تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هيچ باطلى نيست كه در برابر حق بايستد مگر آن كه حق بر باطل چيره مى شود و اين سخن خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798666707




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدم اکران 8 فیلم و چند خواسته نسبتاً بزرگ دیگر! |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: عدم اکران 8 فیلم و چند خواسته نسبتاً بزرگ دیگر!
وزارت فرهنگ و ارشاد در یک دو راهی قرار گرفته است؛ یا در مقابل خواسته صریح سینماگران بایستد و برای تامین نظر نمایندگان مجلس و تثبیت جایگاه وزیر فرهنگ و ارشاد، این هشت فیلم را برای همیشه در لیست توقیفی‌ها قرار دهد و مقبولیش به شدت در حوزه سینما آسیب ببیند یا با سینماگران همراه شود و در مقابل آماده برخورد نمایندگان مجلس باشد.
کد خبر: ۴۴۵۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵ - 30 October 2014




برخی اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در حالی پیگیر عدم اکران برخی فیلم‌ها هستند که ظاهراً این مطالبه، تنها خواسته اعضای این کمیسیون نبوده و برخی اعضای مطالبات وسیع تری را مطرح کرده‌اند که در نوع خود جای تامل دارد و بیش از آنکه لفظ نظارت را بتوان متصور شد، حکم دخالت در حوزه اجرا را می‌یابد؛ امری که باید قاطبه نمایندگان مجلس در قبالش حساسیت داشته باشند.

به گزارش «تابناک»، در شرایطی که ماه‌های متمادی است که برخی با جمع آوری امضاء درصدد استیضاح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و این موضوع در روزهای اخیر جدی‌تر از قبل شده، اخیراً رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهان جلوگیری از اکران هشت فیلم شد.

حجت‌الاسلام احمدسالک و بیش از سالک، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر دو چهره‌ای هستند که بیش از سایرین نگران اکران فیلم‌ها هستند و بیشترین واکنش‌ها در قبال اکران برخی فیلم‌ها که اتفاقاً برخی از آنها نظیر «پاداش» نه تنها فاقد اشکال هستند و قطعاً در اکران با نقدهای مثبتی همراه می‌شوند، از خود بروز می‌دهند و عملاً یکی از مطالبات اصلی سینماگران از سازمان سینمایی ار متوقف کرده‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفته است: «ما اجازه نمی دهیم هر مطلبی که به ذهن فیلمنامه نویس می رسد، به عنوان فیلم مطرح شود، زیرا برخی از این آثار به هیچ وجه ارزشمند نیست. ما مدافع فیلم‌ها و آثار فاخر هستیم و هر اثری که فاخر نباشد با ارزش های ما در تضاد است.» و با این اوصاف تنها باید آثار فاخر مطابق با نظر سالک ساخته شود و سایر فیلم‌ها نباید مجوز ساخت و پروانه نمایش بگیرند.

این شرایط در حالی از سوی اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس پیش روی وزارت فرهنگ و ارشاد قرار گرفته که مطالبه سینماگران دقیقاً برخلاف نمایندگان مجلس است و اتفاقاً در خصوص اکران دو فیلم‌های توقیفی اصرار دارند و پشت هر تریبون این خواسته‌شان را تکرار می‌کنند و در همین راستا نیز 150نفر از سینماگران از اصناف مختلف سینمای ایران طی نامه‌‍ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت جنتی را از اعتبار پروانه نمایش خواستار شدند.

این 150 سینماگر اکثرشان چهره سرشناس سینمای ایران هستند و از میانشان علیرضا رئیسیان، کیومرث پوراحمد، جلال الدین دری، فریدون جیرانی، حمید امجد، فرشته طائرپور، رضا عطاران، محمد مهدی عسگرپور، مجتبی راعی، شهرام شاه حسینی، علیرضا شجاع نوری، مهدی کرم پور، ابراهیم شیبانی، رضا کیانیان، جهانگیر کوثری، علی معلم، مازیار میری، نظام الدین کیایی، سهیلا گلستانی، سیدجمال ساداتیان، سامان سالور، مصطفی کیایی، سحر دولتشاهی، روح الله حجازی، عباس رافعی، فرامرز قریبیان، سام قریبیان، امیر جعفری، بابک حمیدیان، خسرو معصومی، رامبد جوان، نگار جواهریان، حسن پورشیرازی، غزل شاکری، آنا نعمتی، کمال تبریزی، فرهاد توحیدی، امیرآقایی، فرهاد آئیش، بابک کریمی، صابر ابر، ترانه علیدوستی، یکتا ناصر، مهناز افشار، جهانگیر الماسی، ستاره پسیانی، نوید محمدزاده، نوید محمودی، منوچهر محمدی، مهراوه شریفی نیا، ملیکا شریفی نیا، لیلا اوتادی، هومن بهمنش، کامبوزیا پرتوی، نگار اسکندرفر، فرشته صدرعرفایی، ابوالفضل صفاری، هایده صفی یاری، مرتضی شایسته، محمد شایسته، تورج منصوری  سرشناس ترند، نظری کاملاً عکس کمیسیون فرهنگی داشته‌اند.

بنابراین وزارت فرهنگ و ارشاد در یک دو راهی قرار گرفته است؛ یا در مقابل خواسته صریح سینماگران بایستد و برای تامین نظر نمایندگان مجلس و تثبیت جایگاه وزیر فرهنگ و ارشاد، این هشت فیلم را برای همیشه در لیست توقیفی‌ها قرار دهد و مقبولیش به شدت در حوزه سینما آسیب ببیند یا با سینماگران همراه شود و در مقابل آماده برخورد نمایندگان مجلس باشد. حقیقتاً چرا مطالبه اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس دقیقاً برخلاف نظر سینماگران و چهره فرهنگی است و در سال اقتصاد و فرهنگ با رویکرد جهادی و عزم ملی، چنین چالش بی‌حاصلی پیش روی اهالی فرهنگ پیش کشیده می‌شود.

با این حال شاید اگر مطالبه مذکور تنها درباره این فیلم‌ها مطرح می‌شد، به عنوان نگران جدی اعضای کمیسیون فرهنگی قابل هضم و پذیرش بود اما وقتی مشخص می‌شود دامنه مطالبات برخی نمایندگان بسیار جزئی تر از این مسائل است، شگفتی رقم می‌خورد. اینکه حتی درباره تجهیز سینماها به سیستم دیجیتال و سیستم‌های دیجیتال خریداری شده، پاسخ‌خواهی شود که چرا این مدل ایرانی خریداری نشده و در چنین جزئیاتی شاهد ورود برخی نمایندگان باشیم، شاید تا حدودی نشان دهد که برخی نمایندگان تا چه میزان در مسائل جزئی اجرایی نیز ورود می‌کنند.

با این حال مرزها از این نیز فراتر رفته و شاید بهتر باشد از این پس علی جنتی و معاونش برای انتصاب مدیران زیرمجموعه‌شان -چه مدیران ستادی و چه مدیران جزئی دفاتر جزئی زیرمجموعه اداره کل‌های استانی- از برخی نمایندگان کسب تکلیف کنند تا شاید بدین طریق نظر برخی از ایشان تامین شود و ای کاش جنتی با ارائه یک دست سربرگ سفیدامضاء به برخی نمایندگان، به ایشان اختیار دهند که حکم انتصاب یا عزل هر شخصی را بر آنها بنگارند و تنها برای ثبت به دبیرخانه وزارت فرهنگ و ارشاد ارائه نمایند!

برخی خواسته‌هایی که در ماه‌های اخیر از وزارت فرهنگ و ارشاد و زیرمجموعه‌هایش خواسته شده، آنچنان ثقیل است که اگر جنتی و معاونانش به آنها تن دهند، دیگر مسئولین قویه مجریه نیستند و اساساً تفکیک قوا معنا نخواهد داشت؛ بنابراین باید به برخی متذکر شد که نظارت را با دخالت در حوزه اجرا اشتباه نگیرد و شان نظارتی بالای مجلس شورای اسلامی را در حوزه فرهنگ صرف امور نه چندان پراهمیت نکنند و در سال فرهنگ، امور جزئی فرهنگی، توسط برخی نمایندگان به دغدغه اصلی کشور تبدیل نشود.

انتظار اساسی این است که در این سال، نمایندگان کمیسیون فرهنگی به تکلیف حقیقی‌شان عمل کنند و بودجه فرهنگی کشور را در قانون بودجه 94 و همچنین در جریان بررسی برنامه ششم توسعه به شکل قابل توجهی افزایش دهند تا زمینه توسعه زیرساخت‌های فرهنگی فراهم شود و احیاناً با جزئی نگری افراط گونه، از تکالیف اصلی‌شان در این سال غافل نشوند و اگر قصد برخوردی نیز دارند، در این حوزه‌های کلان از دولت و نهادهای فرهنگی مطالبه داشتند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن