تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):کسی که از روی بی میلی،بدون عذر و علت نمازجماعت را که اجتماع مسلمانان است ترک کند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819691650




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حزب تازه کار اسپانیایی، رقیب جدید دو حزب مهم این کشور


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بر اساس نتایج یک نظرسنجی؛ حزب تازه کار اسپانیایی، رقیب جدید دو حزب مهم این کشور مادرید- ایرنا- بر اساس نتایج یک نظر سنجی، حزب تازه کار چپگرای "می توانیم" اسپانیا بیشترین محبوبیت و شانس را برای پیروزی در انتخابات سراسری سال آینده و غلبه بر احزاب حاکم مردمی و سوسیالیست دارد.


به گزارش ایرنا و به نقل از شبکه تلویزیون ملی اسپانیا، نظرسنجی مرکز تحقیقات جامعه شناسی این کشور به رغم اعلام این آمار، حاکی از آن است که حزب حاکم "مردمی" با 5/27 درصد آرا، انتخابات را خواهد برد و پس از آن، حزب سوسیالیست با 9/23 درصد و حزب می توانیم با 5/22 درصد دومین و سومین قدرت های سیاسی اسپانیا خواهند بود.
مرکز مذکور دلیل اینکه چرا به رغم محبوبیت و شانس بیشتر حزب می توانیم، حزب مردمی پیروز انتخابات خواهد بود، اعلام کرده که بر اساس رای مستقیم، حزب می توانیم پیروز انتخابات است اما بر اساس پیش بینی ها، حزب مردمی می تواند انتخابات را ببرد.
به عبارتی دیگر، رای مستقیم میزان آرایی است که هنگامی که از مصاحبه شونده سوال می شود که اگر اکنون انتخابات برگزار شوند به چه حزبی رای خواهد داد می باشد در حالی که پیش بینی ها، میزان آرایی است که مرکز نظرسنجی برای هر حزب در نظر دارد.
در این راستا، بر اساس رای پیش بینی شده، حزب حاکم مردمی اسپانیا در محبوبیت خود افت داشته است به طوری که محبوبیت حزب مذکور از 30 درصد در هفتمین ماه سال به 5/27 درصد محبوبیت در پایان دهمین ماه سال افت داشته، در حالی که محبوبیت حزب سوسیالیست از 2/21 درصد به 9/23 درصد بهبود یافته است.
حزب می توانیم اسپانیا به رهبری "پابلو ایگلسیاس"، تقریبا 8 ماه پیش بنیان گذاری شد اما رشد محبوبیت این حزب چنان چشمگیر بوده که در انتخابات شش ماه قبل برای پارلمان اروپا، به عنوان چهارمین قدرت پس از احزاب مردمی، سوسیالیست و حزب چپ اسپانیا انتخاب شد.
نتایج نظرسنجی ها از سوی دیگر حاکی از افت شدید محبوبیت احزاب مردمی و سوسیالیست است. در این رابطه، حزب مردمی و حزب سوسیالیست اسپانیا در حالی اکنون به ترتیب 5/27 درصد و 9/23 درصد محبوبیت دارند که در انتخابات سه سال اخیر این دو حزب، 62/44 درصد و 73/28 درصد رای کسب کرده بودند.
حزب حاکم مردمی اسپانیا در این رابطه با 17 درصد افت محبوبیت، بیشترین کاهش را در سه دهه اخیر کسب کرده و در حالی که اختلاف کنونی بین دو حزب اصلی این کشور 6/3 درصد است؛ در بهار سال 2010 میلادی، این دو حزب اسپانیایی 15 درصد اختلاف داشتند.
اصلی ترین دلایل افزایش محبوبیت حزب می توانیم و کاهش محبوبیت دو حزب بزرگ اسپانیا، فساد مالی سیاستمداران احزاب مردمی و سوسیالیست و عملکرد ضعیف دولت این کشور در مقابله با بیماری ابولا است.
اروپام *5*491**1275


15/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن