تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  بنر تستی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820534224




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ازدواج نمونه بارزی از هیجان‌ها است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
ازدواج نمونه بارزی از هیجان‌ها است
ازدواج نمونه بارزی از هیجان‌ها و تقویت عواطف مثبت انسانی است.
به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،، امروزه عده‌ای از افراد از نقش هیجانات خود که عامل بسیار مهمی در انگیزش و رفتار هستند، آگاهی کمی دارند. ما گاهی برای بیان بسیاری از عواطف خود، دچار فقر کلامی می‌شویم و واژه توصیف‌کننده حالات خود را به خوبی نمی‌دانیم و این حالت می‌تواند منجر به اختلال ارتباطی بین همسران نیز شود. باید توجه داشت که ازدواج می‌تواند عواطف مثبت را در زندگی مشترک جاری و تقویت کند.

بر این اساس فرناز طارمیان روانشناس در این باره، افزود: عواطف مثبت شامل سه دسته‌اند: آنهایی که به گذشته مربوط می‌شوند، عواطفی که به زمان حال تعلق دارند و دسته سوم عواطفی هستند که به آینده مربوط می‌شوند.

وی گفت: عواطف مثبت مربوط به گذشته شامل رضایت‌خاطر، خرسندی، کلامیابی و حس سرافرازی است. اما خوش‌بینی، امید، ایمان و ایمان نیز از عواطف اصلی مربوط به آینده‌اند. عواطف مثبت مربوط به زمان حال، دو طبقه متمایز: لذات زودگذر و کامروایی پایدار را تشکیل می‌دهند. باید توجه داشت که لذات زودگذر از کانال‌های حسی به دست می‌آیند.

طارمیان یادآور شد: ازدواج می‌تواند حرکتی بین هیجانات مثبت و منفی باشد نظر به اینکه ازدواج، پیوندی عاطفی است، می‌توان عواطف مثبت و منفی را در فرآیند آن، تجربه کرد به عبارتی آمیزه‌ای از شادکامی و تلخ‌کامی.

وی افزود: ازدواج ظرفیت‌های درونی بسیاری دارد تا بتواند عواطف مثبت را در فرایند زندگی، به ظهور برساند و آنها را تقویت کند اما باید ما به این واقعیت توجه کنیم که زندگی آمیزه‌ای از شادی و ناراحتی‌ها است و زوج‌هایی در زندگی موفقند که درصد شادکامی‌های آنها بیشتر از تلخ کامی و شکست‌هایشان در زندگی باشد.

این روانشناس خاطرنشان کرد: ازدواج نمونه بارزی از تبادل هیجان‌ها و عواطف مثبت انسانی به شخص دیگر است که در صورت موفقیت در زندگی حالتی از شادکامی و یا همان رضایت از زندگی حاصل می‌شود.

گفتنی است که تحقق اهداف علمی زندگی زناشویی و هدف‌های عاطفی هر یک از همسران مستلزم فراگرفتن مهارت‌های لازم زندگی، داشتن روحیه همکاری بین زوجین، برنامه‌ریزی و تقسیم منطقی کار و اجرای مؤثر آن است.گزارش از ایده مفرح

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن