تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خشمش را برطرف سازد، خداوند كيفرش را از او بردارد و هر كس زبانش را نگه دار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803005386




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نیاز بخش آب و آبفا به 700 میلیارد تومان اعتبار خرید تضمینی آب و پساب


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون مدیرکل دفتر استانداردهای آب و آبفای وزارت نیرو: نیاز بخش آب و آبفا به 700 میلیارد تومان اعتبار خرید تضمینی آب و پساب تهران - ایرنا - معاون مدیرکل دفتر استانداردهای فنی، مهندسی، اجتماعی و زیست محیطی آب و آبفای وزارت نیرو گفت: بخش آب و آبفا برای جذب کامل سرمایه گذاری های بخش خصوصی در سال آینده، نیاز به 700 میلیارد تومان اعتبار ردیف خرید تضمینی آب و پساب دارد.


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، جواد حاجیانی بوشهریان افزود: با توجه به تاکید وزارت نیرو مبنی بر لزوم استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش آب و آبفا و وجود شکاف قابل تامل بین قیمت واقعی و تعرفه های تکلیفی بخش آب، این اختلاف قیمت باید از بودجه ردیف خرید تضمینی آب و پساب تامین شود.
وی با اشاره به شرح وظایف این دفتر که نهادینه سازی نظام فنی – اجرایی کشور در بخش آب و آبفا تبیین شده است، بر لزوم هدایت و راهبری طرح های بخش آب و آبفا از برنامه ریزی تا تامین اعتبار و تدوین استانداردهای مرتبط با آن در قالب یک برنامه منسجم و نظام مند تاکید کرد.
وی گفت: در زمان حاضر استانداردهای آب و آبفا با پیشینه 30 ساله به امری جا افتاده و نهادینه شده در وزارت نیرو و ذینفعان ازجمله مشاوران و پیمانکاران این بخش تبدیل شده که عملکرد این طرح براساس آمار منتشرشده از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری در میان دستگاه های اجرایی کشور بی نظیر است.
وی از افزایش 23 درصدی بودجه فصل منابع آب در بودجه بندی سال 94 خبر داد و گفت: راهبرد تخصیص بودجه بخش آب و آبفا در سال آینده، هزینه برای بحث های غیرسازه ای همچون حفاظت از منابع آب زیرزمینی و تقویت اعتبار طرح های آب رسانی خواهد بود. استفاده از روش های مشارکت عمومی و جذب سرمایه گذاران خصوصی و تسهیلات فاینانس خارجی و داخلی برای طرح ها نیز در اولویت سال آینده است که در راستای تقویت استفاده از منابع، حداقل سهم کارفرما باید در بودجه سال آینده لحاظ شود.
معاون مدیرکل دفتر استانداردهای فنی، مهندسی، اجتماعی و زیست محیطی آب و آبفای وزارت نیرو ادامه داد: افزایش سهم مذکور موجب افزایش رقابت در بین دستگاه های اجرایی در استفاده از تسهیلات اجرایی خواهد شد؛ اگرچه درنهایت برای نبود وابستگی به منابع عمومی دولت، باید رویکرد به سمت استفاده از تسهیلات فاینانس خودگردان باشد به گونه ای که از محل درآمد محصول، تسهیلات دریافت شده بازپرداخت شود و این امر بدون واقعی شدن تعرفه های آب و پساب و اصلاح قیمت ها ممکن نخواهد بود.
حاجیانی با اشاره به ناکافی بودن اعتبار ردیف خرید تضمینی آب و پساب در بودجه پیشنهادی سال آینده، گفت: با توجه به تاکید وزارت نیرو بر لزوم استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش آب و آبفا و با توجه به وجود شکاف قابل تامل بین قیمت واقعی و تعرفه های تکلیفی بخش آب، این اختلاف قیمت باید از بودجه ردیف خرید تضمینی آب و پساب تامین شود که براساس برآورد حجم سرمایه گذاری ها، نیاز بخش آب و آبفا در سال آینده افزون بر 700 میلیارد تومان برآورد شده که این رقم در بخش نامه بودجه حدود 110 میلیارد تومان پیش بینی شده است و این رقم مانع جدی برای جذب سرمایه گذارها خواهد بود.
وی ادامه داد: بخش آب و آبفای وزارت نیرو برای جذب بیشتر سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال آینده برنامه ریزی کرده است که برای جذب این میزان سرمایه گذاری یا باید ردیف تضمینی با اعتبار مناسب وجود داشته باشد یا اینکه اصلاح تعرفه های آب و پساب به صورت جدی پیگیری شود، اما بودجه کنونی مانع جدی برای جذب این سرمایه ها خواهد بود.
اقتصام(1)9123**1558


16/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن