تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803209037




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مغز ایرانی‌هاخوب کار می‌کند!


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:


مغز ایرانی‌هاخوب کار می‌کند!
در تاکسی سکوت حکمفرما بود و من تنها مسافر آن بودم! تاکسی که پشت چراغ قرمز می‌ایستد، دست راننده به سوی رادیو ضبط تاکسی دراز می‌شود و صدای گوینده رادیو بلند می‌‌شود.
جام جم سرا به نقل از ایران: احساس می‌کنم راننده از سکوت حاکم بر تاکسی خسته شده است. «هوا خنک شده است.» این را گوینده رادیو می‌گوید و همه را به پوشیدن لباس گرم توصیه می‌کند. دیگر نمی‌شنوم چه می‌گوید. انگار من بر خلاف راننده دوست نداشتم، سکوت تاکسی شکسته شود. ولی توصیه گوینده رادیو توجه مرا به خود جلب می‌کند و با خود می‌گویم خدا کند آنقدر سرد نباشد که دچار سرماخوردگی شوم چون لباس گرم نپوشیده‌ام!
در این فکر بودم که احساس کردم موتورسواری به دنبال ماشین سفیدرنگی راه افتاده است! اول فکر کردم اشتباه می‌کنم! و مسیر موتورسوار با ماشین سفیدرنگ یکی است! تاکسی که در خیابان به سمت راست گردش می‌کند، ماشین سفیدرنگ هم همین مسیر را ادامه می‌دهد و موتورسوار با موتور خود سایه به سایه و سپر به سپر او را تعقیب می‌کند! و تاکسی هم پشت سر موتورسوار حرکت می‌کند. وقتی ماشین سفید رنگ ترمز می‌کند، موتورسوار هم می‌ایستد و وقتی حرکت می‌کند او نیز گاز می‌دهد و سپر به سپر به حرکت ادامه می‌دهد. با خود می‌گویم چرا موتورسوار فاصله نمی‌گیرد. این همه جا در خیابان به این بزرگی هست! ناگهان این فکر به ذهنم خطور می‌کند که شاید می‌خواهد از او دزدی کند! اما چه فکر پلیدی! این نهیبی بود که از درونم به من زده شد! قرار بود زود قضاوت نکنی!
کماکان صدای گوینده رادیو به گوش می‌رسد ولی نمی‌دانم که چه می‌گوید. با چشمهایم ماشین و موتورسوار را تعقیب می‌کنم. ناگهان موتورسوار به سمت راننده می‌رود و منتظرم اتفاق بدی بیفتد؛ مثلاً کیفش را از عقب ماشین بردارد و فرار کند! دست راننده ماشین از پنجره ماشین بیرون می‌آید.
می‌گویم حتماً فهمیده! ولی در این افکار بودم که یک اسکناس 5 هزار تومانی به موتورسوار داد و موتورسوار راهش را کج کرد و رفت و تازه من متوجه شدم که چه خبر است!
این راهی است برای دور زدن دوربین‌ها تا شماره پلاک‌ها از سوی دوربین‌های راهنمایی و رانندگی ثبت نشود! در این باره شنیده و خوانده بودم اما ندیده بودم! در بین صدای گوینده و سکوت راننده ناگهان گفتم: دیدید چه شد! راننده که متعجب شده بود، گفت چه شده؟ گفتم موتورسوار را دیدید! گفت: بله! راه درآمد یک عده‌ای شده است! می‌گویم: ما ایرانی‌ها خوب راه دررو پیدا می‌کنیم! راحت از دست قانون درمی‌رویم... راننده می‌گوید: مغز ایرانی‌ها خوب کار می‌کند. حیف که کسی به این مغزها بها نمی‌دهد! مغز ایرانی برای همه چیز خوب کار می‌کند! کاش همیشه در راه درست استفاده شود. (سوسن‌ صادقی)


دوشنبه 5 آبان 1393 13:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سرگرمی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن