تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819413364




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منطقه قشلاقی عشایر سیاه کوه باید به صورت مدیریت واحد اداره شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیر امور عشایر استان تهران منطقه قشلاقی عشایر سیاه کوه باید به صورت مدیریت واحد اداره شود تهران بزرگ – ایرنا - مدیر امور عشایر استان تهران گفت: منطقه قشلاقی عشایر سیاه کوه که در حوزه سه استان کشور قرار دارد باید به صورت مدیریت واحد اداره شود تا عشایر مستقر در آن با مشکلات کمتری مواجه شوند.


سیروس نصیری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: منطقه قشلاقی عشایر سیاه کوه در حوزه سه استان تهران، سمنان و قم قرار دارد و عشایر مستقر در این منطقه مجبورهستند تا برای پیگیری امور اداری، امنیتی و حوزه قضایی خود به استان های مجاور عزیمت کنند که این امر مشکلاتی را برای آنان به وجود آورده است.
وی افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته و برگزاری جلسات تخصصی در استانداری تهران و با توجه به مصوبه شورای اقتصادی عمرانی شورای عشایر استان و شورای عشایرشهرستان ورامین مقرر شده تا برای رفع مشکل عشایر مستقر در این حوزه، مدیریت منطقه به صورت یکپارچه میان سه استان انجام شود تا عشایر و بهره برداران مرتع برای انجام امور اداری تنها به یک استان مراجعه کنند.
نصیری تصریح کرد: هم اکنون 95 درصد از عشایر حاضر در این منطقه در شهرستان ورامین سکونت دارند و تردد آنان به سایر استان ها با مشکلات عدیده ای همراه است .
وی افزود: مدیریت یکپارچه درسطح استان ها باعث می شود تا عشایردر حفظ مراتع و رفع مشکلات حوزه قضایی و امنیتی با مشکل کمتری مواجه شوند .
مدیر امور عشایر استان تهران گفت: با برگزاری جلسات تخصصی قرار شده تا فرمانداری ورامین به صورت مستدل نتیجه جلسات را به استانداری تهران و وزارت کشور منتقل کند تا با رایزنی مسوولان این مشکل رفع شود، البته این رایزنی ها به این مفهوم نیست که تقسیمات منطقه ای تغییر کند ولی باید این رایزنی ها به این مهم منجر شود که مسائل این منطقه به صورت واحد مدیریت شود.
وی بیان داشت: هم اکنون شاهدیم که در حوزه محیط زیست این منطقه نیز مشکل مشابهی وجود دارد ولی مسائل زیست محیطی این منطقه با مدیریت واحد اداره می شود و مشکل کمتری در این حوزه شاهد هستیم.
نصیری در خصوص احداث مجتمع دامپروری عشایری رازق آباد در بخش جواد آباد ورامین گفت: برای اجرای این طرح مهم بالغ بر 11 میلیارد ریال اعتبار مصوب ملی دریافت شده و هم اکنون اجرای عملیات زه کشی در 200 هکتار از اراضی این منطقه آغاز شده است.
وی گفت: احداث مجتمع دامداری این مرکز نیز در دست پیگیری و انجام مراحل اداری و مطالعات زیست محیطی است که با اجرای آن قطب مهم دامپروری عشایری استان تهران راه اندازی خواهد شد .
وی افزود: با توجه به مصوبه قانون بودجه 93 در خصوص اختصاص یک درصد از سهم صندوق توسعه ملی برای پرواربندی دام عشایر، مبلغ دو میلیارد ریال تسهیلات با سود 15 درصد برای عشایر ورامین در نظر گرفته شده که این مبلغ قابلیت افزایش به دو برابر از سر جمع استان را دارد .
نصیری گفت: تشکل های عشایر شهرستان ورامین می باید هر چه سریعتر نسبت به جذب این تسهیلات اقدام کنند تا با توجه به خشکسالی اخیر بتوان در افزایش دام و پروار بندی دام اقدامات لازم را صورت داد .
تهرام/7254/ 699


27/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن