تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798494923




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهترین فیلم مردمی جشنواره فجر، تمثال مادران قهرمان ایران |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: بهترین فیلم مردمی جشنواره فجر، تمثال مادران قهرمان ایران
«شیار 143» مصداق بارز این تعبیر است که برای ساخت یک اثر فاخر نیاز به اعتبارات چند میلیاردی و هزینه های آنچنانی نیست، بلکه باید در پی سناریویی جدی و منسجم بود و این سناریو را به یک کارگردان توانمند سپرد.
کد خبر: ۴۴۸۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۷ - 09 November 2014












«شیار 143» اثر ماندگار نرگس آبیار با محوریت مادران منتظرِ شهید بالاخره اکران شد تا دومین فیلم این کارگردان زن سینما، نخستین فیلم او باشد که بر پرده سینماهای کشور نقش می‌بندد اما آیا این اثر مهم در حوزه دفاع مقدس با توجه و اقبال مواجه خواهد شد؟

به گزارش «تابناک»؛ مراسم اکران افتتاحیه فیلم سینمایی«شیار 143» ساخته نرگس آبیار امشب با حضور برخی مقامات لشکری و کشوری،‌ هنرمندان و 143 مادر شهید در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شدتا بدین ترتیب دومین ساخته آبیار که در جشنواره فجر به عنوان برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به صورت مشترک با «خط ویژه» برد، فرصت اکران بیابد.

نرگس آبیار نخستین تجربه کارگردانی‌اش را با فیلم «اشیاء از آنچه در آیینه می‌بینید، به شما نزدیک‌ترند» ثبت کرد و این فیلم علی‌رغم کیفیت قابل توجه و نگاه متفاوت به زن، هنوز فرصت اکران نیافته و احتمالاً در گروه مخاطب خاص اکران خواهد شد اما دومین فیلم آبیار که اتفاقاً این اثر نیز با مضمونی زنانه ساخته شده، اینک در معرض نمایش عمومی است.

آبیار که پیش از این سابق نویسندگی داشته، در نگارش فیلمنامه دو اثر اخیرش و به ویژه «شیار 143» موفق عمل کرده و فیلمنامه‌ای منسجم را عرضه کرده و سپس، در به تصویر کشیدن فیلم، ریزه‌کاری‌های زنانه را نیز به اندازه مورد توجه قرار داده و تماشاچی به ویژه زنان را با خود به خوبی همراه کرده که همین مسئله در افزایش چشمگیر آرای مردمی این فیلم در جشنواره تاثیرگذار بود، هرچند حرف و حدیث‌هایی را نیز در پی داست.

«شیار 143» روایت «الفت» (مریلا زارعی)، زن جوانی است که از دوران کودکی فرزندانش به تصویر کشیده می‌شود و در نهایت با اعزام پسرش به جبهه‌ها، زندگی او به شدت دستخوش حوادث عجیبی می‌شود و او روزگاری پردردی را پشت سر می‌گذارد، تا اینکه در نهایت یک خبر خوش برای این مادر دردکشیده می‌آید.

اصل داستان تکراری به نطر می آید اما این روایت به گونه‌ای به تصویر کشیده شده که تماشاگر را تا انتها با «الفت» همراه می‌نماید و در واقع فیلم در یک سوم ابتدایی تمام نمی‌شود و میانه و انتها دارد و اتفاقاً همین تامل کارگردان در لحظه ها باعث شده این اثر بی‌رمق و ملال آور نسود و علی رغم آنکه جزو فیلم‌های سرگرم کننده قابل طبقه بندی نیست، مخاطب ارتباط عمیقی با این اثر داشته باشد.

هرچند ممکن است فضای روستایی و لهجه‌ها برای اهالی بومی محل مورد اشاره در فیلم با واقعیات موجود تفاوت‌های حداقلی داشته باشد اما برای عموم تماشاگران، لهجه‌ها باورپذیر است و بازیگران متناسب با فضاسازی صورت پذیرفته برای فیلم پیش رفته‌اند و مشخصاً مریلا زارعی به خوبی از پس نقشی که به او سپرده شده، برآمده و حضور موثری داشته است.

تولید «شیار 143» به عنوان یکی از آثار ارزشمند در حوزه سینمای دفاع مقدس که به صورت غیرمستقیمی و نگاهی روزآمد به عقبه جنگ پرداخته بسیار قابل احترام و نوع نگاه آبیار به زن در دو فیلم اخیرش نشان می‌دهد در میان کارگردان‌های زن سینمای ایران، نگاه تازه در حال شکل گیری است که عمق بیشتری نسبت به گذشته دارد و از این حیث باید حامی چنین رویکردی بود.

«شیار 143» مصداق بارز این تعبیر است که برای ساخت یک اثر فاخر نیاز به اعتبارات چند میلیاردی و هزینه های آنچنانی نیست، بلکه باید در پی سناریویی جدی و منسجم بود و این سناریو را به یک کارگردان توانمند سپرد.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن