تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819083097




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران آماده همکاری برای دومین مرحله گشت تحقیقاتی اقیانوس هند است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ایران آماده همکاری برای دومین مرحله گشت تحقیقاتی اقیانوس هند است تهران - ایرنا -رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی گفت: با توجه به توان تحقیقاتی ایران در زمینه فعالیت های دریایی و اقیانوسی، ایران آماده است تا برای شرکت در دومین گشت تحقیقاتی اقیانوس هند همکاری کند.


وحید چگینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار کرد: نشست مشترک برنامه جهانی پایش اقیانوس هند 27 اکتبر تا اول نوامبر ( 5 تا 9 آبان ماه ) در ترکیه برگزار شد که ایران با حضور در این نشست همکاری خود برای حضور در دومین گشت تحقیقاتی اقیانوس هند را اعلام کرد.
وی با بیان اینکه کمیسیون بین دولتی اقیانوس شناسی اجرای مرحله دوم گشت تحقیقاتی اقیانوس هند را کلید زد گفت: ایران، استرالیا و هند با همکاری همدیگر پیش نویس اجرای مرحله دوم گشت تحقیقاتی را تهیه و به این کمیسیون پیشنهاد دادند که مورد موافقت قرار گرفت.
چگینی افزود: فاز اول این گشت تحقیقاتی به مدت 50 سال اجرا شد و اکنون فاز دوم آن آغاز شده است که در سه بخش کارهای میدانی، اقیانوس شناسی ماهواره ای و مدلسازی اجرا خواهد شد که ایران با توجه به توان علمی در این زمینه برای همکاری اعلام آمادگی کرده است.
وی ادامه داد:همزمان با نشست مشترک برنامه جهانی پایش اقیانوس هند دو نشست " کمیته تامین منابع مالی لازم برای حمایت از گشت های میدانی در اقیانوس هند " و نشست " پروژه سایبری " که مربوط به مطالعات بوم شناسی و زیست شناسی اقیانوس هند است، برگزار شد.
چگینی افزود: در این نشست ها ایران به ارایه گزارش هایی در مورد فعالیت های انجام شده در زمینه اندازه گیری های میدانی، مطالعات بیولوژیک، زیست شناسی، مدلسازی امواج بر جریان های دریایی و اسیدی شدن خلیج فارس ارایه کرد که مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفت.
وی گفت: همچنین در این نشست ها سه نفر برای عضویت در کمیته متخصصان گشت تحقیقاتی اقیانوس هند 2 به کمیسیون بین دولتی اقیانوس شناسی معرفی شدند که ایران نیز جزو پیشنهاد شدگان بود.
رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی ادامه داد: همچنین ایران به علت فعالیت های ارزنده در زمینه اقیانوس شناسی به عضویت IRF " کارگروه تامین منابع حمایت از طرح های اقیانوس هند" انتخاب شد ، این کمیته منابع لازم برای انجام مطالعه در اقیانوس هند را فراهم می کند که کشورهایی همچون امریکا، چین، انگلیس، استرالیا و هند عضو آن هستند.
وی تاکید کرد: اینکه اعضای این کمیته عضویت ایران را پذیرفتند نشان می دهد ایران جزو کشورهای فعال در حوضه دریا و اقیانوس است.
علمی ( 4 ) **9014**1440


19/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن