تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالمان فرمانرواى بر شهرياران هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820388539




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فقر یک چهارم جمعیت اروپا را تهدید می کند


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



فقر یک چهارم جمعیت اروپا را تهدید می کند
خطر فقر در بلغارستان در بالاترین میزان آن نسبت به سایر کشورهای اروپایی است، بدین ترتیب نزدیک به نیمی از مردم این کشور (48 درصد) در وضع مخاطره آمیز به سر می برند.



به این مطلب امتیاز دهید


به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، آمار تازه انتشار یافته از اوضاع اقتصادی مردم اروپا نشان می دهد که خطر فقر و طرد اجتماعی، یک چهارم جمعیت این قاره را در 28 کشور تهدید می کند.

به گزارش روزنامه فرانسوی لو فیگارو، گزارش منتشر شده از سوی مرکز آمار اروپا (یورواستات) نشان داد: به رغم بهبود اندک اوضاع اقتصادی در اروپا، خطر فقر و طرد اجتماعی همچنان زندگی 122 میلیون و 600 هزار اروپایی را که 24.5 درصد از جمعیت اروپا از تشکیل می دهند، تهدید می کند.

این جمعیت در سال 2012 میلادی 24.8 درصد جمعیت اروپا را تشکیل می داد.

بر پایه این آمار، خطر فقر در بلغارستان در بالاترین میزان آن نسبت به سایر کشورهای اروپایی است، بدین ترتیب نزدیک به نیمی از مردم این کشور (48 درصد) در وضع مخاطره آمیز به سر می برند.

پس از بلغارستان، چهار کشور رومانی، یونان، لتونی و مجارستان قرار دارند که یک سوم از جمعیت آنها در محدوده ای پر خطر از فقر و طرد اجتماعی زندگی می کنند.

در آمار ارائه شده از خطر فقر در اروپا، کشورهای جمهوری چک، هلند، فنلاند و سوئد در بهترین وضعیت قرار دارند.

این گزارش با بیان اینکه فرانسه در جایگاه پنجم قرار دارد، افزود: در این کشور، فقر زندگی 18.1 درصد جمعیت را تهدید می کند.

کارشناسان این تحقیق با شناسایی سه گروهی که بیش از همه در معرض فقر قرار دارند، اعلام کردند: 17 درصد از مردم اروپا معتقدند که درآمد آنان کمتر از میزان درآمد مشخص شده به عنوان شاخص خط فقر است. 10 درصد از مردم اروپا نیز از محرومیت شدید رنج می برند و حتی قادر به پرداخت قبوض آب، برق و گاز نیستند.

یورواستات مشکل جدی در یافتن کار را مشکل گروه سوم از اروپایی هایی عنوان کرد که با خطر جدی فقر و طرد اجتماعی مواجه هستند.

در گزارش این مرکز آمده است: 10.7 درصد جمعیت اروپا در خانواده هایی زندگی می کنند که بزرگسالان آن خانواده به دلیل بیکاری از کمتر از 20 درصد توان کاری خود بهره می برند.

این پژوهش همچنین نرخ چنین خانواده هایی را 18.2 درصد در یونان، 15.9 درصد در کروواسی، 15.7 درصد در اسپانیا و 14 درصد در بلژیک اعلام کرد.

هفته گذشته، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی از فقر بالای کودکان در کشورهای صنعتی و اتحادیه اروپا خبر داد و اعلام کرد: دومین نسل سوخته در اروپا در حال شکل گیری است./پول/110
 




۱۷/۰۸/۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن