تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 17 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799686580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزير ارشاد: رسانه‌ها خود را در حد پياده نظام جناح‌‌هاي سياسي تنزل ندهند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: وزير ارشاد: رسانه‌ها خود را در حد پياده نظام جناح‌‌هاي سياسي تنزل ندهند
طلسم برگزاري بيستمين دوره نمـايشگاه مـطبـوعات و خبرگزاري‌ها بعد از وقفه‌اي دو ساله سرانجام شكسته شد و روز گذشته با برگزاري آيين افتتاحيه و با حضور مقامات شاخصي چون رئيس مجلس شوراي اسلامي، وزير فـرهنگ و ارشاد اسلامـي و معـاون مطبـوعـاتي وزارت ارشاد اين نمـايشگاه در مصلاي تهران رسماً آغاز به كار كـرد.
نویسنده : الناز خمامي‌زاده 


طلسم برگزاري بيستمين دوره نمـايشگاه مـطبـوعات و خبرگزاري‌ها بعد از وقفه‌اي دو ساله سرانجام شكسته شد و روز گذشته با برگزاري آيين افتتاحيه و با حضور مقامات شاخصي چون رئيس مجلس شوراي اسلامي، وزير فـرهنگ و ارشاد اسلامـي و معـاون مطبـوعـاتي وزارت ارشاد اين نمـايشگاه در مصلاي تهران رسماً آغاز به كار كـرد.
به گزارش جوان، در مراسم افتتاحيه بيستمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها كه بدون حضور رئيس‌جمهور برگزار شد، رئيس مجلس شوراي اسلامي به اهميت نقش و كاركرد رسانه‌ها در ايجاد پايداري اجتماعي كشور اشاره كرد و خواستار حمايت و پشتيباني هر چه بيشتر از رسانه‌ها آن هم به واسطه قانون شد. علي لاريجاني در اين راستا به مواردي از طرح‌ها و لايحه‌هاي قانوني چون قانون تبليغات و قانون نظام صنفي رسانه اشاره كرد كه از سوي دولت در دست پيگيري و در مرحله تدوين است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در خصوص اهميت قانون‌مند بودن حوزه رسانه و شعار نمايشگاه بيستم كه «رسانه، آزادي مسئولانه» است، گفت: «هر چقدر موضوعات را قانون‌مند كنيم اصحاب رسانه مسئولانه به آزادي فكر مي‌كنند. در تمام جوامع مرزهايي براي آزادي وجود دارد. شعار نمايشگاه بسيار پسنديده و به آن معنا است كه مسئوليت حوزه رسانه به خود رسانه‌ها واگذار گردد تا خودشان با درك خود شرايط و مصالح را در نظر بگيرند.»
لاريجاني در ادامه گريزي به انعكاس ضعيف برخي اخبار حوزه اجتماعي در رسانه ملي زد و گفت: «بخشي از مشكلات كشور ما مربوط به امنيت اجتماعي است. مردم به طور عادي با امنيت اجتماعي سرو كا ردارند. اسيدپاشي اصفهان گوشه‌اي از ناامني‌هاي اجتماعي را نشان مي‌دهد كه كالبدشكافي اين بخش بسيار مهم است. من به آقاي سرافراز كه مسئوليت صدا و سيما را بر عهده گرفته‌اند گفتم كه توجه راديو و تلويزيون بايد به نكات ملموس براي مردم معطوف باشد كه اين خود باعث پيشگيري از جرم مي‌شود.»
رئيس مجلس با اشاره به اهميت نقش رسانه‌ها در جلوگيري از شيوع قباحت‌ها در جامعه خطاب به رسانه‌ها ادامه داد: «قباحت بايد عيان شود تا بازدارنده باشد لذا هم رسانه ملي و هم ساير رسانه‌ها بايد موضوع امنيت اجتماعي را بخشي از مسئوليت خود بدانند.»
لاريجاني به اهميت نقش رسانه‌ها در رونق اقتصادي جامعه نيز اشاره كرد و گفت: « شاخك‌هاي اقتصادي جامعه بايد به سمت اقتصاد، توليد و رونق اقتصادي معطوف شود. ما نمي‌توانيم بدون اينكه رسانه‌ها وارد گود شوند، شرايط اقتصادي را تغيير دهيم.»
آخرين بخش از سخنان رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز خطاب به علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در خصوص وضعيت بي‌ثبات معيشت جامعه خبرنگاران بود كه وي از وزير ارشاد خواست به آن موضوع نظم داده شده و لايحه‌اي حمايتي در اين بخش تقديم مجلس شود كه اين موضوع با تشويق اهالي رسانه همراه شد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كه خود يكي از سخنرانان اين مراسم بود نيز در بخشي از صحبت‌هايش به شعار اين نمايشگاه بيستم اشاره كرد و گفت: «آزادي مسئولانه شعار هوشمندانه‌اي است كه آزادي را در چارچوب قوانين و عرف رايج تعريف مي‌كند.»
علي جنتي گفت: «اين شعار را بسياري از مطبوعات و اهالي رسانه در دنيا مطرح و همه آنها پايبندي به قانون را ابراز مي‌كنند.»
به گفته وزير ارشاد اين شعار به معناي پرهيز از دروغ، تهمت، شايعه‌سازي، فرافكني، بزرگنمايي و كوچك‌نمايي است و دولت و نظام ايران به آزادي رسانه‌ها در چارچوب قانون عميقاً اعتقاد دارد.
وزير ارشاد در ادامه خاطرنشان كرد: «رسانه‌ها به عنوان افكار عمومي همواره خود را پرسشگر و دولت را پاسخگو مي‌دانند ولي به اين معنا نيست كه خود نبايد به هيچ‌كس پاسخ دهند. به اين معنا نيست كه رسانه‌ها مي‌توانند هر خلافي مرتكب شوند و خود را در حد پياده نظام هر جناحي تنزل داده و در عين حال خود را نماينده افكار عمومي بدانند.»
وزير در ادامه به لزوم پر‌رنگ‌تر شدن نقش صنوف اشاره كرد و گفت: « دخالت دولت در رسانه‌ها مغاير امنيت پايدار سياسي، فرهنگي و اجتماعي است. اين امر بايد به صنف روزنامه‌نگاران واگذار شود و براي همين دولت مي‌خواهد سازمان صنفي رسانه‌اي را در قالب قانون به مجلس تقديم كند تا چارچوب مناسبي براي تبيين و تدوين روابط بين روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه باشد.»
جنتي با تأكيد بر لزوم اجتناب دولت از رسانه‌داري ادامه داد: « امروز ما شاهد صدور و انتشار بسياري از نشريات دولتي هستيم كه بايد به تدريج به بخش خصوصي واگذار شوند.»
بر اساس اين گزارش نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌هاي امسال با حضور 560 غرفه از رسانه‌ها و كسب و كار مرتبط با آن برگزار مي‌شود. معاون مطبوعات و اطلاع‌رساني وزارت ارشاد در بخشي از سخنانش در مراسم افتتاحيه روز گذشته گفت كه شعار اين نمايشگاه معرف نگاه رسانه‌ها در حوزه كاري خودشان است و كساني كه با آزادي رسانه‌ها مخالفند، رسانه‌ها را متهم مي‌كنند كه به دنبال آزادي بي‌حد و حصر هستند. حسين انتظامي در پايان سخنانش اظهار اميدواري كرد كه اين نمايشگاه به تعالي مطبوعات و ساير رسانه‌هاي كشور كمك كند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن