تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به جرّاح مدائنى فرمودند: آيا به تو بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، سهي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820644294




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بي خوابي و استرس تعداد دفعات تشنج هاي بيماري صرع را افزايش مي‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ آبان ۱۳۹۳ (۱۱:۱ق.ظ)
عضو هيئت علمي دانشگاه کرمانشاه: بي خوابي و استرس تعداد دفعات تشنج هاي بيماري صرع را افزايش مي‌دهد يک عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي گفت: بي خوابي و استرس تعداد دفعات تشنج هاي بيماري صرع را افزايش مي‌دهد.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛ داريوش افشاري ژنتيک را عامل اصلي در زمينه ايجاد بيماري صرع عنوان کرد و افزود: علاوه بر ژنتيک عوامل ديگري از جمله عوامل متابوليکي و نيز عواملي مانند ضربه مغزي، سکته مغزي و وجود تومور در مغز نيز مي تواند زمينه ساز ابتلا به صرع شود.
وي تصريح کرد: شروع بيماري صرع در دوران کودکي و نوجواني بيشتر منشا ژنتيکي و متابوليکي داشته و در سنين بالاتر عمدتا عوامل ديگر غير از عوامل ژنتيکي در بروز صرع دخيل هستند.
به گفته افشاري تفاوت تشنج هاي ناشي از صرع با ديگر تشنج ها، تکرار اين تشنج ها در طول زندگي فرد است.
اين متخصص مغز و اعصاب با بيان اينکه 75 درصد موارد صرع با استفاده از دارو قابل کنترل است، گفت: بيماران بايد حداقل دو سال دارو مصرف کرده تا بتوان تشنج هاي صرع در آنها را کنترل کرد.
افشاري بر اهميت خواب به موقع و کافي در بيماران مبتلا به صرع اشاره و تصريح کرد: بي خوابي و نيز استرس هايي که بي خوابي را به دنبال داشته باشد مي تواند تشنج هاي صرع را افزايش دهد.
وي شروع تشنج در برخي موارد صرع را با علائمي همراه دانست و اظهار کرد: برخي بيماران پيش از شروع تشنج بوي خاصي را استشمام مي کنند و يا تصوير خاصي را مي بينند که اين علائم به آنها هشدار مي دهد که تا چند دقيقه ديگر دچار تشنج مي شوند.
وي تصريح کرد: برخي بيماران نيز در روزهايي که احساس ناخوشايندي و کسالت داشته و يا درد معده دارند مي فهمند که در آن روز دچار تشنج مي شوند.
اين عضو هيئت علمي دانشگاه با بيان اينکه تشنج هاي صرع با گذشت چند دقيقه خود به خود متوقف مي شود، گفت: در اين زمان بهتر است دست و پاي بيماري که دچار تشنج شده را گرفت تا با برخورد به اجسام اطراف دچار آسيب نشود.
وي تصريح کرد: در اين زمان همچنين بايد بيمار را به پهلو خوابد تا کف و بزاق به داخل ريه او نرود و زمينه ساز عفونت هاي ريه نشود.
افشاري افزود: در صورت قفل شدن دهان بايد دهان را باز کرد و زبان را از لاي دندانها بيرون آورد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن