تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813003073




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وجود مواد مخدر در بار مسافران به اسم گياهان معطر


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: وجود مواد مخدر در بار مسافران به اسم گياهان معطر
تاكنون گزارش رسمي از ميزان مصرف ماري‌جواناي صنعتي توليد اسرائيل در ايران منتشر نشده است.
عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ايران با تشريح ماده مخدر جديد«گل»در كشور، نسبت به گياهان معطري كه مسافران وارد ايران مي‌كنند، هشدار داد و گفت: تاكنون گزارش رسمي از ميزان مصرف ماري‌جواناي صنعتي توليد اسرائيل در ايران منتشر نشده است.
محمدباقر صابري زفرقندي در آستانه شروع دوره‌هاي جديد آموزش درمان‌هاي سوء‌مصرف مواد ويژه پزشكان و روانشناسان اظهار داشت: در حال حاضر همچنان مصرف مواد مخدر افيوني بالاترين ميزان را در ايران به خود اختصاص داده است و در رده‌هاي بعدي و با فاصله زيادي مواد مخدر حشيش و محرك‌ها وجود دارند.
صابري با اشاره به ذهنيت غلطي در بين جوانان و متأثر از تبليغات سوء سوداگران مواد مخدر مبني بر اعتيادآور نبودن حشيش يادآور شد و گفت: تمامي موادي كه تحت عنوان مواد مخدر يا وابسته‌زا از آنها ياد مي‌شود، اعتياد‌آور هستند ليكن برخي از مواد مثل الكل يا مواد افيوني وابستگي‌هاي جسمي و موادي مانند حشيش يا تركيبات مشابه مثل ماري‌جوانا وابستگي‌هاي شديد روحي و رواني ايجاد مي‌كنند. علائم ترك مواد افيوني كه شامل دردهاي شديد و عميق و بي‌قراري و ناراحتي‌هاي جسمي است تا حدود زيادي با داروهاي در دسترس قابل تخفيف است ولي وابستگي رواني به حشيش كه به صورت يك وسواس شديد فكري مواد جويانه خودش را نشان مي‌دهد و تمامي ابعاد زندگي فرد مصرف‌كننده ماده را تحت‌الشعاع رفتارهاي موادجويانه قرار مي‌دهد به سختي با دارو قابل كنترل است.
عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ايران به «تسنيم» گفت: بنابراين حشيش و تمام تركيبات مشابه آن نه‌تنها اعتياد‌آور هستند بلكه در دراز مدت اثرات جدي و غير قابل بازگشت آن روي مغز و به خصوص حافظه غير قابل انكار است.
وي يادآور شد: متأسفانه سوداگران مواد مخدر براي به دست آوردن بازار پر‌سود فروش، مواد مخدر خطر را با نام‌هاي جديد و بسته بندي‌هاي گمراه كننده عرضه مي‌كنند مثلاً در ايران تركيبي به نام «گل» جايگزين حشيش يا در كنار مصرف مواد محرك مثل شيشه در ميان معتادان رواج پيدا كرده است.  مدير كل سابق درمان و حمايت‌هاي اجتماعي ستاد مبارزه با مواد مخدر تأكيد كرد: تركيبات جديدي كه به نام‌هاي مختلف در بين جوانان كه سابقه سوء مصرف مواد دارند، توزيع مي‌شود و به عنوان جايگزين يا كمك به ترك معرفي مي‌شوند، عموماً حشيش يا ماري جواناي صنعتي هستند و اثرات تخريبي آنها چند صد برابر حشيش معمولي است و به سرعت فرد مصرف كننده را درگير عوارض جدي جسمي و رواني مي‌كند.  صابري زفرقندي در پاسخ به سؤالي در مورد راه‌هاي ورود تركيبات صنعتي جديد به كشور خاطر نشان كرد: در بررسي محل تهيه اينگونه مواد نيز مشخص مي‌شود كه متأسفانه در برخي از موارد اينگونه مواد از مجاري ورودي رسمي و از طريق مسافران وارد كشور شده است. بنابر اين مسئولان انتظامي بايد در مورد هرگونه تركيبي كه به نام گياهان معطر يا گياهان خوشبوكننده همراه مسافران است، حساسيت لازم را داشته باشند. همچنين بهترين مكان براي عرضه انواع تركيبات حشيشي در قالب معطر‌كننده‌ها مي‌تواند عطاري‌ها باشد كه علاوه بر دستگاه‌هاي نظارتي، متوليان و صاحبان عطاري‌ها نيز بايد در اين زمينه كاملاً هوشيار باشند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن