تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):گويا مؤمنان همان فقيهان (فرزانگان دين فهم) و اهل انديشيدن وپند گرفتن هستند. شنيد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

صندوق تضمین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803356620




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تداوم سوئ استفاده از یک خبر دروغ / چه کسانی خواستار آزادی شیخ نمر هستند؟


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تداوم سوئ استفاده از یک خبر دروغ / چه کسانی خواستار آزادی شیخ نمر هستند؟


انتشار خبر دروغ عفو شیخ نمر النمر، عالم شیعه عربستانی به دستور پادشاه سعودی، تکاپوی برخی چهره های سیاسی برای بهره برداری تبلیغاتی از موج رسانه ای ایجاد شده را به شدت افزایش داده و این درحالی است که فقط شیعیان قطیف به یاری شیخ نمر برخواسته اند.
انتشار خبر دروغ عفو شیخ نمر النمر، عالم شیعه عربستانی به دستور پادشاه سعودی، تکاپوی برخی چهره ها و شخصیت های سیاسی برای بهره برداری تبلیغاتی از موج رسانه ای ایجاد شده در این باره را به شدت افزایش داده و طی روزهای اخیر، سایت و رسانه های آنها ده ها بار به انتشار خبر یکسان "لغو حکم اعدام شیخ نمر پس از تماس تلفنی" اقدام کردند. این در حالی است که خبر "لغو حکم اعدام یا عفو شیخ نمر" از اساس دروغ بوده و خانواده این روحانی بارها مجبور به تکذیب آن شده اند. شایعه لغو حکم اعدام شیخ نمر در حالی منتشر شد که طبق قوانین عربستان، این حکم هنوز قطعی نشده و یک ماه پس از پایان فرصت اعتراض، حکم قطعی صادر خواهد شد.

با این وجود، صبح چهارشنبه نیز، پس از آنکه سایت الریاض عربستان خبر گفتگوی تلفنی میشل سلیمان، رئیس جمهور سابق لبنان با امیر عبدالله را منتشر کرد، برخی سایت های لبنانی طرفدار میشل سلیمان، برای جانماندن از این فرصت تبلیغاتی، بلافاصله خبر دروغ "عفو شیخ نمر" را بازنشر داده و آن را به تماس تلفنی میشل سلیمان ربط دادند.
تماس تلفنی با امیر عبدالله


این درحالی است که بسیاری از سایت های عربستانی و حتی وابستگان به آل سعود، گزارش داده اند که "صدور حکم اعدام نمر، یک اقدام سیاسی به منظور به دست آوردن اهرم فشار و برگ برنده یا وجه المصالحه برای دولتمردان عربستانی بوده و آل سعود به علت بزدلی و ترس، جرات اعدام این روحانی مطرح را نخواهد داشت.
علت لغو حکم اعدام شیخ نمر


آنها معتقدند؛ حکام بدوی سعودی که همواره در سایه حمایت های امریکا و دولت های غربی، به اعتراض های بین المللی و نهادهای حقوق بشری بی تفاوت بوده اند، به شدت از ناآرامی ها و خیزش مردمی در کشور خود هراس دارند و افزایش اعتراض ها در شرق عربستان که از همان روزهای نخست بازداشت شیخ نمر شدت گرفت، به قدرکافی برای حکام سعودی وحشت آور است و به احتمال فراوان، آنها را وادار به تسلیم خواهد کرد.
درخواست آزادی شیخ نمر

پس از به راه افتادن موج اعتراض ها به صدور حکم اعدام شیخ نمر در کشورهای مختلف و برپایی تظاهرات مردمی حتی در کشورهای اروپایی، در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز، ده ها کمپین رسانه ای ایجاد شده که در آنها میلیون ها نفر از سراسر جهان خواستار لغو این حکم شده اند و مقامات کشورهای خود را برای فشار آوردن به آل سعود تشویق می کنند.
طبیعی است که یکی از دلایل اشتیاق مقامات رسمی و چهره های مطرح کشورهای مختلف برای سهیم شدن در این ماجرا و بهره بردن از این فرصت تبلیغاتی، آگاهی آنان از توجه و اهمیت داشتن موضوع برای مردم است و تلاشی است برای جلب رضایت مردم.
ضمن اینکه مباهات به دوستی و صمیمیت با پادشاه وهابی ها و تفاخر به ابراز ارادت به وی، علاوه بر خودنمایی و ارائه چهره بین المللی! در داخل، برای بسیاری از شخصیت های مفلس عرب، مقداری نان هم به همراه خواهد داشت.

باوجود افزایش روز افزون فشارهای بین المللی و نهادهای حقوق بشری و پیام ها و تماس های مقامات سیاسی و اجتماعی از بان کی مون، رئیس سازمان ملل متحد گرفته تا محمود عباس، میشل سلیمان و رئیس جمهور جیبوتی با پادشاه عربستان، آنچه که بیش از همه، لزوم بازنگری در ماجرای شیخ نمر را به سعودی ها گوشزد کرد، تبعات داخلی صدور حکم اعدام شیخ نمر، به ویژه خیزش مردمی در شرق این کشور بوده است که در روز عاشورا در احسا به اوج رسید.
حمله به شیعیان احسا

در روز عاشورا و پس از حمله به چند مراسم عزاداری دوست داران فرزندان پیامبر (ص) که به جان باختن ده ها نفر از عزاداران منجر شد، تظاهرات و شعارهای مردم، رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و پیش بینی می شود، حتی با سپری شدن ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) نیز، مراسم تشییع و سوگواری شهدای روزهای اخیر، امتداد قیام مردم معترض عربستان شود.
انتشار اخبار، تصاویر و اسامی شهدای حمله نیروهای امنیتی به عزاداران عربستانی همچنان ادامه دارد و همکاری پنتاگون برای حذف صفحات منتشر کننده این اخبار نیز تاکنون بی نتیجه بوده است.
کشتار شیعیان عربستان

شهر احسا عربستان
رسانه های عربستانی از همان ابتدا، حملات را به افراد ناشناس! نسبت دادند، اما همزمان، مردم معترض احسا و مناطق اطراف را تروریست خوانده و کشته ها را به درگیری های قومی قبیله ای ربط دادند.
حمله به شیعیان عربستان




در روزهای اخیر، مقامات سعودی نخستین شراره های آتشی که می تواند اریکه های حکومتشان را بسوزاند، مشاهده کرده و دریافتند که شعار آزادی روحانی شیعه، تبدیل به ذکر عزاداری مردمی شده که سه سال است بدون داشتن رهبر سیاسی، با تظاهرات آرام و مسالمت آمیز خود، آرامش را از آل سعود گرفته اند و با گلوله های جنگی نیروهای امنیتی نیز متوقف نمی شوند.
شیخ نمر
برخی معتقدند علت واکنش نشان ندادن سعودی ها به انتشار خبر دروغ لغو حکم اعدام شیخ نمر نیز، در همین رابطه است و پس از حوادث روزهای اخیر، مقامات سعودی به دنبال خلاصی از این بحران افتاده اند و اگرچه بی میل نیستند که روغن ریخته را نذرامام زاده کرده و بهره برداری بیشتری کنند، اما به هیچ وجه تمایل ندارند، با مطرح شدن شیخ نمر به عنوان رهبر مبارزات ضد دیکتاتوری، تظاهرات آرام مردم شرق عربستان، تبدیل به قیامی عمومی شود. از همین رو، مقامات استان قطیف به ملاقات مجروحان حادثه عاشورا رفتند و بر انتشار شایعه عفو شیخ نمر نیز اصرار دارند، تا از خشم مردم قطیف کاسته شده و شعله های انقلاب آنها زبانه نکشد.
ملاقات سعودی ها از شیعیان

ملاقات سعودی ها از مجروحان شیعه
  جلوگیری از تبدیل شدن شیخ نمر به عنوان نماد یا رهبر انقلاب مردم عربستان، به قدری برای سعودی ها مهم است که برخی وابستگان به آل سعود و رسانه های آنها، آشکارا به این امر پرداخته و به مقامات خود هشدار داده اند که مبادا از روی جبن و بزدلی تسلیم شوید و با لغو حکم اعدام، معترضان را جسورتر کرده و تحت رهبری واحد در آورید.
پیروان وهابیت ضمن ناسزاگویی و دشنام به کمپین های درخواست آزادی شیخ نمر، تمام شرکت کنندگان در تظاهرات اعتراضی علیه این حکم در امریکا، اروپا و کشورهای عربی را عمال ایران توصیف کرده و با استناد به فتواهای شیوخ وهابی و بزرگان اهل سنت، شیخ نمر و پیروانش را خارجی و مهدورالدم دانسته اند.

تکفیری های داعش نیز، نسبت به لغو حکم اعدام این روحانی برجسته واکنش نشان داده و از مقامات سعودی خواسته اند، بجای آزاد کردن شیخ نمر، مفتی ها و وهابی های حامی تکفیری ها را که به دلایل مختلف در زندان هستند، آزاد کند.
وهابی ها خواستار اعدام شیخ نمر شدند
وهابی ها نیز، می گویند، آل سعود از ترس تهدید ایران، شیخ نمر را که به پیامبر توهین می کند!! آزاد می کند، اما مفتی های ما را که در واکنش به او و شیعیان، از پیامبر دفاع می کنند، در بند کرده است!   محمد نمر، برادر شیخ باقر النمر پیش از این، خبر دروغ لغو حکم اعدام را تکذیب کرده بود:
بهره برداری تبلیغاتی از لغو حکم اعدام شیخ نمر
 
 


چهار شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن