تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، بزرگ‏ترين ـ فرمود ـ يا با عظمت‏ترين نام خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798594502




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چگونه فرزندتان را برای شغل آینده‌اش آماده کنید؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
چگونه فرزندتان را برای شغل آینده‌اش آماده کنید؟
طوری با آنها رفتار کنید تا بتوانند رویاهایشان را هدفمند کنند. فقط در این صورت است که رویاهایشان به چالش کشیده می‌شود و در آینده می‌توانند برای خودشان کسی باشند.


به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بچه‌ها در هر سنی که باشند، به شما نیاز دارند؛ به حمایت شما و به تشویق‌تان. در حقیقت آنها به شما و تمام بزرگ‌ترهایی که نقشی در هدف‌شان دارند یا می‌توانند داشته باشند، نیاز دارند. آنها برای رویاپردازی و اینکه در آینده می‌خواهند چه کاره بشوند، هم به شما نیاز دارند؛ بنابراین آنها را تشویق کنید، به آنها انگیزه دهید، غذای روح بدهید، با آنها حرف بزنید.

طوری با آنها رفتار کنید تا بتوانند رویاهایشان را هدفمند کنند. فقط در این صورت است که رویاهایشان به چالش کشیده می‌شود و در آینده می‌توانند برای خودشان کسی باشند. هیجان برای زیستن، یاد گرفتن و کار کردن به ذات و درون انسان‌ها بستگی دارد. به فرزندان خود کمک کنید تا هیجان‌ها و احساسات خود را بشناسند. به آنها امید دهید. به رویاهایشان ایمان داشته باشید تا به رویاهایشان ایمان بیاورند.

اول از همه به فرزندان خود بگویید که چقدر به آنها افتخار می‌کنید. اگر بچه‌ها نسبت به آنچه هستند، حس مثبت داشته باشند، می‌توانند زندگی سالم و پرباری داشته باشند. اعتماد به نفس بالا به همراه امید به آینده، کنترل داشتن نسبت به هر آنچه در زندگی رخ می‌دهد و هدفمند بودن از انسان شخصیتی مثبت می‌سازد. فرزندان خود را به‌صورت مداوم تشویق کنید تا در وجودشان حس ارزشمند بودن را به وجود بیاورید تا خودشان را دوست داشته باشند. وقتی کاری انجام می‌دهند، به آنها توجه و از آن کار تعریف کنید.

به فرزندان‌تان گوش دهید و نسبت به چیزهایی که برایشان اهمیت دارد، علاقه نشان دهید. درباره مسائل روز با آنها صحبت کنید، درباره اتفاق‌هایی که برایشان رخ می‌دهد. درصد زیادی از بچه‌های دوره متوسطه و دبیرستان علاقه زیادی به صحبت با والدین خود دارند. از دیدگاه‌ها و عقایدشان بپرسید. نشان دهید که اندیشه و احساسات آنها برایتان جالب است. تنها در این صورت است که آنها راحت عقاید و افکارشان را با شما در میان می‌گذارند.

به فرزندان خود در درک شخصیت و هویت خود و آنچه باعث ویژه بودن‌شان می‌شود، کمک کنید. از فرزندان خود درباره علایق، استعدادها و مهارت‌هایشان بپرسید. نظرتان را درباره نقاط قوت و علایق‌شان بگویید. علایق منحصربه‌فردشان را گوشزد کنید و ذهن‌شان را نسبت به آن باز کنید تا بتوانند بهتر و بیشتر درکش کنند. با آنها صحبت کنید تا ببینندچطور می‌توانند بهتر یاد بگیرند، از طریق مطالعه، حرف زدن یا عمل کردن؟

اگر فرزندتان منحصربه‌فرد است، سعی کنید ویژگی‌هایش را بشناسید و به او بفهمانید که در آینده هم شغلی منحصربه‌فرد و ویژه خودش خواهد داشت. ما انسان‌ها اغلب انتظار داریم که زندگی راهی کاملا هموار و بی‌دردسر را پیش رویمان بگذارد. اما این نکته را باید بدانیم که پیشرفت شغلی طی یک فرآیند رخ می‌دهد و هرکس این فرآیند را به گونه‌ای کاملا متفاوت طی می‌کند.

میزان هوش، یادگیری و پیشرفت در بچه‌های مختلف متفاوت است. شما به عنوان والدین باید درباره جنبه‌های مثبت این تفاوت‌ها حرف بزنید. به فرزندان خود کمک کنید که ویژگی منحصربه‌فرد خود را بشناسند تا بتوانند آن را تقویت کنند.

در فعالیت‌های مدرسه فرزندان خود مشارکت داشته باشید. وقتی در فرآیند تحصیلات فرزندان خود مشارکت مستقیم داشته باشید، میزان یادگیری در آنها، با هر شرایط اقتصادی، پیشینه تحصیلی و قومیتی که داشته باشید، افزایش می‌یابد. بچه‌ها باید ببینند که شما به فعالیت‌ها و عملکرد آنها در مدرسه اهمیت می‌دهید.

الگوهای مناسبی از رفتار و منش در مدرسه و محیط کار در اختیارشان قرار دهید. با مثال در آنها انگیزه یادگیری به وجود بیاورید. از ماجراهایی که در محل کار برای خودتان رخ می‌دهد، برایشان مثال بزنید. از دانش و مهارت‌هایی که به صورت روزانه در کار خود از آن استفاده می‌کنید، حرف بزنید. هر بار که از حقوق، فرازونشیب‌های روز کاری و حتی پوشش‌تان در محل کار صحبت می‌کنید، دارید پیغامی مربوط به دنیای حرفه‌ای را برای فرزندتان می‌فرستید. مثبت فکر کنید. چه خودتان متوجهش بشوید چه نه، با این کار در واقع درس مهمی درباره کار به فرزند خود می‌دهید. درس و ارزش‌هایی که یک فرد در طول عمر خود به آن می‌رسد.

با استفاده از فعالیت‌های روزانه فرصت‌هایی را در اختیار فرزندان خود قرار دهید تا بتوانند مهارت‌های مهم کاری و زندگی را بیاموزند و در درون خود پرورش دهند. فرزندان خود را تشویق کنید تا در فعالیت‌هایی که منجر به پرورش مهارت و فراگیری اطلاعات عمومی و دانش‌آموزی می‌شود، مشارکت داشته باشند. با سپردن مسوولیت کارهای خانه به آنها آغاز کنید تا مفهوم مسوولیت را بیاموزند. کارهای داوطلبانه و پاره‌وقت حس مسوولیت، تصمیم‌گیری و احترام به خود را در فرزند شما به وجود می‌آورد.

 موسیقی، ورزش و هنر آگاهی فرد نسبت به خود و دانش‌او نسبت به جهان را بالا می‌برد. فرزندان خود را به کلاس‌های هنری و ورزشی بفرستید. با آنها درباره آنچه در این کلاس‌ها می‌آموزند، حرف بزنید، آنچه درباره این کلاس‌ها دوست دارند و آنچه دوست ندارند و اینکه چطور می‌خواهند از مهارت‌هایی که در این کلاس‌ها یاد می‌گیرند، در آینده و در انتخاب شغل آینده خود استفاده کنند.

فرزندان خود را تشویق کنید تا در فعالیت‌های آموزشی مربوط به‌کار در مدرسه و در جامعه مشارکت داشته باشند و بیشترین بهره را ببرند. هدف مدارس این است که مدرسه را به زندگی به گونه‌ای ربط دهند تا دانش‌آموزان بتوانند اهمیت آنچه را که می‌آموزند، درک کنند. این فعالیت‌ها می‌تواند شامل تحقیق درباره کار، برنامه‌ریزی آموزشی، یادگیری خدمات و پروژه‌های کلاس درس مرتبط با مباحث و اتفاقات زندگی واقعی باشد. اطلاعات‌تان درباره این فعالیت‌ها را بالا ببرید و درباره‌شان با فرزندان خود حرف بزنید.

به فرزندان خود بیاموزید که ادامه تحصیل نقش کلیدی را در زندگی‌شان و برای انتخاب شغل آینده‌شان ایفا می‌کند. دانشگاه برای همه نیست و همه مشاغل هم به دانشگاه نیاز ندارند اما باید این حقیقت را بدانیم که تحصیلات آکادمیک می‌تواند در بینش فرد نسبت به زندگی تاثیر زیادی داشته باشد. شاید حتی شما خودتان تحصیلات آکادمیک نداشته باشید و نتوانید در این راه به آنها کمک زیادی بکنید اما به هر حال باید تشویق‌شان کنید و به آنها اطمینان دهید که به طرق مختلف می‌توانند با کمک شما از پس هزینه‌های دانشگاه برآیند.

سعی کنید در تعیین اهداف واقع‌گرایانه به فرزندان خود کمک کنید و به آنها بیاموزید که برای رسیدن به اهداف خود باید تلاش کنند. حتما از حضور روزانه فرزندان خود در مدرسه و انجام تکالیف درسی‌شان اطمینان حاصل کنید. آنها را تشویق کنید که دست به کارهای چالش‌برانگیز بزنند. وقتی در مسیر هدفشان حرکت می‌کنند اما در راه با مانع مواجه می‌شوند، به آنها کمک کنید که بر ناامیدی غلبه کنند. موفقیت‌هایشان را جشن بگیرید.







تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن