تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803371013




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس سازمان جنگلها: بیش از 10 میلیارد مترمکعب بیلان منفی آب وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس سازمان جنگلها: بیش از 10 میلیارد مترمکعب بیلان منفی آب وجود دارد جیرفت - ایرنا - رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: به علت برداشت های بی رویه طبق آمارهای ارایه شده سالانه بیش از 10 میلیارد متر مکعب بیلان منفی آب داریم.


به گزارش ایرنا، "خداکرم جلالی" روز پنجشنبه در جمع کارکنان و مدیران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در جیرفت افزود: در بخش آبخیزداری بیش از 60 درصد آب هایی که استفاده می شود از سفره های زیرزمینی است.
وی بیان کرد: سالانه بیش از 100 میلیارد متر مکعب از حجم آب های زیر زمینی در کشور استفاده می شود و برداشت های بی رویه، نشت زمین و شور شدن آب ها را به همراه دارد.
وی تاکید کرد: ما ناچار هستیم برای نجات منابع طبیعی به مشارکت مردم روی آوریم زیرا این مشارکت ما را به جامع نگری و بهره گیری از دانش بومی می رساند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: باید زمینه مشارکت مردم در احیای منابع طبیعی را فراهم کنیم و این کار بدون مشارکت مردم و دستگاه های بین بخشی محقق نمی شود.
وی افزود: در سطح ملی به علت این که از منابع طبیعی درست استفاده نکرده ایم با مشکلات زیست محیطی روبرو هستیم و نمونه بارز آن خشک شدن تالاب جازموریان و دریاچه ارومیه است.
جلالی گفت: درست است که میزان نزولات جوی در کشور کاهش داشته است اما به این اندازه نبوده که این همه مشکل ایجاد کند پس نتیجه می گیریم که نحوه عملکرد ما درباره منابع طبیعی نامتوازن بوده است.
وی افزود: در دولت یازدهم توجه خاصی به موضوع منابع طبیعی شده است زیرا رهبر معظم انقلاب اسلامی هم به این بخش توجه و عنایت ویژه ای دارند.
رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: سندی در شورای عالی جنگل ها تنظیم شده که از امسال برنامه های آن اجرا می شود.
وی اضافه کرد: در این سند چند محور اساسی مورد توجه قرار دارد و یکی از مباحث این است که جامع نگری را در حوزه های آبخیزداری باید جدی بگیریم.
جلالی گفت: طرح ترسیب کربن را در حوزه بیابان زدایی در دستور کار داریم که اجرای این طرح به اقتصاد مردم و حفاظت از منابع طبیعی کمک می کند.
وی خاطرنشان کرد: طرح ترسیب کربن در جنوب کرمان به عنوان طرح پایلوت در حال انجام است که امید است با همکاری و حمایت نمایندگان بتوانیم این طرح را در سطح استان و منطقه گسترش دهیم.
وی گفت: مدیران موظف شده اند با مردم نهایت همکاری را داشته باشند و سعی شود در صدور اسناد اشتباهی صورت نگیرد زیرا همانگونه که از اراضی دولت پاسداری می کنیم راضی نیستیم تا یک متر از اراضی مردم به نفع دولت سند صادر شود.
جلالی افزود: به همین منظور هیاتی ویژه به منطقه اعزام می کنیم تا بتواند مشکلات را حل کند اما باید با زمین خوارها برخورد قاطع صورت گیرد.
وی بیان کرد: در راستای صیانت از منابع طبیعی در سطح کشور 14 شهید و 500 جانباز داریم و نیازها و مشکلات موجود در لایحه "ارتقای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی" دیده شده است.
رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه سفر به جنوب کرمان از تالاب جازموریان و طرح های آبخیزداری بالا دست سد جیرفت بازدید کرد.
7444/8154/1352


15/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن