تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819730431




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده یزد: عاشورا، شیعه را در کانون توجه قرار داده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده یزد: عاشورا، شیعه را در کانون توجه قرار داده است یزد - ایرنا - نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز فرهنگ عاشورا موجب شده تا شیعه در کانون توجه قرار گیرد.


به گزارش دفتر این نماینده که روز شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت محمد صالح جوکار در جمع اعضای هیئت باغ گندم یزد افزود: امروز مهم ترین موضوع فرهنگی که در برخی کشورهای غربی مورد توجه و بررسی قرارگرفته موضوع نهضت عاشوراست و این یعنی یک پیشینه و پشتوانه قوی که امروز شیعه را در دنیا کانون توجه قرار داده است.
وی گفت: رمز ماندگاری نهضت عاشورا در این است که قیام کربلا و کار اباعبدالله(ع) تنها برای خدا و رضایت او بود .
وی ادامه داد: خداوند چنان عظمتی به این نهضت بخشیده که امروز این سنت و این نهضت سینه به سینه و نسل به نسل به من و شما رسیده و در سایه یک نظام اسلامی و یک مرجع بزرگ و یک ولیّ زمان، در حال به سرانجام رسیدن است و به فضل خداوند متعال ، امروز به برکت ماه محرّم و صفر شاهد گسترش فرهنگ اصیل اسلامی هستیم
رییس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: امروز با یک نوحه زیبا، همه تلاش های دشمن برای جایگزینی سروده های خود خنثی و در هر کوی و برزن طنین نواهای عاشورایی دل دشمنان را می لرزاند.
جوکار افزود: امروز نوحه هایی ماندگار می شود که از محتوا و مضامین برگرفته از واقعیت های حادثه کربلا برخاسته و حقایق نهضت عاشورا را بیان نماید و در کنار آن از ملودی و آهنگ منطبق با ارزش های دینی و اسلامی برخوردار باشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: موفقیت های امروز ایران اسلامی درسایه نهضت عاشورا و زنده نگه داشتن محرّم و صفر و جاری شدن اشک ها در سوگ ابا عبدالله است و امروز اسلام عزیز در سایه همین اشک ها و عزاداری ها عزت یافته است.
سید علی فقیه زاده رئیس شورای هیئت های مذهبی استان یزد نیز در این مراسم گفت: هیأت باغ گندم یزد از میان بیش از 90 هزار هیئت عزاداری سراسر کشور مورد تفقد و توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.
وی افزود: این افتخاری است که به نام این هیئت و استان دارالعباده یزد ثبت شد و قطعا دیگرهیئت های مذهبی نیز به عنوان الگو نوحه ها و سبک سینه زنی این هیئت را مورد توجه قرار خواهند داد. ک/1
650


17/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن