و شرکت 9/99 درصدی مردم ایران در انتخابات 29 فروردین و انتخاب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، استثنایی در این موضوع است. حال چگونه میتوان بنا به اصول دموکراسی پنداشت که هفتاد درصد مردمی که در انتخابات شرکت میکنند، میتوانند سرنوشت اقلیت دیگر مردم را مشخص کنند، آیا این همان دیکتاتوری نیست. این فرهیخته حوزه با اظهار این که هرگاه، امام خمینی(ره) بحث ولایت فقیه را مطرح میکردند، ایشان را به ارتجاع متهم کرده و میگفتند «شما کشور را به سوی استبداد پیش میبرید، چرا با دموکراسی، جلوی استبداد را نمیگیرید»، افزود: در انتخابات اخیر انگلستان و ایالات متحده آمریکا، تنها بیست درصد مردم شرکت کردند و سرنوشت هشتاد درصد دیگر را رقم زدند. آیا این همان دموکراسی مورد ادعای غرب است که اجازه اعتراض و مقابله با این روند را به اکثریت مردم نمیدهد. * حاکم اسلامی، مقبولیت خود را از مردم میگیرد، نه مشروعیت را حجتالاسلام لطیفی با ابراز این که حاکم اسلامی، تنها مقبولیت را از مردم میگیرد، اضافه کرد: چون انسان ملک خداست و مخلوق خداست، تصرف در انسان نیز حق اوست. در نتیجه به حکم عقل سلیم، آن که خالق توست، حاکم تو نیز به شمار میآید و این همان مبنای حکومت دینی است. وی با بیان این که ما مخالف ارزشی بودن دموکراسی هستیم نه روشی بودن آن، افزود: هرچند که در نظام جمهوری اسلامی رییسجمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دموکراسی انتخاب میشوند، اما نباید آن را با انتخاب رهبر مقایسه کرد. اگر حاکم خدا بود و حکومت نیز از او صادر میشود و از آن جایی که حکومت مباشری خداوند در دنیا که دارای طبیعت محدود است، امکان ندارد، عقل حکم میکند که باید واسطهای باشد تا خداوند حق حکومت خود را به او تفویض و واگذار کند. این عضو هیأت علمی المصطفی(ص)، با اشاره به خصوصیتهای ذاتی این واسطه، ادامه داد: به حکم عقل، خداوند باید این اختیار را به بهترین مخلوقات خود دهد که انسان کامل، مدیر، عالم، دلسوز، توانا و نزدیکترین انسان به خداوند باشد که تنها در انبیاء عظام (علیهمالسلام) جمع شده است. وی با بیان این که خداوند متعال، قبل از ارتحال نبی مکرم(ص) در سال یازده هجری، حکومت را به ائمه اطهار(علیهمالسلام) واگذار نمود، اظهار کرد: آیه شریفه «و امرهم شورا بینهم» اشاره به شئون زندگی مردم دارد و اشارهای به مشورت در تعیین حاکم اسلامی ندارد، چرا که حکومت، امرالله است و در شورا راهی به رسیدن آن وجود ندارد. * دلایل نقلی اصل ولایت فقیه این استاد حوزه، با اشاره به آیه «لاینال عهدی الظالمین» و مسئله حکومت پس از ائمه هدی(علیهمالسلام)، ابراز کرد: عقل میگوید که امام زمان(عج) به حکم این آیه شریفه، شایستهترین انسان برای واسپاری حکومت و عهد الهی هستند و از طرفی، ایشان پس از غیبت حق نداشتند که این عهد الهی و حکومت را به غیرمعصوم تفویض و واگذار کنند. مدیر گروه فلسفه و کلام مجتمع آموزش عالی فقه افزود: امام زمان(عج)، خود حاکم و جانشین خداوند هستند که عهد الهی را در دست دارند و امت خود را نیز به سرنوشت خود رها نکردهاند و انتخاب چهار نائب خاص در غیبت صغری نیز بر همین اساس و در راستای انتخاب مالک اشتر برای مردم مصر و محمد بن ابوبکر برای مردم یمن به عنوان حاکم اسلامی توسط امیرالمؤمنین(ع) بود که در مصر و یمن غایب بودند. وی با اظهار این که در 329 هجری که غیبت کبرای حضرت روی داد، نیز نمیتوانند مردم را بدون حاکم رها کرده باشند، تأکید کرد: پس از این برهه، به فرموده خود حضرت و ضرورت عقل به ایجاد حکومت، راویان حدیث و فقهایی که علم و تقوای آنها از دیگران بیشتر باشد، مورد مراجعه مردم قرار گرفتند. * جایگاه دموکراسی در حکومت ولایت فقیه حجتالاسلام لطیفی با بیان این که نظام ولایت فقیه دو رکن «لا اله» و »الا الله» را در خود دارد، ابراز کرد: هرچند نظام جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که در مدت 35 سال از عمر خویش چندین انتخابات را در قالب دموکراسی برگزار کرده است، اما معتقد است که در نظام ولایت فقیه مشروعیت و حقانیت رهبر از جانب خداوند است و رأی همه مردم به انتخاب یا برکناری حاکمی، از حقانیت آن رهبر حق چیزی کم نمیکند. این پژوهشگر جامعهالمصطفی تنها تفاوت بین خانهنشینی امیرالمؤمنین(ع) و حکومت ولیفقیه در اقبال مردمی دانست و ابراز کرد: ایستادگی مردم این مرز و بوم، تنها پشتوانه نظام ولیفقیه است که میتواند بقای آن را تضمین کند و این همان جمله معروف است که نظام ولیفقیه تنها مقبولیت، نه مشروعیت خود را از مردم میگیرد. وی انتخاب ولیفقیه توسط مجلس خبرگان را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: از آن جایی که خبرگان مجتهد انتخاب شده مردم، علم به امور غیبی و منویات امام زمان(عج) ندارند، هر مجتهدی را که به عنوان ولیفقیه برگزینند، کشف از واقعیت است. به این معنا که اعضای خبرگان به امید درک واقع و اراده خداوند، مجتهد اصلح را کشف و انتخاب میکنند. * تفاوتهای حکومت ولایت فقیه با حکومت شاهنشاهی این عضو هیأت علمی المصطفی، با اشاره به تفاوتهای حکومت دیکتاتوری و ولایت فقیه، اظهار کرد: تاج، سخن از صاحب تاج میزند، ولی عمامه سخن خدای عمامه را بر زبان میآورد. شاه میگوید که این سخن از من است، اما ولی فقیه، سخن خدای خود را میگوید. قوانین شاه، برای خود او استثناء بودند، اما ولی فقیه، خود نخستین مجری قوانین است. در نظام پادشاهی، جایگاه شاه، محکمترین جایگاه است، ولی در نظام ولایت فقیه، سستترین جایگاه است. در نظام شاهنشاهی، شاه تنها ناظر است، اما در نظام ولایت فقیه، مردم هستند که بر پیشبرد اهداف کشور نظارت دارند. * آیا حکومت ولایت فقیه، مرز جغرافیایی دارد؟ لطیفی با طرح این پرسش که آیا حکومت ولایت فقیه، مرزهای جغرافیایی میشناسد، پاسخ داد: ولایت فقیه، برگرفته از حکومت حضرت مهدی(عج) است که در قرآن به «ولقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون» تأیید رسیده است. روایات متواتری هم داریم که حکومت نبی مکرم اسلام(ص) و امیرالمؤمنین(ع) جهانی بوده است. در نتیجه، اگر ولایت فقیه، ادامه حکومت نبوی و علوی باشد، ولایت او بر همه بشریت میشود. وی در پایان تأکید کرد: یکی از مباحث ضروری و خالی حوزههای علمیه که باید در متون درسی آن گنجانده شود، ولایت فقیه و آشنایی با حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است. در معرفی ولی فقیه، نباید کلمات مبالغهآمیز به کار برد که به یقین خود حضرت آقا نیز راضی به آن نیستند. انتهای پیام/ک
93/08/24 - 12:10
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]
صفحات پیشنهادی
در جلسه کمیسیون علمی و فناوری تأکید شد حمایت شورایعالی انقلاب فرهنگی از فعالیتهای خودجوش مردمی در عرصههای فر
در جلسه کمیسیون علمی و فناوری تأکید شدحمایت شورایعالی انقلاب فرهنگی از فعالیتهای خودجوش مردمی در عرصههای فرهنگیلزوم تشکیل نظام ارزیابی فعالیتهای فرهنگی کشور برای عبور از معضلات فرهنگی و حمایت از فعالیتهای خودجوش مردمی در عرصههای فرهنگی در جلسه کمیسیون علمی و فناوری شورایعالیعضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان مطرح کرد لزوم اهمیت آمادهسازی مردم برای مقابله با بحرانها
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان مطرح کردلزوم اهمیت آمادهسازی مردم برای مقابله با بحرانهاعضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت در اطراف ما همیشه تهدیداتی وجود دارد که نحوه آمادهسازی مردم برای مقابله با این تهدیدات از اهمیت زیادی برخوردار است به گزارش خبرگزاریعضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره): صحیفه سجادیه مجموعه سرشار معارف اسلامی است
عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی ره صحیفه سجادیه مجموعه سرشار معارف اسلامی استعضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره گفت صحیفه سجادیه به ظاهر دعاست ولی مجموعه ناب و سرشار معارف اسلامی است به گونهای که از آن به عنوان زبور آل محمد یاد میشود حجتالاسلام محمد مهدی ناعضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی: احیای امر به معروف راه مقابله با بیحیایی در جامعه است
عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی احیای امر به معروف راه مقابله با بیحیایی در جامعه استعضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد یکی از راههای جدی مقابله با ترویج فرهنگ بیحیایی و بیغیرتی در سطح جامعه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است به گزعضو هیئت علمی جامعةالمصطفی مطرح کرد توجه به جنبه عاطفی و اعتقادی در واقعه عاشورا
عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی مطرح کردتوجه به جنبه عاطفی و اعتقادی در واقعه عاشوراعضو هیئت علمی جامعةالمصطفی گفت کسانی که در ایام محرم به عزاداری میپردازند نباید تنها جنبههای احساسی واقعه عاشورا را مورد توجه قرار دهند قیام امام حسین ع جلوهگاه باورهای اعتقادی و دینی بود به گزعضو شورای اسلامی شهر تهران در گفتوگو با فارس: انتخاب شهردار توسط مردم شوراها را تضعیف میکند
عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفتوگو با فارس انتخاب شهردار توسط مردم شوراها را تضعیف میکندعضو شورای اسلامی شهر تهران گفت با انتخاب شهردار توسط مردم شاهد تضعیف شوراها در سراسر کشور هستیم به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس محسن پیرهادی با حضور در غرفه خبرگزاری فارس در بیسعضوهیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز: استفاده صحیح از داروهای گیاهی نیازمند فرهنگسازی است
عضوهیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز استفاده صحیح از داروهای گیاهی نیازمند فرهنگسازی استعضوهیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت استفاده صحیح از داروهای گیاهی نیازمند فرهنگسازی است به گزارش خبرگزاری فارس از کر ج به نقل از روابط دانشگاه علوم پزشکی البرز نفیسه خسروی اظهار کرنماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد توسعه زیرساختهای آموزشی و علمی در دشتستان
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کردتوسعه زیرساختهای آموزشی و علمی در دشتستاننماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم توسعه زیرساختهای آموزشی و علمی در دشتستان تاکید کرد به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجتالاسلام سید مهدی موسوینژاد صبح امروز در بازوزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاحیه بیستمین نمایشگاه مطبوعات: قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات هفته آین
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاحیه بیستمین نمایشگاه مطبوعات قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات هفته آینده تصویب میشود دولت از رسانهداری خودداری کندوزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ظرف یک هفته آینده قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به تصویب دولت میرسد گفت درئیس دانشگاه کردستان خبر داد فعالیت 300 عضو هیئت علمی در دانشگاه کردستان
رئیس دانشگاه کردستان خبر دادفعالیت 300 عضو هیئت علمی در دانشگاه کردستانرئیس دانشگاه کردستان از فعالیت بیش از 300 عضو هیئت علمی به صورت تمام وقت در این دانشگاه خبر داد فردین اخلاقیان در گفتوگو با خبرنگار فارس از سنندج با اشاره به نقش دانشگاه در تولید علم و فناوری اظهار کرد اگرعضو هیئت امنای مسجد زینبیه اعظم زنجان خبر داد حضور مردم از سراسر کشور در عزاداری روز یازدهم ماه محرم زنجان
عضو هیئت امنای مسجد زینبیه اعظم زنجان خبر دادحضور مردم از سراسر کشور در عزاداری روز یازدهم ماه محرم زنجانعضو هیئت امنای مسجد زینبیه اعظم زنجان از حضور عزادارانی از سراسر کشور در دسته عزاداری روز یازدهم ماه محرم استان خبر داد محمد عینیفرد امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در زنجعضو هیئت امنای نهاد کتابخانههای عمومی: کتابداران مردم را با کتاب آشتی دهند
عضو هیئت امنای نهاد کتابخانههای عمومی کتابداران مردم را با کتاب آشتی دهندعضو هیئت امنای نهاد کتابخانههای عمومی از کتابداران خواست با انرژی مضاعف برای آشتی دادن مردم با کتاب گام بردارند به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز صبح امروز جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانههای عمومی عمومامینی بیات، شهیدی که نوکری نظام اسلامی را افتخاری برای خود می دانست
امینی بیات شهیدی که نوکری نظام اسلامی را افتخاری برای خود می دانست قم - ایرنا - پدران و مادران اگر فرزندان شما در جبهه ها شهید می شوند به خاطر انقلاب اسلامی است ما نوکر این انقلابیم این جمله بخشی از وصیت نام شهید علی اصغر بیات فرمانده تیپ دوم لشکر 17 علی بن ابیطالب قم است کمحسن جوادی دبیر علمی جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شد
با حکم معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد محسن جوادی دبیر علمی جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شد محسن جوادی با حکم سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی به عنوان دبیر علمی جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منصوب شد به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عموعضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع): شکاف بین رشد کالبدی و رشد اجتماعی در شهر باید برطرف شود
عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق ع شکاف بین رشد کالبدی و رشد اجتماعی در شهر باید برطرف شودعضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق ع گفت شکاف بین رشد فضای کالبدی و رشد فضای اجتماعی سبب بروز مشکلاتی در جامعه شده است که باید برطرف شود به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سید محمد میرسندسی ظعضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد: شهر اسلامی تنها شامل ساختمانها و معماری نمیشود
عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد شهر اسلامی تنها شامل ساختمانها و معماری نمیشودعضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت نمود شهر اسلامی در رفتار مردم تجلی پیدا میکند و فقط شامل ساختمانهای و معماری نمیشود به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهشهای شوراغنی پور به فارس خبر داد: شماره جدید 5 فصلنامه علمی ـ پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نمایشگاه رسید
غنی پور به فارس خبر داد شماره جدید 5 فصلنامه علمی ـ پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نمایشگاه رسیدشماره جدید پنج فصلنامه علمی ـ پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها در معرض نمایش و خرید عموم قرار گرفت مهناز غنیپور مسئول غرفه پژوهشگاه ف-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها