تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 21 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):گناهانى كه باعث نزول عذاب مى‏شوند، عبارت‏اند از: ستم كردن شخص از روى آگاهى، تجاوز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799807903




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه اندازي پژوهشکده اقتصادي و مالي حمل و نقل و مسکن


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
راه اندازي پژوهشکده اقتصادي و مالي حمل و نقل و مسکن
رئيس مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي از تاسيس و راه اندازي پژوهشکده اقتصادي و مالي حمل و نقل و مسکن خبر داد و گفت : پژوهش هاي کاربردي در حوزه هاي اقتصادي و مالي حمل و نقل و مسکن به منظور ارتقاي فرآيندهاي تامين مالي براي طرح هاي بزرگ زيرساختي و صندوق هاي پس انداز مسکن از وظايف اين پژوهشکده است.
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از  شبکه اطلاع رساني ساختمان ، مسکن ، حمل و نقل (صما) ، محمد شکرچي زاده اظهار داشت : به اعتقاد وزير راه و شهرسازي مرکز تحقيقات راه نبايد تنها مقوله هاي مربوط به حوزه حمل و نقل و مسکن را از ديد فني و تکنيکي،بررسي کند بلکه از حوزه هاي اجتماعي و اقتصادي نيز بايد اين موضوع ها را بررسي کرد.

معاون وزير راه و شهرسازي همچنين از راه اندازي بخش مطالعات اجتماعي خبر داد و گفت: مسئوليت اين بخش با معاون اجتماعي وزير راه و شهرسازي است و موضوع هاي  حمل و نقل جاده اي و ايمني و مطالعات مربوط به شهر و معماري در اين بخش آغاز شده است.

شکرچي زاده افزود : بعد از ادغام وزارت راه و وزارت مسکن که زمان زيادي از آن نمي‌گذرد، تلاش کرديم با نشست‌هايي که ميان محققان و نيروهاي تخصصي آغاز کرده‌ايم ، شناخت زيادي را از مرکز تحقيقات ارائه دهيم، البته تلاش مي‌کنيم موضوع هاي تحقيقاتي بين حوزه‌اي تشويق و هم افزايي در مجموعه بخش هاي مختلف ايجاد شود.

رئيس مرکز تحقيقات راه ، مسکن و شهرسازي با بيان اينکه پيش از اين در پژوهشکده حمل و نقل عمدتا به مديريت پژوهش پرداخته مي شد، تاکيد کرد : در آن شرايط آزمايشگاه و مراکز تحقيق ميداني را در اختيار نداشتيم و با اين ادغام مجموعه امکانات آزمايشگاهي و مباحثي که مي تواند در خدمت صنعت حمل و نقل و راه باشد، در اختيار اين پژوهشکده قرار گرفته است.

شکرچي زاده تاکيد کرد: اين ادغام کمک مي کند از ظرفيت هايي که در راه و ترابري وجود دارد ، هم استفاده کنيم و اميدواريم مجموعه توانمندي براي طرح هاي وزارت راه و شهرسازي باشد.

وي با بيان اينکه در پژوهشکده حمل و نقل يک بخش مطالعات اقتصادي وجود داشت که به مقوله مسکن رسيدگي مي کرد، گفت: در پژوهشکده در حال تاسيس قرار است مطالعات اقتصادي و مالي انجام شود و تاسيس صندوق هاي مسکن و پس انداز و موضوع هايي که بعد اقتصادي و مالي دارد، مورد تحقيق قرار بگيرد.

معاون وزير راه و شهرسازي با يادآوري طرح  مستندسازي مسکن مهر در مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي گفت: مستندسازي مسکن مهر با موضوع فني و اجتماعي در اين مرکز  در حال انجام است که اميدواريم اين برنامه تا پايان سال به اتمام برسد.

وي در ادامه افزود: بخش تحقيقاتي مرکز دو ماه است که به صورت منسجم آغاز به کار کرده است.

شکرچي زاده با بيان اينکه مرکز تحقيقات در مقوله صنعتي سازي ورود جدي تري داشته است ، خاطرنشان کرد : تاکيد وزير راه و شهرسازي اين بوده است که زودتر اين موضوع هاي  مربوط به صنعتي سازي جمع بندي شود و هفته اي دو جلسه برگزار مي شود تا به جمع بندي برسيم.

شکرچي زاده افزود : در مورد صنعتي سازي هنوز عدد قطعي وجود ندارد و نمي توانم آن را اعلام کنم اما سياست جدي وزارت راه و شهرسازي اين است که انبوه سازي را به ويژه در مقوله صنعتي سازي تشويق کند ، هم اکنون صنعتي سازي در اقلام و مصالح در کشور به حدود 10 درصد مي رسد اما صنعتي سازي در کشور حدود 5 درصد است.

معاون وزير راه و شهرسازي در پاسخ به پرسشي در مورد تاثير پژوهشکده حمل و نقل و مسکن بر بازار مسکن گفت : وظيفه وزارت راه و شهرسازي اين است که رونق را در بازار مسکن ايجاد کند اما اين موضوع که اين پژوهشکده به طور مستقيم قيمت ها را کاهش دهد ، قابل انتظار نيست.

شکرچي زاده در مورد گنجاندن موضوع سازنده پاسخگو در بخش مطالعات اجتماعي گفت : عمدتا در ساخت و ساز خصوصي بعد از مرحله اجرا دست بهره برداران به جايي بند نيست و اگر با مکانيزم شناسنامه فني ملکي ساختمان و ساير روش هاي قانونمند بتوانيم اين موضوع را محقق کنيم، اقدام قابل توجهي خواهد بود.

رئيس مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي تاکيد کرد : به دنبال تبيين مواردي هستيم که تعامل را بين بخش هاي مطالعات اجتماعي و اقتصادي ايجاد کنيم و موضوع سازنده پاسخگو نيز مي تواند در اين بخش بگنجد.
انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن