تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815547110




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روابط تاریخی کشورها مهم تر از روابط سیاسی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس مرکز پژوهش های وزارت امورخارجه: روابط تاریخی کشورها مهم تر از روابط سیاسی است تهران-ایرنا- رییس مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه گفت: ارزش های مشترک از محورهای اساسی تداوم و تعمیق روابط بین ملت هاست و به نظر می رسد دلایل سیاسی نقش نسبتا ثانویه ای را در تداوم ارتباطات تاریخی دو ملت ایفا می کند.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،« هادی سلیمان پور» در همایش بزرگداشت پانصد و چهلمین سالگرد روابط ایران و لهستان که صبح امروز در دفتر مطالعات وزارت امور خارجه برگزار شد، افزود: مناسبات ایران با محدودی از کشورهای غیرآسیایی دارای چنین قدمتی مانند روابط ایران و لهستان است.
وی ادامه داد: وجود زمینه های مشترک فرهنگی در کنار منافع تجاری از علل قوام پیوندهای تاریخی دو کشور است.
سلیمان پور گفت: بزرگداشت روابط تاریخی تاثیر زیادی بر آحاد مختلف مردم دو کشور داشته و به ارتقای روابط موجود کمک بسیاری می کند.
رییس مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امورخارجه عنوان کرد: همچنان که در پیام وزیرخارجه لهستان نیز بیان شده بود ،نظام جهانی به سمت نظام چند قطبی در حال حرکت است و ارزش های مشترک میان ملل در شرق و غرب امکان هم افزایی را بهتر فراهم می کند.
به گفته سلیمان پور، مطالعات صورت گرفته بیانگر این است که قدمت مناسبات غیررسمی دو کشور ایران و لهستان به قرن ها پیش از اولین تماس دیپلماتیک باز می گردد.
رییس مرکز آموزش و پژوهش های وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایرانیان پیشگام برقراری اولین تماس های رسمی با لهستان بودند، گفت: برگزاری همایش های مشترک بین تهران و ورشو می تواند به درک بهتر ملت ها از یکدیگر و افزایش تفاهمات بین آنها کمک کند.
به گزارش ایرنا، مراسم بزرگداشت پانصد و چهلمین سال روابط ایران و لهستان صبح امروز(یکشنبه) در محل سازمان ایرانی مجامع بین المللی وزارت امورخارجه با پیام وزرای امورخارجه دو کشور آغاز شد.
همزمان با این سمینار که با همکاری مرکز اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امورخارجه و مشارکت سفارت لهستان در تهران ترتیب داده شده، نمایشگاه اسناد تاریخی روابط دو کشور از دوران صفویه به همراه آثار منتشره از سوی نویسندگان، پژوهشگران و هنرمندان در حوزه هایی همچون موسیقی، تئاتر و سینما افتتاح و به نمایش گذاشته شد.
دراین سمینار که با حضور و سخنرانی مونیکا اسمولن معاون وزیر فرهنگ و میراث ملی لهستان و سیدعباس صالحی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و طی آن پژوهشگران و صاحب نظران ایرانی و لهستانی طی سه نشست جداگانه موضوعاتی چون پیشینه تاریخی روابط بین ایران و لهستان،همکاری های علمی، فرهنگی و هنری بین دو کشور به ویژه در دوران معاصر ،مهاجران لهستانی و زندگی وفعالیت های فرهنگی آنان در ایران ،روابط سیاسی و اقتصادی و تجاری دو کشور در حال حاضر و چشم انداز توسعه روابط در ابعاد مختلف را مورد بحث و گفت و گو قرار دهند.
سیام/9173/م.ش/ن.س/1429


18/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن