تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت و پاكيزه جان مى‏نمايد و روزى را زياد مى‏كند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804357108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصاحبه با مسیحیان کربلا: ما میهمان نیستیم، میزبان زائران حسینیم


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: مصاحبه با مسیحیان کربلا: ما میهمان نیستیم، میزبان زائران حسینیم


در شرایطی که انتشار تصاویری از حضور مسیحیان در جمع زائران کربلا با شگفتی رسانه ها و کاربران شبکه های اجتماعی مواجه شده، مسیحیان عراقی می گویند که در مراسم کربلا، نه تنها میهمان نیستند، بلکه قرن هاست که همپای شیعیان، از عزاداران حسین میزبانی می کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، شبکه های الصباح و اخبارالعراق در گزارشی با اشاره به بازتاب وسیع تصاویر حضور مسیحیان در مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) در کربلا، ضمن مصاحبه با چند تن از مسیحیان عاشورایی توضیح داد که آنها نه تنها خود را میهمان این مراسم نمی دانند، بلکه خود را در واقعه شکوهمند عاشورا سهیم دانسته و قرن هاست همپای برادران شیعه، برای شهدا واقعه طف عزاداری می کنند.
مسیحیان کربلا


در این گزارش آمده است؛ همزمانی آزادسازی جرف الصخر با آغاز محرم و یادبود قیام شجاعانه امام حسین (ع) در برابر ظلم و بی عدالتی، باعث دلگرمی و امید مسیحیان رانده از موصل شده، که بابت حضور "جون" (جان، ژان) مسیحی در واقعه طف، خود را سهیم در قیام عاشورا می دانند و همه ساله همپای شیعیان، عزاداری می کنند.

سایمون الیاس، از مسیحیان منطقه قرقوش استان نینوا که سرگرم پذیرایی از زائران کربلا است، می گوید: وقتی داعش حمله کرد ما حتی فرصت نکردیم لباس کافی برداریم و ناچار به ترک خانه و کاشانه خود شدیم. مدتی در زاخو مستقر شدیم اما پس از سه شبانه روز پیاده روی، خود را به بغداد رساندیم و چند ماه است که آنجا زندگی می کنیم اما از اول محرم به کربلا آمده ام تا نذر خود را ادا کنم.

وی درباره امام حسین (ع) گفت: ایشان بر علیه بی عدالتی و ظلم قیام کردند و یک الگو و مدل بی نظیر و قهرمانانه در این زمینه به بشریت ارائه کردند و قرن ها است که به همه حق طلبان، درس اعتماد به نفس و امید به پیروزی می دهند.

سیمون درباره توزیع غذای نذری در میان عزاداران، درحالی که لبخند به لب داشت گفت: اینطور نیست که مسیحیان فقط مهمان باشند و غذای متبرک برادران مسلمان را بخورند. در این ایام هیچ فرقی میان ما نیست. سال هاست که ما هم غذای نذری خود را با نام نوه پیامبر اسلام متبرک می کنیم و اتفاقا همکاری و انجام این ابتکار و سنت مثبت، که پایه یکسان عشق به حسین (ع) را دارد، نشان دهنده انسجام، و بوجود آورنده وحدت میان مااست.
عزاداری مسیحیان


ایلا پولس، یکی دیگر از مسیحیان نینوایی نجات یافته از دست داعش، که در بغداد زندگی می کند، همچنان پیگیر اخبار جرف الصخر است و با هیجان می گوید: پیروزی در جرف الصخر، همزمان با آغاز مراسم عاشورا، یعنی آغاز اخراج جنایتکاران داعش. آنچه که در دو هفته اخیر رخ داد، یک فرمت از انقلاب امام حسین در برابر ستمکاران و در امتداد آن بود. چراکه داعشی ها پیروان همان کسانی هستند که فرزندان پیامبر خود را به نام دین او کشتند و ادعای جهاد با پرچم اسلام را داشتند. آنهم در زمانی که جون مسیحی به یاری امام حسین برخواست و نشان داد که راه و روش قیام حسین، مخصوص سن و سال یا قوم و قبیله خاص نیست.

پولس تصریح کرد: طی هشت سال گذشته، مسیحیان در موصل احساس امنیت نمی کردند، چون داعشی ها و عناصر وابسته به آنها در تمام شهر نفوذ کرده بودند.

کشیش مارتین هرمز، رئیس کمیته امداد رسانی به آوارگان مسیحی با اشاره به اینکه علاوه بر 750 مسیحی رانده شده از موصل، 50 ایزدی و صائبی نیز، در اماکن تحت نظر این کمیته مسقر شده اند، تصریح کرد: مهم نیست بی عدالتی چقدر بزرگ و دشوار باشد، وقتی انسان با تکیه بر ایمانش قوی و امیدوار باشد. در راس همه این مردان حسین قرار دارد که تسلیم ظالمان نشد و بیش از هزار سال است که الگوی کامل مردم از همه گروه ها و مذاهب شده است.
وی افزود: عراق پر از نشانه های امامانی است که قهرمانی و امید به پیروزی خیر بر شر را آموزش می دهند و پیروزی در جرف الصخر یک نمونه از آن بود.
جون مسیحی


جون بن حوی، غلام آزاد شده ابوذر بود که پس از رحلت او، به مدینه آمد و به خدمت امیرالمومنین (ع)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) در آمد و باوجود آزادی، حاضر به ترک ایشان، حتی در روز عاشورا نشد.

لما خرج الإمام الحسین ( علیه السلام ) إلى ( کربلاء ) خرج جون معه ، ووقف یوم العاشر من محرم الحرام أمام الإمام ( علیه السلام ) یستأذنه للقتال . فقال ( علیه السلام ) له : ( یا جون إنما تبعتنا طلباً للعافیة ) . فوقع على قدمیه ( علیه السلام ) یقبلهما ویقول : أنا فی الرخاء ألحس قصاعکم ، وفی الشدة أخذلکم ، حتى أذن له الإمام ( علیه السلام ) . فخرج جون إلى القتال وقاتل ، فقتل جماعةً حتى استشهد مع الإمام الحسین ( علیه السلام ) فی ( کربلاء ) ، فی یوم العاشر من محرم الحرام عام ( 61 هـ ) . وقد دعا له الإمام الحسین ( علیه السلام ) بعد مصرعه بهذا الدعاء : ( اللَّهُمَّ بَیِّض وجهه ، وطَیِّب رِیحه ، واحشره مع الأبرار ) .  
مسیحیان عاشورایی
"عاشورای حسین (ع) در روح و جان مسیحیان تا ابد زنده خواهد ماند"
 


سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن