تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ذكر زبان حمد و ثناء، ذكر نفس سختكوشى و تحمل رنج، ذكر روح بيم و اميد، ذكر دل صدق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1835769205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راهکارهای موسوی‌لاری برای اصلاح‌طلبان


واضح آرشیو وب فارسی:الف: راهکارهای موسوی‌لاری برای اصلاح‌طلبان

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۹
یک عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: اصلاح‌طلبان باید در صحنه سیاسی کشور یک صدا داشته باشند.به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام موسوی لاری در نشستی با فعالان سیاسی اصلاح‌طلب مشهد اظهار کرد: ما در برابر خود دو تابلوی سال ۸۴ و سال ۹۲ را داریم که در سال ۸۴ با چند کاندیدا حضور پیدا کردیم و در سال ۹۲ اختلافات را کنار گذاشته و حول محور یک کاندیدا به اجماع رسیدیم. نتیجه عملکرد ما در سال ۸۴ به وجود آمدن دولت اصولگرایی بود که خودمان به آن بیشترین نقدها را داشتیم و حالا این به عهده خود ماست که الگوی سال ۸۴ را اجرایی کنیم یا الگوی سال ۹۲ را.وی خاطرنشان کرد: باید در صحنه‌های سیاسی آینده از سطح خواسته‌های‌مان پایین‌تر بیاییم و با همکاری کامل به سمتی برویم که برای ما نتیجه در برداشته باشد. ما بنا نداریم که احزاب را تعطیل کنیم، بلکه معتقدیم این احزاب باید تقویت شود، اما از طرف مقابل نیز وقتی کلمه اصلاح‌طلب را به کار می‌بریم، منظور ما مجموعه‌ای از اصول است که نباید خدشه‌دار شود.وی بیان این‌که «برای انتخابات پیش رو باید جمعی شامل چهار گروه در هر استان و شهر شکل بگیرد تا همگی بتوانند ما را در جهت نیل به اهداف‌مان یاری کنند» افزود: گروه اول شامل نمایندگان اصلاح‌طلب ادوار مجلس هستند، گروه دوم مدیران اصلاح‌طلب ادوار مختلف،‌ گروه سوم شخصیت‌های مستقل فرهنگی و گروه چهارم نیز شخصیت‌های تاثیرگذار هر منطقه که می‌توانند بر روی اقشار مختلف مردم تاثیرگذار باشند و ما را به نتیجه برسانند.این عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان این‌که «به رسمیت شناختن احزاب به معنای به رسمیت شناخته شدن اختلاف سلیقه است»، اظهار کرد: ما مطمئنیم که دگم‌اندیشی در جامعه ره به جایی نمی‌برد، حال می‌خواهد در اردوگاه اصلاح‌طلبان باشد یا در اردوگاه اصولگرایان. ما قرائت‌های مختلف از مسائل سیاسی و اجتماعی را زیر چتر قانون اساسی به رسمیت می‌شناسیم و معتقدیم که هیچ مجموعه‌ای نباید کار خود را تعطیل کند بلکه باید فعالیت‌ خود را گسترش دهد و استانداردهای خود را بالا ببرد.وی خاطرنشان کرد: ما در خراسان نیز باید یک خروجی داشته باشیم؛ زیرا ما یک جریان واحد داریم و از این جریان بایستی یک صدا بیرون بیاید.وی با بیان این‌که «حق مطلق دانستن خود و نفی دیگران مشکلی است که جوامع اسلامی را بسیار آزار داده است»، اظهار کرد: اصلاح‌طلب کسی است که چتر قانون را پذیرفته و کارنامه مشخصی از عملکرد ارزشمند دارد و به آن افتخار می‌کند و امروز ما در شرایطی هستیم که صدای واحد اصلاح‌طلبان، هواداران و دوستداران ما را خوشحال خواهد کرد.موسوی لاری در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که «همواره این سوال مطرح است که چرا ۵۰ سال پس از پیامبر گرامی اسلام واقعه عاشورا اتفاق افتاد» اظهار کرد: نمی‌توان باور کرد که اتفاقی به این عظمت محصول وقایع چند ماهه باشد و باید پذیرفت که چنین اتفاقی نیاز به مقدمه‌چینی‌های چندساله دارد. ریشه اصلی این مساله در چندسال پایانی حکومت امیرالمومنین(ع) شکل می‌گیرد، زیرا پس از جنگ صفین عده‌ای از اردوگاه امیرالمومنین(ع) با بیان این‌که چرا ایشان سازش را پذیرفت و حکمیت را قبول کرد از ایشان جدا شدند و لقب خوارج را به خود اختصاص دادند. همین جریان با تفسیر غلط از مقوله ایمان پایه‌گذاریک جریان فکری شد، در ابتدا سوال آنان این بود که ایمان چیست و در پاسخ به این سوال معتقد شدند که ایمان عمل کامل به فرایض و اجتناب کامل از محرمات است. این گروه در ادامه معتقد شدند که هرکس گناه کرد کافر است و هر کافری شایسته مرگ و می‌توان با آن مبارزه کرد و این اصل، اصلی شد که بسیاری از مبانی این گروه بر پایه آن نهاده شد و در نتیجه مکتب خشونت‌بار خوارج شکل گرفت. شاخص اصلی خوارج این بود که جز خود دیگران را کافر می‌دانستند و معتقد بودند که شایسته مرگ هستند و در همین راستا بود که یکی از یاران امیر المومنین(ع) را به این جرم که ایشان را کافر نمی‌دانست سر بریدند و شکم همسر باردارش را نیز دریدند و فرزند او را نیز کشتند و سپس مادر را هم سر بریدند.وی خاطرنشان کرد: پایه جریان تکفیری با یک تفسیر غلط از ایمان شروع شد و ۴۰۰ سال نیز به صورت یک حکومت حاشیه‌ای به حیات خود ادامه داد. در طرف مقابل نیز جریانی به وجود آمد که مرجئه نام داشت و برخلاف خوارج معتقد بود که هر انسانی می‌تواند گناه کند و بعدا توبه کند و از گناهانش بری شود و به همین دلیل این فرقه مورد حمایت حکومت‌های اموی و عباسی قرار گرفت، زیرا پوششی بود برای جنایت‌ها و مشکلاتی که آن‌ها به وجود می‌آوردند. بعضی از نویسندگان شیعی می‌گویند پس از حوادث فتنه خوارج تقریبا قاطبه مسلمانان اندیشه ارجاء را پذیرفتند و جامعه اسلامی در شرایطی قرار گرفت که از یک سو با خشونت خوارج و از سوی دیگر با بی‌مبالاتی مرجعه روبه‌رو بود و در نتیجه جامعه به دو قطب خارجی و مرجعه تقسیم شد. نهایتا براثر این دو اندیشیده جامعه اسلامی از آن‌چه که باید می‌بود فاصله گرفت و از محتوا خالی شد و جریانی به نام حشویه جمعی از توده‌های ناآگاه و بی‌خرد جامعه بودند نیز به وجود آمدند که صرفا به ظاهر قرآن و سنت عمل می‌کردندو از به کار گرفتن عقل سر باز می‌زدند که این گروه نیز در تغییر فضای جامعه و تهی کردن آن از معنا نقش داشتند.وی ادامه داد: فاجعه عاشورا نتیجه فعل و انفعالات این چنینی جامعه است و قیام امام حسین(ع) برای بازگرداندن جامعه به مسیر واقعی آن و دور کردن امت اسلامی از انحراف صورت گرفت. امروز نیز جریان تکفیر در برابر جریان سکولار قرار دارد و در واقعه اگر ما می‌خواهیم جلوی سکولاریسم را بگیریم باید با جریان تکفیر نیز مبارزه کنیم. امروز برای داعش شیعه و سنی فرقی نمی‌کند و ما شاهد هستیم که سنی‌ها را مانند شیعه‌ها سر می‌برند و مثلا در خصوص فلسطین معتقدند که در آن‌جا باید نخست حماس را نابود کرد و سپس به سراغ اسرائیل رفت. تمام کسانی که فکر می‌کنند حق مطلق هستند و سایرین را باطل مطلق می‌دانند سرانجام به این منزل می‌رسند.این عضو مجمع روحانیون مبارز تاکید کرد: تمام دلسوزان جامعه باید در مقابل هر دو جریان حضور داشته باشند و چنان در مقابل تکفیری‌ها و خشونت‌طلبان موضع بگیرند که در برابر سکولارها موضع می‌گیرند و برای نجات اسلام اصیل لازم است که این دو تیغه قیچی را از بین برد. امیدواریم که تحمل در گذشته برای حرکت در آینده چراغ راه کسانی باشد که دل در گروی اهل بیت(ع) دارند.وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: ما معتقدیم جریان اصلاحات در این نظام ریشه دارد و این ریشه از پیش از انقلاب و در جریان مبارزات انقلابی آغاز شده است و در مراحل مختلف انقلاب اسلامی دیده شده است. ما باید جمهوریت و اسلامیت را در کنار یکدیگر به پیش ببریم، زیرا این دو از یکدیگر جدا نیستند و تمام مبانی نظام ما نیز بدون رای مردم شکل نمی‌گیرد. با قرائتی که جمهوریت و اسلامیت را در راستای یکدیگر می‌داند کارنامه اصلاح‌طلبان مشخص و قابل ارائه است و ما تلاش‌مان را کرده‌ایم که تا حد امکان در این زمینه موفق باشیم.وی با بیان این‌که «اصلاح‌طلبان به صورت جدی به هشت سال دولت اصولگرایی انتقاد دارند» اظهار کرد: ما انتقادات‌مان را بدون تکفیر بیان می‌کنیم و معتقدیم که این امکان وجود داشت که کارهای بهتری انجام شود تا ما شاهد اختلاس‌های سه هزار میلیاردی و یا فشارهای مختلف بر کشور نباشیم







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن