تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که خدا را، آنگونه که سزاوار اوست، بندگى کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819552426




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد 18.6 درصدی صادرات محصولات شیمیایی و پتروشیمی درآذربایجان شرقی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رشد 18.6 درصدی صادرات محصولات شیمیایی و پتروشیمی درآذربایجان شرقی تبریز- ایرنا - قایم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی درامور بازرگانی گفت: نیمه نخست امسال 54 میلیون و 900 هزار دلار محصولات شیمیایی و پتروشیمی از مبادی گمرکات استان و کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 18.6 درصد افزایش یافته است.


غلامعلی راستی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان رشد صادرات محصولات شیمبایی و پتروشیمی در مقایسه با دیگر گروههای کالایی صادر شده از آذربایجان شرقی بالاترین رقم را به خود اختصاص داده است.
راستی همچنین از رشد 14 درصدی کالای کشاورزی در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال 92 خبر داد و افزود: دراین مدت 108 میلیون دلار کالا در این حوزه صادر شد.
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یادآوری کرد: در مدت یاد شده 85 میلیون دلار فرش و صنایع دستی و 78 میلیون دلار سنگ و مواد معدنی از مبادی گمرکات استان و کشور صادر شده است.
به گزارش ایرنا، نیمه نخست امسال یک میلیون و 24 هزارتن انواع کالا به ارزش 953 میلیون و 226 هزار دلار از آذربایجان شرقی به خارج از کشور صادر شده است.
در مدت یاد شده سهم صادرات فرش و صنایع دستی استان 85 میلیون و 400 هزار دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 6.5 درصدی را نشان می دهد.
دراین مدت صادرات تجارت چمدانی با 25 میلیون و 500 هزار دلار نزدیک به 11 درصد و صادرات از منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس با 78 میلیون و 900 هزار دلار حدود 20 درصدی رشد را نسبت به دوره مشابه سال گذشته نشان می دهد.
نیمه نخست سال گذشته 587 هزار و 252 تن انواع کالا به ارزش 510 میلیون و 345 هزار و 641 دلار از طریق گمرکات آذربایجان شرقی به خارج از کشور صادر شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال 91 از لحاظ وزنی 58 درصد رشد داشت.
به گفته رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ارزیابی آمارهای یاد شده چشم انداز صادرات دو میلیارد دلاری از استان در سال 93 را ممکن می کند.
7240/


15/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن