تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819707877




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عزاداری مردم آستارا در دهه نخست محرم شور و شعور حسینی(ع) داشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: عزاداری مردم آستارا در دهه نخست محرم شور و شعور حسینی(ع) داشت آستارا - ایرنا - سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستارا گفت: امسال عزاداری های مردم آستارا در دهه اول محرم در مساجد ، تکایا ، حسینیه ها و هیات های مذهبی از شور و شعور حسینی (ع) برخوردار بود.


حجت الاسلام ابراهیم حاتمی روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: عزاداری و سوگواری برای امام حسین (ع) و یاران باوفایش همه ساله با شکوه خاصی در شهرستان آستارا برگزار می شود که امسال نیز مطابق سنتی دیرینه در سطح مساجد ، تکایا ، حسینیه ها و هیات های مذهبی این آیین ها برگزار شد.
وی با اشاره به آغاز برنامه های آیینی دهه دوم ماه محرم اظهار کرد: در این راستا 40 نفر از علما و مبلغان دینی در شهرستان آستارا وظیفه تبیین فلسفه قیام امام حسین(ع) در کربلا را عهده دار هستند.
حجت الاسلام حاتمی عمده برنامه های دهه دوم را تنها در سطح مساجد و تکایا عنوان کرد و افزود: علاوه بر مساجد مرکز شهر آستارا و لوندویل در سطح روستاهای این شهرستان نیز آیین های عزاداری مانند دهه نخست با قوت و باشکوه ویژه ای برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه حفظ مکتب عاشورا و انتقال درست فرهنگ عاشورا از وظایف اساسی مسلمانان است ، اضافه کرد: بسیاری از هیات ها و تکایای مذهبی نیز در دهه دوم نیز با همان شور و حال در مساجد و تکایا اقدام به برگزاری آیین های مختلف عزاداری می کنند.
وی توجه به اصل عزاداری و پرهیز از خرافه و بدعت را از وظایف تک تک عزاداران و شیعیان امام حسین(ع) عنوان کرد و ادامه داد: دشمنان برای خدشه دار کردن دین اسلام از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند و همواره منتظر فرصت تازه ای هستند تا اساس دین اسلام را زیر سوال ببرند.
حجت الاسلام حاتمی با تقدیر از مسوولان هیات ها ، تکایا و هیات امنای مساجد اظهار کرد: هر عزاداری به اندازه ظرفیت خود از برکات و رحمت های ماه محرم بهره مند می شود که در این بین حضور پررنگ جوانان شهرستان به محافل عزای امام حسین(ع) حرارتی وصف ناپذیر بخشیده است.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا در ادامه با اشاره به احسان و نذورات مردم خیر آستارا در این ایام افزود: مردم خیر آستارا همه ساله در دهه اول و دوم محرم به خصوص به مناسبت سومین ، هفتمین و چهلمین روز شهادت امام حسین(ع ) با احسان کردن ارزاق و اقلام مختلف غذایی نظیر برنج ، روغن و گوشت به مساجد شهر و روستا در این اقدام خداپسندانه شرکت می کنند که شایسته تقدیر هستند.
وی تاکید کرد: شایسته است احسانات و خیرات به افراد مستحق و نیازمند اختصاص یابد.
شهرستان مرزی آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.ک/3
7105 / 535 / 695


16/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن