محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832508771
انواع بندگی خدا از زبان امام حسین علیه السلام
واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
انواع بندگی خدا از زبان امام حسین علیه السلام
احادیثی پر بار از حضرت امام حسین علیه السلام
به این مطلب امتیاز دهید
امام صادق - عليه السّلام - فرمود: كاسني شفاي هزار درد است و هر مرضي كه در درون انسان باشد آن را ريشه كن مي كند. به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، امام حسین (ع) : كیف یستدل علیك بما هو فی وجوده مفتقر إلیك ؟ أ یكون لغیرك من الظهور ما لیس لك حتی یكون هو المظهر لك ؟ متی غبت حتی تحتاج إلی دلیل یدل علیك ؟ و متی بعدت حتی تكون الَثار هی التی توصل إلیك ؟ عمیت عین لا تراك علیها رقیبا...
چگونه با چیزی كه خود در وجودش نیازمند توست ، برای وجود تو دلیل آورده شود؟ آیا چیزی هست كه آشكارتر از تو باشد تا وسیله آشكار كردن تو باشد؟ كی پنهانی تا نیازمند دلیلی باشی كه بر تو دلالت كند؟ و كی دوری تا آثارت وسیله رسیدن به تو باشند؟ كور باد آن چشمی كه تو را مراقب و نگهبان خود نبیند. دعای عرفه ، بحار الانوار، ج 98، ص 226 --------------------------------------------
حدیث 2 :
امام حسین (ع) : ماذا وجد من فقدك ؟ و ما الذی فقد من وجدك ؟ لقد خاب من رضی دونك بدلا. چه دارد آن كس كه تو را ندارد؟ و چه ندارد آن كه تو را دارد؟ آن كس كه به جای تو چیز دیگری را پسندد و به آن راضی شود، مسلما زیان كرده است .
دعای عرفه ، بحار الانوار، ج 98، ص 228 -------------------------------------------- حدیث 3 :
امام حسین (ع) :لا أفلح قوم إشتروا مرضاة المخلوق بسخط الخالق كسانی كه رضایت مخلوق را به بهای غضب خالق بخرند، رستگار نخواهند شد.
مقتل خوارزمی ، ج 1، ص 239 -------------------------------------------- حدیث 4 :
امام حسین (ع) : لا یأمن یوم القیامة إلا من خاف الله فی الدنیا. هیچ كس روز قیامت در امان نیست ، مگر آن كه در دنیا خدا ترس باشد.
بحار الانوار، ج 44، ص 192 -------------------------------------------- حدیث 5 :
امام حسین (ع) : قال (الله ): "ألمؤمنون و المؤمنات بعضهم أولیاء بعض یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنكر". فبدأ الله بالأمر بالمعروف و النهی عن المنكر فریضة منه لعلمه بأنها إذا أدیت و أقیمت إستقامت الفرائض كلها هینها و صعبها، و ذلك أن الأمر بالمعروف و النهی عن المنكر دعاء إلی الاسلام مع رد المظالم و مخالفة الظالم ... خداوند متعال فرموده است : "مردان و زنان مؤمن دوست یكدیگرند، امر به نیكی و نهی از بدی می كنند". خداوند نخست امر به معروف و نهی از منكر را به عنوان یك فریضه از سوی خودش ذكر كرده است ، زیرا او آگاه است كه اگر این وظیفه اجرا شود، وظایف دیگر همه ، چه سخت و چه آسان انجام می گیرد، زیرا امر به معروف و نهی از منكر دعوت به اسلام می كند و حقوق ستم دیدگان را بازمی ستاند و با ستمگران به مخالفت برمی خیزد...
تحف العقول ، ص 237 --------------------------------------------
حدیث 6 :
امام حسین (ع) : أیها الناس إن رسول الله (ص ) قال من رأی سلطانا جائرا مستحلا لحرام الله ناكثا عهده مخالفا لسنة رسول الله یعمل فی عباد الله بالإثم و العدوان فلم یغیر علیه بفعل و لا قول كان حقا علی الله أن یدخله مدخله . ای مردم ! رسول خدا فرمود: هر كس سلطان زورگویی را ببیند كه حرام خدا را حلال نموده ، پیمان الهی را می شكند و با سنت و قوانین رسول خدا از در مخالفت در آمده و در میان بندگان خدا، راه گناه و معصیت و ستم و دشمنی را در پیش می گیرد، ولی با عمل یا سخن اظهار مخالفت نكند، بر خداوند است كه او را در محل و جایگاه آن سلطان ظالم قرار دهد.
مقتل خوارزمی ، ج 1، ص 234 -------------------------------------------- حدیث 7 :
امام حسین (ع) : إن الناس عبید الدنیا، و الدین لعق علی ألسنتهم یحوطونه ما درت معائشهم فإذا محصوا بالبلاء قل الدیانون . مردم برده و بنده دنیا هستند، و دین لعابی است كه تا وسایل زندگی فراهم است ، به دور زبان می گردانند، ولی وقتی دوران آزمایش فرا رسد، دینداران كمیاب می شوند.
بحار الانوار، ج 78، ص 117 --------------------------------------------
حدیث 8 :
امام حسین (ع) : من حاول أمرا بمعصیة الله كان أفوت لما یرجو و أسرع لما یحذر. كسی كه بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه می ترسد گرفتار می شود .
بحار الانوار، ج 78، ص 120 --------------------------------------------
حدیث 9 :
امام حسین (ع) : ألا ترون أن الحق لا یعمل به ، و أن الباطل لا یتناهی عنه لیرغب المؤمن فی لقاء الله محقا. آیا نمی بینید كه به حق رفتار نمی شود و كسی از باطل نهی نمی كند، پس بخواهد مؤمن دیدار خدا را ، در حالی كه بر حق باشد.
بحار الانوار، ج 78، ص 116 --------------------------------------------
حدیث 10 :
امام حسین (ع) : فإنی لا أری الموت إلا سعادة و الحیاة مع الظالمین إلا برما. به درستی كه من مرگ را جز سعادت نمی بینم و زندگی با ستمكاران را جز محنت نمی دانم .
تحف العقول ، ص 245 --------------------------------------------
حدیث 11 :
امام حسین (ع) : و أنتم أعظم الناس مصیبة لما غلبتم علیه من منازل العلماء لو كنتم تشعرون (تسعون ) ذلك بأن مجاری الأمور و الأحكام علی أیدی العلماء بالله الأمناء علی حلاله وحرامه فأنتم المسلوبون تلك المنزلة و ما سلبتم ذلك إلا بتفرقكم عن الحق و اختلافكم فی السنة بعد البینة الواضحة، و لو صبرتم علی الأذی و تحملتم المؤونة فی ذات الله ، كانت أمور الله علیكم ترد و عنكم تصدر و إلیكم ترجع ، ولكنكم مكنتم الظلمة من منزلتكم ، و اسلمتم أمور الله فی أیدیهم یعملون بالشبهات ، و یسیرون فی الشهوات ، سلطهم علی ذلك فراركم من الموت ، و إعجابكم بالحیاة التی هی مفارقتكم ... مصیبت و گرفتاری شما از همه مردم بیشتر است ، زیرا مقام و مسند دانشمندان - اگر بفهمید ( یا بنابر فرض این كه لیاقت آن را داشته باشید ) - از دست شما گرفته شده است و این مصیبتها بدان جهت است كه رتق و فتق امور و اجرای احكام باید به دست دانشمندان خداشناسی باشد كه بر حلال و حرام خدا امینند. اما این مقام و منزلت از شما گرفته شده ، بدان جهت كه شما از حق كناره گیری كردید و با وجود دلیلهای آشكار و واضح در سنت پیغمبر اختلاف كردید. اگر شما در برابر آزار و اذیت صبر و مقاومت می كردید و رنج و سختی را در راه خدا به جان می خریدید، امور الهی در دست شما قرار می گرفت و منشأ و مرجع آنها شما بودید. ولی شما ستمكاران را بر مقام خود مسلط كردید و امور الهی را به دست آنها سپردید، در حالی كه آنان به شبهات عمل می كنند و شهوترانی را پیشه خود قرار داده اند. و آنچه موجب قدرت ستمكاران در این امور شده ، فرار شما از مرگ و دلخوشی به این زندگی ناپایدار است ...
تحف العقول ، ص 238 -------------------------------------------- حدیث 12 :
امام حسین (ع) : أللهم إنك تعلم أنه لم یكن ما كان منا تنافسا فی سلطان ، و لا التماسا من فضول الحطام ، ولكن لنری المعالم من دینك و نظهر الإصلاح فی بلادك ، و یأمن المظلومون من عبادك ، و یعمل بفرائضك و سننك و أحكامك . خداوندا، تو آگاهی كه آنچه انجام دادیم ، نه برای رقابت در كسب جاه و مقام بود و نه برای چیزهای پوچ و بیهوده دنیا، بلكه برای این بود كه نشانه های راه دینت را ارائه دهیم و (مفاسد را) در شهرهای تو اصلاح كنیم تا بندگان مظلوم تو در امنیت و آسایش باشند و به احكام تو عمل كنند.
تحف العقول ، ص 239 --------------------------------------------
حدیث 13 :
امام حسین (ع) : و أنی لم أخرج أشرا و لا بطرا و لا مفسدا و لا ظالما و إنما خرجت لطلب الإصلاح فی أمة جدی صلی الله علیه و آله ، أرید أن آمر بالمعروف و أنهی عن المنكر و أسیر بسیرة جدی و أبی علی بن أبی طالب علیه السلام . به درستی كه من بیهوده ، گردنكش ، ستمگر و ظالم حركت نكردم ، بلكه برای اصلاح در امت جدم محمد (ص ) حركت كردم و می خواهم امر به معروف و نهی از منكر كنم و به روش جدم محمد (ص ) و پدرم علی بن ابی طالب (ع ) رفتار كنم .
بحار الانوار، ج 44، ص 329 -------------------------------------------- حدیث 14 :
امام حسین (ع) : فإن تكن الدنیا تعد نفیسة فدار ثواب الله أعلی و أنبل و إن تكن الأبدان للموت أنشئت فقتل امرئ بالسیف فی الله أفضل و إن تكن الأرزاق قسما مقدرا فقلة حرص المرء فی الرزق أجمل و إن تكن الأموال للترك جمعها فما بال متروك به الحر یبخل اگر دنیا باارزش شمرده شود، منزل آخرت و دار ثواب الهی باارزشتر و والاتر است . و اگر بدن و جسم انسانها برای مرگ آفریده شده ، به خدا سوگند كشته شدن انسان با شمشیر (شهادت ) بهتر است . و اگر رزق و روزی موجودات تقسیم شده و مقدر گردیده ، زیباتر و نیكوتر آن است كه انسان در طلب رزق و روزی كمتر حرص داشته باشد. اگر جمع كردن اموال برای ترك كردن آن است ، چرا انسان آزاده نسبت به این چیزی كه ترك كردنی است بخل بورزد.
بحارالانوار، ج 44، ص 374 --------------------------------------------
حدیث 15 :
امام حسین (ع) : ویحكم یا شیعة آل أبی سفیان إن لم یكن لكم دین و كنتم لا تخافون المعاد فكونوا أحرارا فی دنیاكم . وای بر شما ای پیروان آل ابی سفیان ، اگر دینی ندارید و از معاد و روز قیامت نمی ترسید، پس لااقل در دنیا آزاده و جوانمرد باشید.
بحار الانوار، ج 45، ص 51 --------------------------------------------
حدیث 16 :
امام حسین (ع) : إن قوما عبدوا الله رغبة فتلك عبادة التجار، و إن قوما عبدوا الله رهبة فتلك عبادة العبید، و إن قوما عبدوا الله شكرا فتلك عبادة الأحرار و هی أفضل العبادة. عده ای از روی طمع عبادت خدا می كنند، این عبادت سوداگران است ، و جمعی از ترس بندگی خدا می كنند، این عبادت بردگان است ، و برخی به انگیزه شكر خدا را عبادت می كنند، این عبادت آزادمردان و بهترین عبادتهاست .
بحار الانوار، ج 78، ص 117 -------------------------------------------- حدیث 17 :
امام حسین (ع) : واعلموا أن حوائج الناس إلیكم من نعم الله علیكم فلا تملوا النعم فتحور نقما. آگاه باشید كه یكی از نعمتهای الهی بر شما حاجات و نیازهای مردم به شما است ، پس از این نعمتها بیزار نشوید كه برمی گردند و به جای دیگر می روند.
بحار الانوار، ج 78، ص 121 --------------------------------------------
حدیث 18 :
امام حسین (ع) : إعتبروا أیها الناس بما وعظ الله به أولیاءه من سوء ثنائه علی الأحبار، إذ یقول : لولا ینهیهم الربانیون و الأحبار عن قولهم الإثم ، و قال : لعن الذین كفروا من بنی إسرائیل - إلی قوله - لبئس ما كانوا یفعلون ، و إنما عاب الله ذلك علیهم لأنهم كانوا یرون من الظلمة الذین بین أظهرهم المنكر و الفساد فلا ینهونهم عن ذلك رغبة فیما كانوا ینالون منهم ، و رهبة مما حذرون ، و الله یقول :
"فلا تخشوا الناس و اخشون " و قال : "ألمؤمنون و المؤمنات بعضهم أولیاء بعض یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنكر". ای مردم ، عبرت بگیرید از آن نكوهشهایی كه خداوند به منظور پند و اندرز دوستانش از علمای یهود كرده است ، آن جا كه می فرماید:
"چرا روحانیون و علمای آنها (یهود) را از سخنان گناه آلود جلوگیری نكردند؟" و فرموده :
"آن گروه از بنی اسرائیل كه كافر شدند، (به زبان داوود و عیسی بن مریم ) لعنت شدند"، تا آن جا كه می فرماید: "چه كارهای ناپسندی كه انجام می دادند". بدین جهت خدا بر آنان عیب گرفت كه از ستمگرانی كه در برابرشان بودند، فساد و اعمال ناروا می دیدند و آنان را منع نمی كردند، چون به آنچه از ستمگران به آنان داده می شد، چشم طمع داشتند و از عواقب اعتراضها بیم داشتند، با این كه خداوند فرموده : "از مردم نترسید، از من بترسید"، و نیز فرموده : "مردان و زنان مؤمن دوست یكدیگرند، به نیكی امر و از بدی نهی می كنند". تحف العقول ، ص 237 -------------------------------------------- حدیث 19 :
امام حسین (ع) : من طلب رضی الناس بسخط الله وكله الله إلی الناس . كسی كه برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند شود، خداوند او را به مردم وا می گذارد.
بحار الانوار، ج 78، ص 126 --------------------------------------------
حدیث 20 :
امام حسین (ع) : إیاك و ظلم من لا یجد علیك ناصرا إلا الله جل وعز. بترس از ستم كردن بر كسی كه به جز خدا یاوری ندارد.
بحار الانوار، ج 78، ص 118 بیتوته/ 2014
۱۷/۰۸/۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]
صفحات پیشنهادی
مقتل امام حسین علیه السلام
مقتل امام حسین علیه السلام مقتل امام حسین علیه السلام برگرفته از كتاب یاران شیدای حسین بن علی علیه السلام استاد مرتضی آقا تهرانی به این مطلب امتیاز دهید امام حسین علیه السلام فرزند امام علی بن ابیطالب علیه السلام و بزرگ بانوی عالم فاطمه زهرا علیهاالسلام است او درصبر امام حسین (علیه السلام)، نجات اسلام
صبر امام حسین علیه السلام نجات اسلام امام حسین علیه السلام به برکت صبر دین را زنده کردند این صبرِ آسانی نبود به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس دینی جام نیوز صبر امام حسین علیه السلام اسلام را در طول تاریخ تا امروز بیمه کرده است واقعاً اگر امام حسین علغربت و تنهایی امام حسین علیه السلام
غربت و تنهایی امام حسین علیه السلاماشعار امام حسین علیهالسلامهنگامى كه امام حسین علیهالسلام طفل شیرخوار را دفن كرد بپاخاست و این اشعار را قرائت كرد اینان به خدا كافر شدند و از ثواب الهى از دیر زمان اعراض كردند على را در گذشته كشتند و فرزندش حسن زاده بهترین خلق را شهید كردماجرای ورود امام حسین علیه السلام به کربلا
ماجرای ورود امام حسین علیه السلام به کربلا به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس کشکول جام نیوز بنا بر سنت روضه خوانی معمول روز دوم محرم روزی است که ذاکران اهل بیت ع به مسئله ورود کاروان امام حسین ع به کربلا اشاره کرده و با خواندن اشعاری سوزناک به بیان زبان حال امام حدلیل سرخی پرچم امام حسین «علیه السلام»
دلیل سرخی پرچم امام حسین علیه السلام فرهنگ خونخواهي در ميان همه اقوام و ملل جهان از جمله عربها بوده است به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس علمی جام نیوز در ميان اعراب رسم بر اين بوده كسي كه خونش به ناحق و مظلومانه بر زمين ريخته ميشد و انتقام آن به نحو شايستآیا می دانید ماجرای عطر سیب حرم امام حسین(علیه السلام) چیست؟
استشمام بوی سیب از حرم امام حسین علیه السلام ویژگی عجیبی است که چند کتاب معتبر به آن اشاره کرده اند بوی سیب و حرم حبیب و حسین غریب و کرب و بلا این نوحه مشهور و محبوب را در سالهای اخیر بارها شنیده ایم اما بوی سیب چه ارتباطی با حرم امام حسین علیه السلام دارد آیا درست است کآغاز مراسم تعویض ضریح امام حسین علیه السلام و حضرت ابوالفضل
آغاز مراسم تعویض ضریح امام حسین علیه السلام و حضرت ابوالفضل مراسم رسمی تعویض ضریح اما حسین علیه السلام و برادر بزرگوارش حضرت ابوالفضل العباس در کربلا آغاز شد به گزارش سرويس بينالملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازالسومریه نیوز مراسم رسمی تعویض ضریح اما حسین علیه السلام وچند فراز تاریخی از مناقب و فضائل و خصائص حضرت امام حسین علیه السلام
چند فراز تاریخی از مناقب و فضائل و خصائص حضرت امام حسین علیه السلام وبلاگ > حاج محمود عطار مهدی - برگرفته از کتاب مقتل الحسین علیه السلام از مدینه تا مدینه نوشته ی مرحوم آیت الله سید محمد جواد ذهنى تهرانى چنانچه از روايات و اخبار استفاده مىشود آن حضرت جامع تشفا یافتن بیماری با تربت امام حسین علیه السلام
شفا یافتن بیماری با تربت امام حسین علیه السلام هر که این دعا را با تربت امام حسین ع در قدحی بنویسد و دست خود را بشوید و با انگشت شهادت به مریض دهد تا بخورد صحت یابد به این مطلب امتیاز دهید امام علي - عليه السّلام - فرمود آب باران بياشاميد زيرا كه پاك كننده بدن از امراض و نااولین مرثیه سرایان امام حسین علیه السلام
اولین مرثیه سرایان امام حسین علیه السلام در کربلا بر مزار حسین-علیه السلام- گذر کردم و اشک فراوانی از دیدگانم فروریخت به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس دینی جام نیوز در خصوص اولین مرثیه سرایان باید گفت که «نخستین مرثیه سرایان اهل بیت آن حضرت بودهاند و حتی در هبا سابقه ترین پیرغلام امام حسین (علیه السلام) +تصاویر
با سابقه ترین پیرغلام امام حسین علیه السلام تصاویر عشق به أباعبدالله ع کوچک و بزرگ نمیشناسد با فرارسیدن ماه عزای سرور و سالار شهیدان بر آن شدیم تا شما کاربران گرامی را با تنی چند از پیرغلامان و سینه سوختگان عشق حسینی آشنا کنیم به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویساحادیثی پر بار از حضرت امام حسین( علیه السلام)
احادیثی پر بار از حضرت امام حسین علیه السلام حدیث 1 امام حسین ع كیف یستدل علیك بما هو فی وجوده مفتقر إلیك أ یكون لغیرك من الظهور ما لیس لك حتی یكون هو المظهر لك متی غبت حتی تحتاج إلی دلیل یدل علیك و متی بعدت حتی تكون الَثار هی التی توصل إلیك عمیت عین لا تراكاستکبار ستیزی ایران الهام گرفته از استکبار ستیزی امام حسین علیه السلام
امام جمعه بندرعباس گفت استکبار ستیزی ایران الهام گرفته از استکبار ستیزی امام حسین علیه السلام خبرگزاری پانا امام جمعه بندرعباس گفت استکبار ستیزی ملت ایران الهام گرفته از استکبار ستیزی امام حسین علیه السلام است ۱۳۹۳ جمعه ۹ آبان ساعت 20 37 به گزارش خبرگزاری پانا آیت الله نعیم آفرزند بزرگ امام حسین علیه السلام به میدان رفت
فرزند بزرگ امام حسین علیه السلام به میدان رفت او گام به میدان می نهد تا حجت را تمام کند و شوق رسیدن به فیض شهادت را در دل یاران حسین ع قوت بخشد علی اکبر ع الگوی سبقت گرفتن در شهادت است به گزارش خبرنگار خیمه گاه با شگاه خبرنگاران به عطر شهادت مشام را می نوازد و چشم ها در انتآنچه بر امام حسین علیه السلام در چنین روزی گذشت
آنچه بر امام حسین علیه السلام در چنین روزی گذشتامام ع فرمود آیا در این منطقه پناهگاهی وجود دارد كه ما بدانجا رویم امام حسین ع روز بیستوششم ذیالحجه سال 1361 هجرى قمرى وارد منزل شراف شدند كسی كه از مكه به طرف كوفه میآید بعد از عقبه به منزل دحائل شدن بین آب و امام حسین علیه السلام
امام علیه السلام فرمود امیدوارم خدا مرا سیراب گرداند و شما را از آشامیدن منع نماید حائل شدن بین آب و امام حسین علیه السلامابن زیاد در تعقیب نامه قبلى نامه دیگرى براى ابن سعد فرستاد که بین حسین و یارانش و بین آب حائل شو و مگذار قطره آبى بنوشند 1عـمـر بن سعد بلافاصله عمرو بتکلیف ما در قبال دعوت امام حسین (علیه السلام)
تکلیف ما در قبال دعوت امام حسین علیه السلام وتر موتور این ندای کسی است که در رسیدن به هدف خود و در دعوتش تنها مانده و دشمن او را تنها کرده است به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس دینی جام نیوز الحمد لله رب العالمین و صل الله علی محمد و اله الطاهرین اللّهمّ کن-
اجتماع و خانواده
پربازدیدترینها