تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله مردى را ديدند كه موهاى ژوليده و جامه‏اى چركين و سر و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798652769




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بودجه پژوهشی، حلقه مفقوده بحث سیاست‌های علمی کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: حجت الاسلام والمسلمين محمد محمديان:
بودجه پژوهشی، حلقه مفقوده بحث سیاست‌های علمی کشور است
رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها گفت: بودجه پژوهشی کشور يكي از اولويت هاي سياست هاي ابلاغي علم و فناوري مقام معظم رهبري است كه چندین سال است در برنامه‌های مختلف اين امر لحاظ مي شود ولی درعمل دستگاه‌های اجرایی حاضر نمی‌شوند که بودجه پژوهشی را تأمین کنند.


به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي اظهار داشت: در خصوص بودجه پژوهشی، مقام معظم رهبری بحث 4 درصد را مطرح کردند که این همان حلقه مفقوده ما در بحث سیاست‌های علمی کشور است كه متأسفانه دستگاه‌های اجرایی حاضر نمی‌شوند بودجه پژوهشی را تأمین کنند كه در اين راستا مجلس شوراي اسلامي بايد وارد ميدان شود و اجراي اين سياست ها را الزامي كند.

 
وي ادامه داد: اگر در سال اول یک درصد، در سال دو درصد بودجه تحقيق و پژوهش افزايش پيدا كند و همین‌ روال ادامه داشته باشد؛ آن اعتبار لازم می‌تواند دستگاه‌هاي ذي ربط از جمله بخش‌های علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه ها را كه نیاز به اعتبار دارند، فعال کند و امیدواریم که دولت و مجلس شورای اسلامی این سیاست را اعمال کنند.
 
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره  به اولويت دوم اين سياست‌ها افزود: بحث علوم انسانی در بین سیاست‌های اعلام شده در اولويت دوم قرار دارد و اگر بخواهيم  تنگه احدی را در انقلاب اسلامی تشبیه کنیم، دانشگاه‌ها همان تنگه احد هستند كه اگر در حفظ و نگهداری ارتقا علوم انسانی، بومی‌سازی و اسلامی‌سازی دانشگاه ها درست عمل کنیم و این تنگه احد ان شاءالله باقي بماند مشکلات بعدی آن قابل حل است.
 
وي با بيان اينكه شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی بخش دیگری از مخاطبین این سیاست‌های ابلاغی است، تصریح کرد: شوراي تحول و ارتقاء علوم انسانی برای اجرایی شدن اين سياست ها باید با همت بیشتری تلاش كند.
 
 حجت الاسلام والمسلمين محمديان ادامه داد: اگر شوراي تحول و ارتقاء علوم انساني همچنين شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور، دست به دست هم دهند تا آن عزم ملی شکل بگیرد، امیدواریم شاهد تحولی عظيم در فضای علمی کشور باشيم.
 
وي با بيان اهم اولويت ها و اقدامات شوراي اسلامي شدن دانشگاه‌ها اظهار داشت: شورای اسلامی شدن دانشگاه اسلامی سياست هاي علم و فناوري رهبر معظم انقلاب اسلامي را به عنوان دستور کار خود قرار داده كه در اين زمينه کمیته‌های چهارگانه‌ اين شورا در حال تدوین اجرایی‌ شدن اين سياست ها است.
 
حجت الاسلام والمسلمين محمديان ضمن بيان اينكه این سیاست‌ها یک افق جدید و بلندتری را در مقابل ما باز کرده که باید به آن توجه کنیم، افزود: سند دانشگاه اسلامی بر مبناي اين سياست ها تدوین شده كه شوراي اسلامي شدن دانشگاه ها برای اجرای اين سیاست‌هاي ابلاغي در سند دانشگاه اسلامی پیش‌بینی‌های لازم را تدارك ديده است کرسی‌های آزاد اندیشی نبايد حاکمیتی شوند
 
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي همچنين با اشاره به اينكه بايد بسترهای آزاداندیشی در داخل دانشگاه‌ها فراهم شود افزود:  اين شعار بسیار خوبی است و همه آن را قبول دارند  ولی بسترهای آزاد اندیشی تا فراهم نشود این شعار تحقق پیدا نمی‌کند.
 
وي ادامه داد: یکی از بسترهای آن آئین‌نامه‌ها، ضوابط و مقررات است که در اين زمينه کارهای خوبی انجام شده كه امیدواریم به زودی به تصویب نهایی برسد و به دانشگاه ابلاغ شود.
 
 حجت الاسلام والمسلمين محمديان در ادامه با اشاره به حضور تشکل‌های  دانشجویی كه از ديگر بسترها مهم اين كرسي هاي آزاد انديشي است، تصریح کرد: کرسی‌هاي آزاد انديشي نبايد به شکل حاکمیتی برگزار شوند بلكه باید خود کانون‌‌های دانشجویی و اساتید با دغدغه  وارد میدان شوند و آنها در عمل خودشان میدان‌دار باشند كه در اين صورت این شعار تحقق پیدا می‌کند.
 
رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها در پایان در خصوص فعاليت هايي كه از جانب نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها در زمينه كرسي‌هاي آزاد انديشي انجام شده، خاطر نشان کرد: در بخش تدوین آیین‌نامه‌ها تلاش زیادی شده به همين منظور در کمیته تدوین این آیین‌نامه‌ها كه مسئولیت‌اش بر عهده نهاد نمايندگي رهبري بوده و با حضور  وزارت علوم،  وزارت بهداشت، جهاد دانشگاهی، دانشگاه آزاد و چند مجموعه دیگر تشكيل شده به یک جمع‌بندی خوبی رسیدیم که انشاءالله در صورت  تصویب نهایی ابلاغ  خواهد شد كه امیدواریم در شورای اسلامی شدن تا دو ماه آینده اين كار انجام شود.

انتهای پیام/ 
 







تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن