تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805019262




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بروز نشانه های صرع در نوزادان/ ماهانه یک میلیون تومان هزینه بیمار مبتلا به صرع


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: بروز نشانه های صرع در نوزادان/ ماهانه یک میلیون تومان هزینه بیمار مبتلا به صرع
رئیس هیئت مدیره انجمن صرع با اعلام اینکه هر بیمار مبتلا به "صرع مقاوم به درمان" ماهیانه یک میلیون تومان هزینه دارو دارد ، گفت: در تلاشیم که این بیماری را در ردیف بیماریهای خاص قرار دهیم.
به گزارش نامه نیوز، دکتر کورش قره گزلی درباره قرار گرفتن این بیماری در ردیف بیماری های خاص گفت: در تلاش هستیم که بیماری "صرع مقاوم به درمان" را در ردیف بیماری های خاص قرار دهیم. جلساتی برگزار شده است که افراد مبتلا به این بیماری را جزو  بیماران خاص قرار دهیم تا بتوانند خدمات مناسب درمانی دریافت کنند.

وی گفت: این طرح تا به حال باید تصویب می شد اما به خاطر مسائل کمبود بودجه در مرحله کارشناسی باقی مانده است که امیدواریم در آینده ای نزدیک این اتفاق بیافتد.

این متخصص مغز و اعصاب خاطر نشان کرد: حدود 70 تا 80 درصد از داروهای مربوط به صرع درکشور تولید می شود ولی  بیماران "صرع مقاوم به درمان" نیازمند این هستند که برای دریافت داروهای جدید با مجامع بین المللی در ارتباط باشیم.  بنابراین با توجه به اینکه داروهای جدید گران هستند،  می طلبد که افراد مبتلا به این بیماری توسط متخصصان شناسایی و به بیمارستان دانشگاه های علوم پزشکی معرفی شوند تا داروهای جدید برایشان تجویز شود.

وی در خصوص متوسط هزینه ای که یک بیمار مبتلا به صرع برای درمان باید بپردازد،  گفت: بیماران مبتلا به صرع متوسط 100 تا 200 هزار تومان در ماه باید هزینه کنند، اما بیماران مبتلا به "صرع مقاوم به درمان" هزینه درمانشان بیش از یک میلیون تومان در ماه است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صرع با توصیه به نزدیکان افراد مبتلا به صرع در هنگام تشنج این بیماران گفت: مهمترین مسئله حفظ خونسردی است. همچنین بیمار اگر دچار تشنج شد چیزی در دهانش قرار ندهند و وی را در جای نرم به سمت چپ با سر رو به پایین  بخوابانند تا ترشحات  از دهانش خارج شود.

قره گزلی درباره  کنترل این بیماری گفت: خواب مناسب و  کنترل استرس در زندگی عمده ترین راه های کنترل این بیماری است. همچنین اگر بیمار احساس می کند که مصرف غذایی خاص در تشدید بیماری اش موثر است باید از خوردن آن پرهیز کند.

وی رژیم غذایی را در کنترل صرع چندان موثر ندانست و عنوان کرد: گاهی  اوقات بیماران متوجه می شوند که برخی غذاها ممکن است در تشدید ویا کنترل بیماری موثر باشد که باید به این نکات توجه داشت. در طب سنتی اشاره شده است که غذاهای سرد برای صرع خوب نیست و غذاهای گرم مثل عسل برای صرع خوب است.

این نورولوژیست، علل بروز چنین بیماری را بسیار متنوع دانست و گفت: ممکن است از زمان نوزادی با عفونت های مغزی که بسیار شایع است آغاز شود. گاهی وارد شدن صدماتی به مغز و همچنین تومورهای مغزی و هر عاملی که باعث صدمه مغزی شود ممکن است باعث بروز صرع شود.

وی در پایان نشانه های بروز صرع در نوزادان را خیره شدن بیش از حد نوزاد و همچنین حرکت های نامتعادل و غیر متعارف در دست و پای نوزادان دانست.

یازدهمین کنگره بین المللی انجمن صرع ایران از تاریخ هشتم الی دهم بهمن ماه 93 در سالن همایش های رازی برگزار می شود.

محورهاي اصلي یازدهمین کنگره بین المللی انجمن صرع ایران، پاتولوژي و پاتوفيزيولوژي صرع، pitfall هاي تشخيص در صرع، بررسي هاي پاراكلينيك، جنبه هاي رواني-اجتماعي صرع، توان‌بخشي، درمان دارويي، فارماكولوژي باليني در صرع، صرع اطفال، سايكولوژي و صرع، درمان جراحي، داروهاي ضد تشنج، روشهاي پيشگيري از صرع، كاربردهاي MEG در صرع، صرع super status، صرع و تغذيه، تشخيص و درمان صرع در بخشهاي مراقبت ويژه است.




منبع: مهر


۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن