تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن نیک را از هر کسی ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گیرید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819945647




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توصیه هایی برای قربانی کردن دام در مسیر دسته های عزاداری و توزیع نذری/ مراقب شیوع تب کریمه کنگو باشید


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: توصیه هایی برای قربانی کردن دام در مسیر دسته های عزاداری و توزیع نذری/ مراقب شیوع تب کریمه کنگو باشید
مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت استان سیستان و بلوچستان گفت: ذبح دام در خیابان و در مسیر حرکت دسته های عزاداری می‌تواند باعث انتقال تب کریمه‌کنگو شود.


به گزارش نامه نیوز «عبدالرزاق پاکزاد» با بیان این مطلب گفت: ناقل بیماری تب کریمه کنگو می‌تواند سالیان طولانی در خاک بماند و ممکن است گوشت گوسفند ذبح شده در خیابان به آن آلوده شود.


او ادامه داد: بهتر است دام‌ها در مکان‌های خاصی که توسط شهرداری مشخص شده است ذبح شوند.


مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت استان سیستان و بلوچستان گفت: لازم است در صورت ذبح در مسیر حرکت دسته‌های عزاداری، امحاء و احشاء و فضولات در محل رها نشود و قصابان حداقل تماس را با لاشه و ترشحات دام داشته باشند.


پاکزاد همچنین با اشاره به پخش نذورات توسط عزاداران حسینی گفت: پخش نذری ادای همان تکلیفی است که فرد بر عهده خود می‌گذارد تا ارادت و سپاس خود را مستقیم یا از طریقی خاص‌ که رابطه‌ای شفاف و مستحکم میان ایشان و خداوند وجود دارد به خدا ابراز کند.


او گفت: با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی چهره زیبای این عمل خداپسندانه را هم‌چنان حفظ کنیم.


مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت استان سیستان و بلوچستان گفت: رعایت ضوابط و نکات بهداشتی و توجه به حفظ سلامت عزاداران در توزیع نذورات بسیار حائز اهمیت است از همین‌رو توصیه می‌شود افرادی که در توزیع آب، چای و غذا مشارکت دارند ضمن رعایت بهداشت فردی، باید نسبت به دریافت کارت معاینه پزشکی اقدام کنند.


پاکزاد گفت: افرادی هم که افتخار خدمت در آشپزخانه، تکایا و مساجد را دارند باید کارت سلامت داشته باشند.


منبع: ایسنا


۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن