تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا را خالصانه ياد كنيد تا بهترين زندگى را داشته باشيد و با آن راه نجات و رستگارى را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819561339




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شب شعر بانوی حماسه و مهر در سوگواره عاشورایی ارشاد فارس برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شب شعر بانوی حماسه و مهر در سوگواره عاشورایی ارشاد فارس برگزار می شود شیراز - ایرنا- به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شب شعر بانوی حماسه و مهر با حضور 12شاعر این استان در بخش سوگواره عاشورایی سفری تا عروج انسانیت برگزار خواهد بود.


به گزارش دریافتی ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی ارشاد اسلامی فارس، دبیر سوگواره عاشورایی سفری تا عروج انسانیت گفت : درحقیقت این شب شعر پایان بخش برنامههای این سگواره در گذر هنر عاشورایی می باشد.
علی ثابت در یک نشست خبری افزود: رویکرد جدید ارشاد اسلامی فارس تعامل با دیگر نهادها و دستگاه های فرهنگی است، و در این راستا این اداره کل دستور کار تازه ای در برنامه هایش قرار داده که از این پس برنامه های فرهنگی و هنری با مشارکت این دستگاه ها و نهادها برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه شب شعر بانوی حماسه و مهر با دلیل نقش ارزنده و تاثیرگذار حضرت زینب(س) برگزار می شود، افزود: در این برنامه تلاش شده با برپایی شب شعری درخور شأن ایشان توجه خاصی به ابعاد زندگی ومبارزات ایشان در واقعه کربلا شود.
ثابت با اعلام اینکه در این سوگواره و شب شعر شاعرانی از نقاط مختلف استان حضور دارند، گفت: در این شب شعر افزون بر سخنرانی، نمایشی نیز بر اساس گوشه هایی از خطبه های حضرت زینب(س) نیز اجرا می شود.
دبیر سوگواره عاشورایی سفری تا عروج انسانیت شاعران حاضر در این شب شعر را برشمرد و خاطرنشان کرد: از شعرای حاضر در این شب شعر از شاعرانی اند که صاحب اثر در زمینه عاشورا هستند.
وی گفت : نظر به اینکه شب شعر بانوی حماسه و مهر امسال به صورت همایشی برگزار می شود ابراز امیدواری کرد که این شب شعر در دوره های بعد در فضایی متفاوت برگزار شود.
ثابت، خاطرنشان کرد: در شب شعر یادشده افزون بر برنامه های جنبی از پنج خانواده شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) تجلیل می شود.
در این نشست خبری مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس نیز از مشارکت شش دستگاه دولتی در این شب شعر خبر داد و گفت: یکی از اهداف دفتر امور بانوان معرفی الگوی خوب است که باعث می شود انسان ها به سوی الگوی بد نروند که حضرت زینب(س) از الگوهای خوب است.
معصومه دستغیب چند وظیفه اساسی در پیوند با معرفی حضرت زینب(س) را برشمرد و خاطرنشان کرد: افزون بر شناخت ایشان معرفی حضرت به عنوان الگو، فراهم کردن زمینه ی محبت از اهدافی است که باید پی گیری شود.
وی یکی از راه های فراهم کردن محبت را برگزاری شب شعر در رسای حضرت زینب(س) عنوان کرد و افزود: در این حوزه هنرمندان نقش بسیار مهمی در این باره می توانند ایفا کنند.
دستغیب حفظ پیام عاشورا را مورد تاکید قرار داد و افزود: برگزاری همایش ها، نشست های علمی و م ارایه مقالات در این باره از برنامه های این دفتر است که در حوزه هنر، فرهنگ و علم گام های بلندی با مشارکت مراکز علمی می توان برداشت.
شب شعر بانوی حماسه و مهر در پایان 10 روز سوگواره عاشورایی سفری تا عروج انسانیت در گذر هنر شیراز روز شنبه 17 آبان ماه در ساعت 18 تا 20 میزبان شعرای استان در تالار حافظ برگزار می شود که برای عموم بانوان حضور در آن آزاد است.ک/1
7374/ 667


14/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن