تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. براى ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819754730




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سوئیفت آسیایی دشواری نقل و انتقال پول را مرتفع نمی کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: عضو هیات علمی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی درگفت وگو با پانا: سوئیفت آسیایی دشواری نقل و انتقال پول را مرتفع نمی کند خبرگزاری پانا : عضو هیات علمی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی در خصوص سوئیفت آسیایی عنوان کرد: واقعیت این است که اگر این راهکارها موثر بود درسالهای قبل از آن استفاده می شد اما اگر سرمایه های بلوکه شده ایران به چرخه اقتصادی کشور برگشته و دشواری نقل و انتقال پول پایان یابد بسیاری از مشکلات کنونی مرتفع خواهد شد .
۱۳۹۳ شنبه ۱۰ آبان ساعت 10:35



فهیمی درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا ، تصریح کرد: یکی از بانک های انگلیس به دلیل همکاری با ایران حدود 31 میلیارد دلار جریمه شد و وجود چنین شرایطی هزینه های مبادله تجاری را در کشور را افزایش می دهد بنابراین این امیدواری وجود دارد که تحریم های بانکی علیه ایران پایان یابد تا شرکت ها فارغ از جرایم ناشی از تحریم بتواند مبادلات تجاری آسان تری با ایران داشته باشند .
فهیمی عنوان کرد: بانک مرکزی درحد فعالیت های خود دامنه فعالیت خود را گسترش داده و با خود اروپا مسیر قراردادهای تجاری دچار مشکل شده و تمرکز تجاری به سمت ترکیه و شرق آسیا تغییر جهت داد .
با بیان اینکه شرایط موجود موجب افزایش هزینه های مبادله شده است ، خاطرنشان کرد: تحریم ها دسترسی ایران به سوئیفت و نقل و انتقال های مالی را از بین برده بود که این امیدواری وجود دارد که تا بتوان کالاهای حساس مثل تجهیزات پزشکی و دارویی که باید از کشورهایی خاص خریداری شوند امکان ورود را پیدا کنند .
فهیمی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل شرایط تحریم کالاهای پزشکی هند و چین جایگزین واردات از کشورهای اروپایی شده ، تصریح کرد: موانع نقل و انتقال پول از حوزه یورو با حل مشکلات تحریم بانک مرکزی مرتفع خواهد شد و مبادلات تجاری با کشورهای عضو اتحادیه اروپا گسترش می یابد .











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن