تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798656063




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سخنراني ابتكار و حجت الاسلام يونسي در مراسم ثبت آثار ايراني در فهرست منطقه اي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ آبان ۱۳۹۳ (۱۶:۱۰ب.ظ)
سخنراني ابتكار و حجت الاسلام يونسي در مراسم ثبت آثار ايراني در فهرست منطقه اي معصومه ابتكار معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان محيط زيست و حجت الاسلام علي يونسي دستيار ويژه رئيس جمهور در امور اقوام و اقليت ها در مراسم ثبت آثار ايراني در حافظه جهاني به ايراد سخنراني پرداختند.
به گزارش خبرگزاري موج، در اين مراسم كه به مناسبت گراميداشت ثبت چهار ميراث مستند ايران در فهرست منطقه آسيا و اقيانوسيه حافظه جهاني يونسكو در سالن همايش هاي كتابخانه ملي برگزار شد، معصومه ابتكار رئيس سازمان محيط زيست ضمن تشكر از دست اندركاران و مجريان كميته ملي حافظه جهاني در ثبت آثار ايراني در حافظه جهاني و برگزاري اين مراسم گفت: امروزه بحران جهاني ما بي ترديد بحران هويت است.
وي در ادامه سخنان خود با اشاره به اهميت زياد ميراث ملموس و نا ملموس ايران افزود: ما در حال از دست دادن هويت فرهنگي، تاريخي و انساني هستيم.
رئيس سازمان محيط زيست با بيان اين نكته كه در كنار ميراث معنوي بايد ميراث طبيعي نيز مورد توجه قرار گيرد تصريح كرد: يونسكو در كنار برنامه هاي خود در حوزه تنوع فرهنگي و مباحث مرتبط با آن به تنوع زيستي نيز پرداخته است.
معاون رئيس جمهور ابراز اميدواري كرد كه با برگزاري چنين همايش هايي و استفاده از ظرفيت هاي فرهنگي و طبيعي به عنوان ميراث ماندگار براي نسل هاي آينده زمينه خوبي در جهت بازشناسي و حفاظت از هر دو گونه ميراث ايراني به وجود آيد.
ابتكار در بخش ديگري از سخنان خود در مراسم روز جهاني ميراث ديداري و شنيداري با اشاره به اثر ثبت شده جان مرجان در فهرست منطقه اي حافظه جهاني گفت: اين فيلم مستند كه در حوزه محيط زيست و بحث حفاظت از منابع ارزشمند طبيعي ايران در خليج فارس تهيه شده و به شيوه اي هنري و علمي به مرجان ها مي پردازد بسيار ارزشمند ودر خور تقدير است.
وي در ادامه گفت: مرجان ها از نمونه هاي متنوع زيستي در دريا ها هستند كه متاسفانه به دليل عدم مديريت صحيح در گذشته در حال تخريب هستند و ثبت اين اثر با ارزش مي تواند نگاه فرا ملي به اين حوزه و حفاظت از اين گونه زيستي را به دنبال داشته باشد.
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان محيط زيست در پايان سخنان خود ضمن قدر داني از حركت ارزنده صورت گرفته در حوزه ثبت ميراث ايراني در حافظه جهاني افزود: رسانه ها و به خصوص صدا و سيما نقش بسيار مهمي در انعكاس اين مهم به جامعه را ايفا مي كنند و آشنايي مردم با اين دست اقدامات كمك ارزشمندي به شناخت هويت ايراني در سطح ملي و جهاني خواهد كرد.
سخنران بعدي اين مراسم حجت الاسلام علي يونسي دستيار ويژه رئيس جمهور در امور اقوام و اقليت ها با ابراز خرسندي از برگزاري اين مراسم و تكريم و قدر داني از كساني كه ميراث ايراني را به ثبت جهاني رساندند گفت: حركت پر شتاب و موثر و مفيدي در جهت ثبت آثار ايراني در حافظه جهاني انجام شده است و اميدوارم با تداوم اين حركت عقب ماندگي هاي گذشته جبران شود.
وي با بيان اين موضوع كه گستره ايران تاريخي و فرهنگي سرشار از گنجينه هاي ملموس و نا ملموس فرهنگي، ايراني و اسلامي است افزود: ما بايد اين ميراث ارزشمند را بشناسيم و هم بشناسانيم. دستيار ويژه رئيس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به رسالت پر اهميت فرهيختگان و نخبگان ايراني تصريح كرد: رسالت تاريخي مهمي بر دوش نخبگان و فرهيختگان اين مرز و بوم قرار دارد و آن، مسئوليت در برابر نسل هاي آينده و تمامي بشريت است. وي با بيان اين موضوع كه متاسفانه نسل هاي ما در معرض بي هويتي و غفلت و فراموشي هستند گفت: بخشي از ميراث معنوي و فرهنگي ما ميراث حسيني است و شايد مهم ترين ميراث تاريخي و اسلامي ما ميراث حسيني باشد. يونسي با اشاره به مراسم عاشوراي حسيني در سراسر ايران و منطقه تصريح كرد: تعزيه ها، عزاداري ها، نوحه خواني ها و مراسم مذهبي همه بخشي از ميراث ملي و اسلامي ايران است.
دستيار ويژه رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با نام بردن از دكتر شريعتي و آثار بر جاي مانده از وي گفت: متاسفانه مرحوم شريعتي كه خود بزرگترين ياد آور اين ارزش هاست مورد غفلت قرار گرفته و آن گونه كه بايد مورد توجه نيست.
وي در ادامه با بيان اين موضوع كه دو گروه متحجرين و غربگرايان دكتر شريعتي را به حاشيه بردند افزود: نبايد در سطح جامعه افرادي كه ياد آور ارزش هاي ايراني اسلامي هستند مورد طعنه و غفلت قرار گيرند.
وي در پايان سخنان خود ابراز اميدواري كرد كه با برگزاري اين جلسات و ادامه روند ثبت آثار ايران در سطح بين المللي شاهد قوام يافتن بيش از پيش هويت فرهنگي ايرانيان باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن