تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819414805




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احداث جاده براي دسترسي عشاير شمال استان خوزستان به منطقه قشلاقي اليگودرز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ آبان ۱۳۹۳ (۲۳:۱۲ب.ظ)
احداث جاده براي دسترسي عشاير شمال استان خوزستان به منطقه قشلاقي اليگودرز معاون راهداري راه و شهرسازي خوزستان از احداث جاده مناسب در يك مسير مالرو براي دسترسي عشاير شمال اين استان به منطقه قشلاقي اليگودرز در استان لرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، دو هزار نفر عشاير شمال خوزستان به دليل نبود راه دسترسي مناسب براي رسيدن به پل كول، پل ارتباطي منطقه احمد فداله به اليگودرز براي عبور از عرض رودخانه دز به ناچار از جره، نيمكت آهني كه به وسيله سيمي دو طرف رودخانه را به هم متصل مي كند، استفاده مي كنند.
جهانبخش اماني در ارتباط با احداث اين راه ارتباطي گفت: هم اينك عمليات ساخت يك مسير مالرو به صورت جاده دسترسي در دست انجام است كه كار احداث بخشي از آن به اتمام رسيده است.
وي گفت: به دليل استفاده از جره، اين وسيله باعث قطع انگشتان دست افراد و يا افتادن احشام عشاير در رودخانه مي شود كه به منظور جلوگيري از وقوع هر گونه اتفاقي از اين حيث مسير مالرو در منطقه احمد فداله به راه دسترسي مناسبي براي عشاير تبديل مي شود.
اماني اضافه كرد: مسير مزبور سه كيلومتر طول دارد كه از يك ماه پيش عمليات بهسازي و ساخت جاده در آن آغازشد و تاكنون يك كيلومتر آن انجام شده است.
به گفته وي ساخت جاده براي عشاير شمال خوزستان در طول سه ماه برنامه ريزي شده كه بدون تخصيص اعتبار و با بهره گيري از نيروي انساني و ماشين آلات اداره كل در دست انجام است.
معاون راهداري اداره كل راه و شهرسازي خوزستان افزود: اين مسير به طور كامل كوهستاني است و در زمان حاضر هفت دستگاه ماشين آلات راهداري و راهسازي به همراه 10نيرو در آن فعاليت دارند.
اماني به نياز 35ميليارد ريالي براي ساخت جاده اشاره كرد و گفت: اين نياز از منابع راهداري راه و شهرسازي خوزستان تأمين مي شود.
به طور متوسط در زمان كوچ عشاير شمال خوزستان به مناطق قشلاقي روزانه تا دو هزار رأس گوسفند به وسيله جره از روي رودخانه عبور داده مي شوند كه حدود 20ساعت به طول مي انجامد.
منطقه شهيون دزفول عشايري است و تردد عشاير به سمت مناطق با هواي معتدل لرستان از اين طريق انجام مي شود كه براي رسيدن به محل پل نياز به انجام كارهاي انفجاري و ترانشه برداري سنگين است، طول راه هاي ارتباطي سنگلاخي اين منطقه 100 كيلومتر است.
بخش شهيون و سردشت 70درصد مساحت شهرستان دزفول را شامل مي شود كه منطقه امازاده احمد فداله 20درصد اين مساحت را به خود اختصاص داده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن