تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803784177




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخورداری روستاهای بالای 20 خانوار از جاده آسفالته


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: برخورداری روستاهای بالای 20 خانوار از جاده آسفالته خبرگزاری پانا :معاون راه روستایی با اشاره به اینکه اکنون بیش از 150 هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد از دسترسی روستاهای بالای 20 خانوار به جاده آسفالته خبر داد و گفت: در سه سال اخیر، 25 هزار کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است.
۱۳۹۳ دوشنبه ۵ آبان ساعت 09:55



به گزارش  خبرگزاری پانا، سید حسین میرشفیع افزود : 95 هزار کیلومتر راه آسفالته و 30 هزار کیلومتر راه شوسه روستایی وجود دارد. میرشفیع تصریح کرد: اگر همه روستاهای بالای 50 خانوار بخواهد از راه
آسفالته برخوردار شود، نیاز به 14 هزار کیلومتر راه داریم که در مرحله‌ بعدی برای تکمیل شبکه راه‌های روستایی علاوه بر این میزان باید 16 هزار کیلومتر دیگر احداث یا آسفالت شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: روستا‌های لرستان و کهگیلویه و بویر احمد نیز در هفته دولت به‌طور کامل از راه آسفالته برخوردار می ‌شود.
وی به هماهنگی با سازمان دهداری‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور و سازمان جنگل‌ها اشاره و اضافه کرد: حدفاصل اول اسفند‌ تا آخر فروردین‌ماه با هماهنگی صورت گرفته در حاشیه راه‌های روستایی درختکاری صورت می‌گیرد.
میرشفیع با بیان اینکه همه راه‌های روستایی نباید آسفالت شود، گفت : تحقیقاتی انجام می‌دهیم که براساس آن شبکه‌ راه‌های روستایی کشور مشخص و براساس آن آسفالت راه‌های روستایی انجام می‌شود، اما بنا بر برنامه‌ پنجم 30 هزار کیلومتر راه روستایی باید آسفالت شود.
معاون راه روستایی با تاکید بر اینکه کاهش تصادفات فقط به وزارت راه مرتبط نیست ومردم و سایر دستگاه‌ها نیز نقش مهمی در این زمینه دارند، گفت: تا جایی که در حد توان و وظایف‌مان بوده است برای کاهش تصادفات اقدام کرده ایم و
همه راه‌های روستایی خط ‌کشی شده‌ است.
میرشفیع با بیان اینکه علائم ایمنی با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان در راه‌هایی روستایی نصب شده است ، اضافه کرد: هماهنگی خوبی بین ما و پلیس راه روستایی صورت گرفته است و نتیجه‌ی حاصل شده ناشی از تلاش مشترک
همه دستگاه‌ها بوده است.
وی گفت: برنامه سال آینده ما این است که ایمنی راه‌های روستایی را افزایش دهیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عمده ضعف ما در زیرسازی راه‌ها بوده است، اضافه کرد: هنوز در زمینه‌ نگهداری راه‌ها امکانات و تجهیزات مناسبی در اختیار نداریم و راهداران با حداقل امکانات راه‌های روستایی را که مسدود می‌شوند، باز می‌ کنند.
میرشفیع افزود: به دلیل فقدان تجهیزات و امکانات در بحث راهداری در مزیقه جدی هستیم که برای رفع آن استراتژی‌ها را تغییر می‌دهیم و قرار‌داد‌های ساخت را همراه با نگهداری منعقد می‌کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: پس از آنکه مقرر شد وزارت نفت قیر در اختیار معاونت راه روستایی قرار د‌هد، طرح‌ نهضت ‌آسفالت را‌ه‌های روستایی با قوت ادامه یافت و تلاش می‌کنیم طرح‌های باقیمانده برای دسترسی روستاییان به راه‌های با کیفیت را با سرعت بیشتری دنبال کنیم.
میرشفیع با اشاره به سفر‌های استانی دولت، گفت: دولت در این سفرها نگاه تخصصی به راه‌های روستایی دارد؛ تحقیقاتی انجام می‌دهیم که براساس آن شبکه‌ راه‌های روستایی کشور مشخص می‌شوند و براساس آن آسفالت راه‌های روستایی انجام می‌شود، در این راستا در استان هرمزگان، طرح آسفالت راه‌های روستایی روستای محروم ‌بشاگرد‌ مورد توجه قرار گرفته است که عملیات اجرایی آن با قدرت ادامه می‌یابد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص دریافت سهمیه قیر نیز گفت: براساس قانون بودجه امسال وزارت نفت باید 600 میلیارد تومان قیر به ما پرداخت کند که تاکنون حدود 400 میلیارد تومان قیر را دریافت کرده‌ایم که البته مصرف قیر از تیرماه امسال تا کنون 200 میلیارد بوده است.
میرشفیع با اشاره به اینکه حدود 37 هزار آبادی در کشور داریم که جمعیت آنها بالای 20 خانوار است، تاکید کرد: برای اینکه کل روستاها دارای راه روستایی آسفالته شود باید 23 هزار کیلومتر راه ساخته شود.
وی با اشاره به اینکه در شرق کشور در محدوده‌ای از کوه‌های مکران تا روستاهای میناب و نوار مرزی در استان سیستان بلوچستان تراکم راه روستایی کم است، گفت : در استان‌های هرمزگان، مازندران گیلان، آذربایجان غربی شمال استان خوزستان تراکم کم راه‌های روستایی داریم که با توجه به شاخص توسعه راه‌ها بر اساس محرومیت منابع بیشتری به این مناطق اختصاص می‌یابد.
معاون زیر راه و شهرسازی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا استان کردستان در خصوص راه روستایی وضعیت مناسبی دارد که در آمار تراکم راه‌های روستایی به آن اشاره نشد، گفت: در مناطق کردستان روستاهای پرجمعیت وجود دارد و به خصوص در غرب این استان مانند سقز، مریوان، کارمیان و قسمتی از سنندج شاخص برخورداری از راه‌های روستایی پایین است که طرح هایی داریم تا شاخص ارتقا یابد.
خبردیگری حاکی است وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: زنجیره عدل، حق و مسئولیت است که می تواند فضایی خلاق و زاینده ای را در جامعه ایجاد کند و عدالت را بدون مفهوم حق نمی شود تعقیب کرد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی که در همایش توسعه و عدالت آموزشی سخن می‌گفت، با اشاره به اهمیت پرداختن نظری به مفهوم عدالت اظهار داشت : یکی از اصطلاحاتی که بیشترین تکرار را در پیش و پس از انقلاب در شعارهای انقلابی داشته مفهوم عدالت در حوزه ‌های مختلف از جمله عدالت اجتماعی یا آموزشی بوده است و در مورد عدل به مفهوم مطلق و در مورد مسائل عدالت خیلی سخن رفته اما در برابر عدالت از جهت نظری کمتر توجه شده است؛آنچه که در برابر عدالت مطرح می شود ، حق است و اساس عدالت را بدون مفهوم حق نمی شود تعقیب کرد .
وزیر راه و شهرسازی در سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: در مورد عدالت اجتماعی و عدالت آموزشی صحبت می کنیم اما در مورد حقوق اجتماعی و آموزشی صحبت نمی ‌کنیم. مفهوم عدالت آموزشی در برابر حق آموزشی است چون ما مفهوم حق را بیان نمی کنیم عدالت بیشتر به نوعی مهرورزی تعبیر می‌شود و این پاشنه آشیل عدالت است که در واقع عدالت را به سر به زمین می زند و دقیقا به ضد عدالت تبدیل می‌شود.
وی یادآور شد: می توان آمارهای مختلفی را در مورد نابرابری های موجود در درون شهرها و بین شهر و روستا از لحاظ کیفیت زندگی و آموزش و دسترسی به خدمات رفاهی گوناگون ارائه کرد که همه آنها صحیح و درست است اما نکته ای که مدتها در مورد آن فکر و بحث و اندیشه می کنم این است که چرا این وضع وجود دارد؟ و چرا حرکات اجتماعی ما سرجمع در دستیابی به اهدافشان ناکارآمد هستند و میزان موفقیت آنها کم است؟
آخوندی ابراز داشت: وقتی ما از عدل صحبت می کنیم باید بلافاصله درباره حق صحبت کنیم و وقتی در مورد حق صحبت می کنیم بلافاصله باید در مورد مسئولیت صحبت کنیم. زنجیره عدل و حق و مسئولیت است که می تواند فضای خلاق و زاینده ای را در جامعه ایجاد کند و بدون بحث در خصوص این دو در واقع بحث ما ناقص خواهد بود.
آخوندی با اشاره به بحث ارائه خدمات اجتماعی در ایران اظهار داشت : اصل 43 قانون اساسی بیان می کند برای تامین استقلال اقتصادی جامعه و ریشه کن کردن فقر و محرومیت و برآوردن نیازهای انسان در جریان رشد، با حفظ آزادگی او، اقتصاد جمهوری اسلامی ایران بر اساس ضوابط زیر استوار می شود: 1 - تامین نیازهای اساسی : مسکن ، خوراک ، پوشاک ، بهداشت ، درمان ، آموزش و پرورش و امکانات لازم برای تشکیل خانواده برای همه . 2 - تامین شرایط و امکانات کار برای همه و .... که ایجا در مورد پنج دسته خدمت از جمله مسکن ، خوراک ، پوشاک ، بهداشت ، درمان، آموزش و پرورش صحبت می کند و در این متن نمی گوید این حق آحاد مردم است یا در واقع یک برنامه است برای دولت؟
آخوندی با اشاره به متن اصل 44 قانون اساسی که ابزار تولید را در اختیار دولت قرار داده است، تاکید کرد: با ابلاغ سیاست‌های اصل 44 از سوی مقام معظم رهبری باب جدیدی در این حوزه باز شده است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن