تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820923394




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار: به هیچ وجه کلم خام نخورید


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:


توصیه‌های محققان تغذیه برای پخت برخی مواد غذایی هشدار: به هیچ وجه کلم خام نخورید
محققان آمریکایی با ارائه چند نکته مهم درباره پخت‌ و پز برخی مواد غذایی هشدار دادند خوردن کلم خام منجر به چندین نوع بیماری مخل سلامت بدن می‌شود.
جام جم سرا به نقل از ایسنا: این محققان آمریکایی برای پخت‌ و پز مواد غذایی توصیه‌هایی ارایه دادند که از این قرار است: - تخم شربتی:
باید قبل از مصرف خیسانده شود. تخم شربتی از بهترین مواد غذایی است و دو قاشق سوپخوری آن ۱۱۷ کالری، چهار گرم پروتئین، هشت گرم فیبر و حاوی امگا۳ است که برای سلامت قلب مفیداست. این دانه قابلیت جذب آب ۲۷ برابر وزن خود را دارد و مصرف آن بدون اینکه خیسانده شود موجب ماندن در مری و افزایش حجم و حالت ژله مانند آن خواهد شد. - کلم پیچ:
باید به صورت پخته مصرف شود. کلم پیچ از خانواده کلم بروکلی و بروکسل است. بخارپز این سبزیجات باعث کاهش کلسترول می‌شود. این سبزی مانند دیگر سبزیجات نظیر خود حاوی آنتی اکسیدان، ضد گرفتگی قلب و عروق، ضد التهاب و ضد سرطان است، اما مصرف بیش از اندازه کلم خام موجب کم‌کاری تیروئید و در نتیجه کاهش متابولیسم، دردهای مفصلی، ناباروری و بیماری قلبی می‌شود. - لوبیا قرمز:
قبل از مصرف خیسانده شود. به طور طبیعی این لوبیا حاوی ماده سمی به نام لیکتین است بنابراین بهتر است این لوبیا قبل از مصرف حداقل پنج ساعت خیسانده شود. - ریواس:
قبل از پخت حتما برگ‌های آن را جدا کنید به دلیل اینکه برگ‌های آن سمی و حاوی گلیکوزیدهای غیرطبیعی و اسید اگزالیک است.


دوشنبه 19 آبان 1393 12:51





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن