تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا به سعادت كسى كه عمرش طولانى و كردارش خوب باشد. چنين كسى عاقبتش خوب است؛ ز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819131856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم گیلان در ماتم و عزای شهادت سیدالشهدا و یاران باوفایش سوگوارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مردم گیلان در ماتم و عزای شهادت سیدالشهدا و یاران باوفایش سوگوارند رشت - ایرنا - مراسم سوگواری روز عاشورای حسینی در گیلان از آغازین ساعات صبح با قرائت زیارت عاشورا و حرکت هیات های مذهبی آغاز شده و مردم شهرها و روستاهای این خطه، در عزای شهادت سالار شهیدان و یاران باوفایش اشک ماتم می ریزند.


به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا، مردم مؤمن و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت، با پرچم های "لبیک یا حسین مظلوم" و "یا ابوالفضل العباس" ، جامه عزا بر تن کرده و سیاه پوش در قالب دستجات سینه و زنجیر زنی در خیابان ها عزاداری می کنند.
حضور نوجوانان و جوانان با پای برهنه و پیشانی بندهای یا حسین(ع)، یا فاطمه زهرا(س)، یا علی اصغر و یا علی اکبر، به دسته های عزاداری سیدالشهداء جلوه ای خاص بخشیده است.
گزارش خبرنگاران ایرنا از سراسر استان حاکی از حضور پرشور و شعور مردم در اماکن مقدسه و زیارتگاه هاست. بقعه فاطمه اخری(س) خواهر امام رضا(ع) در مرکز شهر رشت و دانای علی در محله چمارسرا، حضرت سید جلال الدین اشرف در شهر آستانه اشرفیه، دو بقعه امامزاده ابراهیم و امامزاده اسحق در شهر شفت و امامزاده هاشم در جاده رشت - تهران، هم اینک پذیرای خیل عزادارانی است که با حضور در این زیارتگاه ها ، قلب خود را به عشق حسین(ع) و اسلام ناب محمدی(ص) پیوند زده اند.
هم اکنون صدای سنج و طبل سوگواری دستجات هیات های مذهبی از هر گوشه این مرز و بوم به گوش می رسد و دل عاشقان اهل بیت (ع) را با خود به نینوا می برد.
همچنین آیین های ویژه ای در روستاهای گیلان به مناسبت ایام محرم در این دهه اجرا شده که این آیین ها امروز به اوج خود رسیده است.
به گزارش ایرنا، سوگواران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شب گذشته نیز با حضور در مساجد و تکایا، مراسم شب عاشورا را تا اذان صبح برپا و پس از اقامه نماز، خود را آماده عزاداری در روز عاشورا کردند.
همچنین مردم ماسوله روانه بقعه عون بن محمد بن علی (از نوادگان حضرت علی(ع)) شدند و آیین علم بندی را با بستن پارچه های سبز و سیاه به علم، اجرا کرده و به سوگواری پرداختند.
گیلان در روز عاشورا یکصدا فریاد "یاحسین" سر می دهد تا مگر لبیکی باشد به ندای ملکوتی امام که فرمود: هل من ناصر ینصرنی"
عاشورای امسال که با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی مقارن شده، جلوه ای دیگر یافته و مردم ولایتمدار گیلان، همنوا با مردم سراسر ایران اسلامی، فریاد ظلم ستیزی و مرگ بر آمریکا را در سالروز شهادت سیدالشهدا (ع) سر می دهند و یکصدا اعلام می کنند که انقلاب اسلامی، درس آموز مکتب کربلاست و اندیشه های بلند امام خمینی (ره) ، الهام گرفته از سیره حسین بن علی (ع) در مبارزه با ستم و جور است.ک/4
7295/695


13/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن