تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819562803




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موج حسینی یا موج انسانی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: موج حسینی یا موج انسانی روزنامه عصر مردم چهارشنبه در یادداشتی به قلم "محمد عسلی" مدیرمسوول این روزنامه به موضوع درس های محرم و وقایع عصر حاضر پرداخته است.


در این یادداشت آمده است: وقتی داعشی ها که مدعی تشکیل حکومت اسلامی هستند، کشتار کودکان، زنان و جوانان مدافع خانه و کاشانه شان را دیوانه وار رقم می زنند و چهره ناپاک و خلاف واقعی را از اسلام به جهانیان نشان می دهند، هر انسانی در عصر اتم و الکترونیک و فضا بیشتر باور می کند که همین ها بودند که در عاشورا با کینه ورزی و به طمع صله و انعام فرزندان رسول خدا را به نام اسلام و مقابله با خوارج به شهادت رساندند.
جنگ بیرحمانه داعشی ها هم در واقع همان جنگ نابرابر کربلا در برابر امام حسین (ع) و 72 تن از یارانشان بود با تفاوت هایی چند که امام حسین (ع) را از مظلومان دیگر تاریخ امروز ممتاز می کند.
وقایع تلخی که امروز در سرزمین های عراق، سوریه، افغانستان، لبنان، یمن، پاکستان و بحرین را شاهدیم بسیاری از صحنه های فاجعه بار آن حکایتی از حماسه کربلا را یادآور است با مشابهت هایی که یک طرف خود را مسلمان واقعی می خواند و دیگری را کافر هر چند مسلمان واقعی مظلومان بی دفاعی هستند که جنگ خونین جاهلان و متحجران به آنها تحمیل شده است.
این مقدمه را از آن رو آوردم تا به روزرسانی حماسه شیعیان عراق را در برابر داعشی ها یادآور شوم.
و اما بعد.
فلسفه شهادت در اسلام تسلیم شدن به فرشته مرگ نیست، بلکه یک انتخاب است. انتخابی که نشانه باور عمیق به معاد، همان روز رستاخیزی است که تنها خدا پاداش دهنده به ایثارگران، جهادگران و رزمندگانی است که با فدا کردن جان دست به یک انتخاب شجاعانه زده اند. شجاعتی که ریشه در اصالت باور دارد. همان فطرت بیداری که به تعبیر قرآن: "فطره الله اللتی فطره الناس علیهما" است. همان شهادتی که مرگ نیست، زندگی دوباره ای است که روزی شهدا نزد خداست...
و اما بعد.
اولین شهید سردار سپاه اسلام که شهادت او بر پیامبر اسلام (ص) و اصحاب وی گران آمد حمزه سیدالشهدا بود و بعد از حمزه شهید بزرگ و بزرگوار اسلام امام علی (ع) بود که شهادت آن بزرگوار از چنان خاصیتی برخوردار بود که آثار و برکات آن اسلام را بیمه نمود و پیروان آن امام همام را برای ادامه راه او مصمم تر کرد.
شهادت امام علی (ع) که هم امام و هادی بود و هم خلیفه مسلمین سرآغازی شد برای مبارزه حق علیه باطل در سلسله امامت، امامتی که اگر امروز نام و نشانی از اسلام زنده و پویا بر سر زبان ملت هاست از چشمه جوشان و فیاض امامت است که تمامی ائمه معصومین (س) این سلسله حق طلب در تمامی عمر پربرکت خود در حال مبارزه با سران مظلمه و خلفای ناباور و زیاده طلب زمن خود بوده و در این راه پرخطر با فراز و نشیب های بسیار طعم شهادت، شکنجه و زندان های طولانی مدت را چشیده و تسلیم ناراستی ها و ظالمان و مستکبران نشدند.
در این میان شهادت مظلومانه امام حسین (ع) و 72 تن از یاران پاک اندیش و مومن واقعی خدا از ویژگی ها و برجستگی های عقیدتی و تاریخی تاثیرگذاری برخوردار است که به هر یادآوری هر انسان سنگدلی را متاثر و متالم می کند چه رسد به پیروان و شیعیان شیفته خلق و خوی آن حضرت.
شهادت امام حسین (ع) که دقیقاً یک انتخاب بود بین زندگی دنیایی با ذلت و شهادت و سعادت آخرت برای اتصال بموقع به معبود، چنان آثاری به جای گذاشت که درس شهادت طلبی آن حضرت در طول 14 قرن زبان به زبان و سینه به سینه نقل شد و از پس آن بسیاری از مبارزان راه حق و دین به تأسی از مولایشان حسین (ع) شهادت را انتخاب کردند تا راه خدا را از راه شیطان و راه ناراستان و ناکثان جدا کنند و لذت دنیا را به روسپیدی از آخرت ترجیح دهند. .
امام حسین (ع) و 72 تن از اصحاب شهیدش نوع انتخاب و نحوه رسیدن به آن را به صورت عملی به انسان ها تفهیم کردند با این پیام که تا زمان و زمین برجاست هر انسان بیداردلی آن را فهم خواهد کرد و آویزه گوش می کند. "اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید..."
آزادی و رهایی از تعلقات دنیوی مسیر شهادت را برای تحقق اهداف عالیه انسانی هموار می کند و مرگ در راه خدا را زیبا جلوه می دهد چنانکه اگر باور شهادت در دل رزمندگان و مدافعان ما در جنگ تحمیلی 8 ساله نبود، چه کسی می توانست خط شکن میدان هایی باشد که وجب به وجب آن از انواع و اقسام مواد منفجره، تله های انفجاری و مین ها پر شده بودند. آنچه دشمن آن را موجب انسانی خواند، در واقع موج حسینی بود و باوری که به تعبیر قرآن خداوند نیز امدادگر آن بود برای هلاکت فریب خوردگان و دشمنانی که قساوت قلب آنها امروز هم جثه کودکانه بچه ها را با گلوله های حجیم توپ نشانه می روند و در مقابل دوربین سر بی گناهان را از تن جدا می کنند.
مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی نه فقط در جای جای میهن اسلامی همه ساله با شکوه خاصی برگزار می شود. بلکه این نسیم روح بخش مبارزه برای رهایی از ستم ستمگران در دیگر نقاط دنیا، هر جا یک مسلمان واقعی باشد نمود و تاثیرگذاری خاص خود را دارد.
مسلما چنین تاثیرگذاری ناشی از اراده و خاصیت افرادی است که به واقع شهید یک انتخاب بر حق بوده اند و نه یک تصادف یا شرایط تحمیلی که نمی شد از آن گریخت. گوارا باد طعم شیرین شهادت حسینی به رهروان و دوستداران حضرتش.ک/1
2026/ 667


14/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن