تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804788464




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علاقه‌مندي تهران و توکيو براي گسترش روابط تجاري


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
علاقه‌مندي تهران و توکيو براي گسترش روابط تجاري
رئيس سازمان توسعه تجارت در ديدار با معاون اجرايي سازمان تجارت خارجي ژاپن (جترو) با تاکيد بر لزوم گسترش روابط تجاري تهران و توکيو، خواستار توليد محصولات مشترک در حوزه صنعت خودرو، صنايع سنگين، فناوري اطلاعات و ارتباطات شد.


به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از سازمان توسعه تجارت، ولي‌الله افخمي‌راد در ديدار با «تسونيوکي کاتو» معاون اجرايي سازمان جتروي ژاپن گفت : ايران آمادگي جذب سرمايه‌گذاري در رشته‌هاي مختلف اعم از فولاد، معدن و صنايع معدني، صنايع با تکنولوژي بالا، کشتي‌سازي و خودروسازي، لوازم خانگي، مصالح ساختماني و تجهيزات پزشکي را دارد.

وي قانون حمايت و جذب سرمايه‌گذاري خارجي در ايران را زمينه مناسبي براي همکاري با کشورهاي مختلف خواند و افزود: در يک سال گذشته هيات‌هاي تجاري از کشورهاي مختلف به ايران سفر کرده و خواستار توسعه همکاري و سرمايه‌گذاري بيشتر در ايران شده‌اند.

افخمي‌راد در ادامه گفت: محصولات ژاپني در ايران از اعتبار خوبي برخوردار است که بستر مناسبي براي حضور فعال‌تر ژاپني‌ها در ايران محسوب مي شود.

وي با اشاره به سوابق همکاري خوب ايران و ژاپن گفت: دو کشور مي‌توانند براي توليد محصولات مشترک در حوزه صنعت خودرو، صنايع سنگين، فناوري اطلاعات و ارتباطات با يکديگر همکاري کنند.

افخمي‌راد گفت : مبادلات تجاري دو کشور در سال 2013 معادل 330 ميليون دلار بوده که از اين ميزان 47 ميليون دلار صادرات ايران به ژاپن و 283 ميليون دلار واردات ايران از ژاپن بوده است.

رئيس سازمان توسعه تجارت با تاکيد بر اينکه اين ارقام با مزيت هاي موجود دو کشور فاصله زيادي دارد ، تصريح کرد : اين در حالي است که در سال 2011  مبادلات تجاري دو طرف يک ميليارد و  963 ميليون دلار بوده و صادرات غيرنفتي ايران به ژاپن 548 ميليون دلار و واردات ايران از ژاپن 1415 ميليون دلار بوده است.

وي در ادامه با بيان اينکه دو طرف بايد از قابليت‌ها و ظرفيت‌هاي تجاري براي افزايش روابط تجاري به نحو احسن استفاده کنند، افزود: با اطلاع‌رساني مناسب، برگزاري همايش‌ها، نمايشگاه‌ها و مبادله هيات‌هاي تجاري‌، تجار و بازرگانان دو کشور با توانمندي‌هاي اقتصادي موجود آشنا مي‌شوند و مي توانند به گسترش روابط تجاري کمک کنند.

افخمي‌راد در پايان ضمن ابراز اميدواري به مشارکت ايران در نمايشگاه صنعت غذايي ژاپن که اسفند‌ماه در توکيو برگزار خواهد شد ، گفت : حضور در اين نمايشگاه زمينه‌اي براي گسترش همکاري‌هاي تجاري دو کشور است.

تسونيوکي کاتو ، معاون اجرايي سازمان جتروي ژاپن نيز در اين ديدار از علاقه‌مندي کشورش براي گسترش مراودات تجاري با ايران خبر داد و افزود: سازمان تجارت خارجي ژاپن از گسترش همکاري با سازمان توسعه تجارت ايران استقبال مي‌کند و زمينه‌هاي همکاري بيشتر را فراهم خواهد کرد.     
وي با ابراز خرسندي از سفر هيات تجاري ايران به ژاپن، گفت: سفر رييس سازمان توسعه تجارت ايران در اسفند‌ ( مارس) سال جاري به ژاپن نقطه عطفي در روابط تجاري دو جانبه است و به امضاي يادداشت تفاهم بين دو کشور منجر خواهد شد.

وي به حضور چند شرکت ژاپني در چهاردهمين نمايشگاه صنعت تهران اشاره کرد و گفت: ژاپن خواستار گسترش مراودات تجاري با ايران است و به زودي هيات‌ تجاري ژاپن به ايران سفر خواهد کرد.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن