تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819168628




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مبارزه با مواد مخدر مستلزم بسترسازي و همکاري دستگاه‌هاي فرهنگي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ آبان ۱۳۹۳ (۱۴:۵۵ب.ظ)
سردار مؤيدي: مبارزه با مواد مخدر مستلزم بسترسازي و همکاري دستگاه‌هاي فرهنگي است رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: مبارزه مؤثر با مواد مخدر مستلزم بسترسازي و همکاري ساير دستگاه‌هاي فرهنگي جامعه است.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم‌آباد، علي مؤيدي، رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر کشور امروز، 14 آبان در نشست خبري با اصحاب رسانه لرستان در رابطه با گزارش عملکرد هفت ماهه نخست سال‌جاري افزود: مجموع عملکرد نيروي انتظامي در امر مبارزه با مواد مخدر در هفت ماه گذشته به کشف 272 تن مواد مخدر انجاميد که بيشترين نوع مواد مخدر در وهله اول مربوط به ترياک با دو نيم تن و پس از آن حشيش، هروئن، مورفين و ... بوده است.
وي ادامه داد: قريب به 75 درصد از مواد مخدري که در کشور کشف شده در محل مرز و حاشيه مرزها بوده و مابقي آن در ساير استان‌ها اتفاق افتاده است در سال‌جاري 930 عمليات با مشخصات فاکتور عملياتي که اغلب منجر به درگيري و کشف شده در جاده‌هاي مواصلاتي، مناطق عملياتي، کوير و مرزها انجام شده که در مقايسه با سال گذشته، تحرک يگان‌هاي عملياتي ناجا در امر مبارزه با مواد مخدر 42 درصد افزايش يافته است.
مؤيدي، اضافه کرد: در سال‌جاري تعداد 100 عمليات مبارزه با مواد مخدر با درگيري مسلحانه با قاچاقچيان انجاميد، که نسبت به مدت مشابه 16 درصد افزايش درگيري و 17 درصد افزايش تلفات قاچاقچيان مسلح را داشته‌ايم و 7 شهيد در اين راه تقديم انقلاب شده است، همچنين 65 درصد عمليات‌هايي که صورت گرفته مبتني بر کار اطلاعاتي، هدفمند و براساس اصل غافلگيري بوده است.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا، اظهار کرد: در هفت ماهه نخست سال گذشته، 141 هزار پرونده در بحث مبارزه با مواد مخدر در نيروي انتظامي تشکيل شده که اين رقم در مدت مشابه سال‌جاري به 178 هزار افزايش يافته، به عبارت ديگر با افزايش 25 درصدي تشکيل پرونده در امر مبارزه با مواد مخدر مواجه بوده‌ايم، همچنين در سال گذشته تعداد 128 هزار قاچاقچي دستگير شده که اين رقم امسال به 160 هزار نفر ارتقا يافته است لذا شاهد افزايش 22 درصدي در مقوله دستگيري قاچاقچيان مواد مخدر بوده‌ايم.
علي مويدي، خاطرنشان کرد: بيش از 200 هزار معتاد از سطح کشور جمع‌آوري شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 32 درصد افزايش دستگير شدگان داشته‎ايم، البته بحث تردد معتادين در خيابان‌ها و ايجاد مزاحمت و صحنه‌هاي زننده در حوزه فعاليت‌ها و وظايف نيروي انتظامي نيست بلکه اين نهاد وظيفه برخورد با عاملان و باندهاي توليد و توزيع مواد مخدر را برعهده دارد لذا با استفاده از قوه قهريه به همکاري با دستگاه‌هاي متولي براي شناسايي و جمع‌آوري معتادان مي‌پردازد.
وي اذعان کرد: خوشبختانه در سال‌جاري به لحاظ برنامه‌ريزي دقيق و هدفمندي که در رابطه با تمرکز بر روي شبکه‌هاي توزيع مواد مخدر صورت گرفته توفيقات بي‌سابقه‌اي کسب شده و در بخش مبارزه با قاچاقچيان مزدور محلات و خيابان‌ها که امنيت جامعه را به خطر مي‌اندازند بايد نسبت به فعاليت‌ آن‌ها حساس بود و همچنين مقابله با عناصر اصلي و سرشبکه‌هاي باندهاي مواد مخدر با کارهاي اطلاعاتي و حرفه‌اي پليسي اقدامات رضايت‌بخشي صورت گرفته است و امروز مواد مخدري که غالباً از سمت دريا و مرزهاي جنوبي به ايران وارد مي‌شوند در حد چشم‌گيري کنترل شده است.
مؤيدي مواد مخدر را يکي از مهم‌ترين تهديدات امنيت ملي و سلامت بشريت دانست و افزود: مواد مخدر جز به تهديد جهاني و در رأس معضلات اجتماعي جامعه ماست که مبارزه مؤثر با آن مستلزم بسترسازي و همکاري ساير دستگاه‌هاي فرهنگي جامعه است بايد همگام با برخوردهاي قهري پليس، نهادهاي فرهنگي هم به ارائه برنامه‌هاي لازم براي پيشگيري، فرهنگ سازي، آگاهي‌بخشي به جوانان، درمان و اصلاح و ارشاد معتادين براي بازگشت سالم به جامعه بپردازند.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر کشور اضافه کرد: رسانه‌ها بايد دستگاه‌هاي متولي مبارزه با آسيب‌هاي اجتماعي را به چالش بکشند که براي مقابله با اين معضل چه برنامه‌اي دارند؟ متاسفانه آن‌طور که بايد دستگاه‌هاي مربوطه همکاري لازم را با پليس ندارند ما نبايد از اين موضوع غفلت کنيم که ايران هم‌جوار با بزرگ‌ترين کانون توليد مواد مخدر جهان يعني افغانستان است لذا کشور ما همواره مورد تهديد و هدف دشمنان و بدخواهان نظام و افرادي که براي رسيدن به منافع مالي و دنيوي در اين راستا از هيچ کوششي دريغ نمي‌کنند.
مؤيدي بيان کرد: توليد مواد مخدر در افغانستان به اوج خود رسيده و حتي دولت‌هاي غربي و کشورهايي که هزاران کيلومتر با آن فاصله دارند هم براي مقابله با اين معضل با مشکل مواجه شده‌اند حال که کشور ما بيشترين مرز با افغانستان دارد بايد حساسيت بيشتري نسبت به مبارزه با مواد مخدر که از مطالبات مقام معظم رهبري نيز هست داشته باشيم.
مؤيدي اذعان کرد: بخش اعظمي از ورود مواد مخدر به کشور ما از يک برنامه هدفمند و سياسي از جانب دشمنان براي نابودي سرمايه‌هاي اصلي نظام يعني ارزش‌ها و منابع انساني کشور نشات مي‌گيرد، آن‌ها مي‌خواهند در قالب رواج اعتياد در بين جوانان به بحث براندازي نظام دامن بزنند و با افزايش هزينه‌هاي کشور نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را دچار چالش کنند.
مؤيدي عنوان کرد: استان لرستان با کشف بيش از دو تن مواد مخدر در سال‌جاري يکي از استان‌هاي موفق و پيشرو در بحث مبارزه با مواد مخدر است و شاهد افزايش عملکرد لرستان در کشف و ضبط مواد مخدر بوده‌ايم و عملکرد رضايت‌بخشي در زمينه دستگيري قاچاقچيان، برخورد با خرده‌فروشان، پاکسازي محلات و همکاري با شوراي هماهنگي مواد مخدر داشته است.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر کشور خاطرنشان کرد: امروز ريشه بسياري از جرم و جنايت‌هاي اعم از قتل، سرقت، مراحمت‌هاي خيابان‌هاي و ... را مي‌توان به اعتياد و مواد روان‌گردان داد، لذا مواد مخدر را بايد ام الفساد دانست و مبارزه با آن بايد دغدغه اول تمام دستگاه‌هاي فرهنگي باشد.
وي گفت: پليس ستاد مبارزه با مواد مخدر تمام بانک‌هاي اطلاعاتي و داده‌هاي مربوط به شناسايي نقاط آسيب‌زاي کشور را در اختيار دارد و آمادگي لازم براي جمع‌آوري تمام معتادين و خرده‌فروشان کشور را دارد ولي فضايي براي نگهداري معتادين و تربيت و اصلاح آن‌ها در اختيار ندارد که اين همکاري ساير دستگاه‌هاي فرهنگي را مي‌طلبد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن