تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):علت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن ثروتمند و فقير برابر شوند زيرا ثروتمند گرسنگى را اح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819054574




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندارد ایلام: منطقه حائل سبز برای جلوگیری از ورود ریزگردها باید در نقاط مرزی ایجاد شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندارد ایلام: منطقه حائل سبز برای جلوگیری از ورود ریزگردها باید در نقاط مرزی ایجاد شود ایلام - ایرنا - استاندارد ایلام بر ضرورت ایجاد مناطقه حائل سبز برای جلوگیری از ورود ریزگردها در نقاط مرزی استان های غرب کشور تاکید کرد.


به گزارش ایرنا، "محمدرضا مروارید" در نشست استانداران معاونان استاندار و مدیران کل 12 استان زاگرس نشین افزود: این استان در طول یک سال گذشته در خصوص احیا و ترمیم جنگل های زاگرس، جنگل کاری و آبخیزداری عملکرد مناسبی از لحاظ بحث های مطالعاتی و اعتباری داشته است.
وی گفت: رسیدگی و توجه به موضوع خشک شدن درختان بلوط در طول این سال ها ضروری بوده و نقشه های مطالعاتی درختان بلوط خشک شده بیانگر این مساله است که این درختان از قسمت نوار غربی نسبت به گذشته دچار خشکیدگی قابل توجهی شده است.
مروارید پیشنهاد کرد با توجه به شرایط اقلیمی کشور و مساله ریزگردها می توان با همکاری بینابین همه استان های ساکن در نوار مرزی و نیز استان های مرزنشین کشور عراق یک حائل سبز در حاشیه مرز با استفاده از درختان مقاوم ایجاد کرد تا این نواز سبز مانعی برای عبور ریزگردها به داخل کشور و مناطق جنگلی در نقاط مرکزی کشور شود و استان ایلام در این خصوص رایزنی هایی را با استانداران دو استان میسان و واسط عراق انجام داده است.
وی اعلام کرد: اجرای این طرح نیازمند اعتبار و برنامه ریزی مناسب است.
استاندار ایلام اجرای طرح های جنگل کاری در عرصه های طبیعی و به ویژه مناطق گرمسیری استان را یک طرح موفق و تاثیرگذار برای توسعه جنگل ها و مبارزه با پدیده خشکیدگی ذکر کرد.
مروارید یادآور شد: انبوه جمعیت کشور در مناطق غربی و زاگرسی پراکنده شده است و مسوولان این استان ها برای جلوگیری از مهاجرت ساکنان این مناطق به ویژه روستاییان تدابیر عملی در نظر بگیرند.
وی افزود: استانداران با احیای جنگل ها و اجرای طرح های مشارکتی – اقتصادی فضایی برای حضور مردم فراهم کنند.
نماینده استان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: هم اکنون یک هزار میلیارد ریال برای احیای درختان بلوط اختصاص یافته است که این اعتبار باید به درستی و به موقع هزینه شود.
"عمران علی محمدی" از استانداران این استان ها خواست نگاه ویژه ای به درختان بلوط داشته باشند و مشکلات این حوزه را به گوش هیات دولت برسانند و یادآوری کنند.
وی اعلام کرد: با افزایش سهم توسعه نهال کاری می توان تا حدود زیادی مشکلات درختان بلوط زاگرس را کاهش داد.
وی خواستار فرهنگ سازی ، آموزش بهره برداران در خصوص استفاده درست و بهینه و بدور از هرگونه آسیب به جنگل ها و مراتع شد. ک/2
540


23/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن