تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه  الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820302912




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تل نارتکونی فسای فارس ثبت ملی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تل نارتکونی فسای فارس ثبت ملی شد شیراز- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: محوطه تاریخی تل نارتکونی بخش نوبندگان فسا از توابع این استان در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت.


به گزارش دریافتی چهارشنبه ایرنا مصیب امیری بیان کرد: تل نارتکونی که در استان فارس ، شهرستان فسا ، قرار گرفته پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره 31120 مورخ 26/6/93 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.
وی افزود: در اجرای قانون راجع به حفظ آثار ملی مصوب آبان 1309 و نظام نامه اجرایی آن، بند (ج) از ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور و بند ششم از ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور؛ مراتب ثبت اثر فرهنگی، تاریخی تل نارتکونی واقع در شهرستان فسا انجام شد.
امیری اضافه کرد: اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت این سازمان است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد 558 لغایت 569 از کتاب پنجم قانون مجازات های اسلامی، تعزیرات و مجازات های باز دارنده ، جرم محسوب می شود و مرتکب ، مشمول مجازات های قانونی خواهد شد .
تل نارتکونی در ارتفاع 1305 متری از سطح دریا قرار دارد . این تپه تقریبا مدور با کمی کشیدگی در جهت شمال شرقی به جنوب غربی کشیده شده است و پراکندگی زیاد سفالها در زمینهای کشاورزی گستردگی این تپه را در گذشته مشخص می کند .
از نکات مهم در این تپه وجود سرباره ها و یا جوشهای کوره ای است که به طور عمده در شرق تپه بوفور دیده می شود که نشان از وجود کوره پخت سفال در این تپه است . بر اساس نظر کارشناسان و پژوهشگران سفال های شاخص یافته شده در این تپه مربوط به دوره پیش از تاریخی باکون الف هستند که از آن دوره ( باکون الف ) 14 محوطه از فسا شناسایی شده است .ک/1
7382/667


14/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن