واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در همایش بازیهای رایانهای نمایشگاه رسانههای دیجیتال مشهد
فیلترینگ و محدودیت سنی برای بازیهای رایانهای کودکان اعمال شود
کارشناس سواد رسانهای از برخورداری کشورهای خارجی از فیلترینگ و محدودیت سنی کودکان و نوجوانان برای بازی رایانهای خبر داد و گفت: به گفته مدیر بازاریابی شرکت گوگل، محدودیتهای اشاره شده در کشورهای خارجی امری طبیعی است.
![خبرگزاری فارس: فیلترینگ و محدودیت سنی برای بازیهای رایانهای کودکان اعمال شود خبرگزاری فارس: فیلترینگ و محدودیت سنی برای بازیهای رایانهای کودکان اعمال شود](http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1392/05/23/13920523000401_PhotoA.jpg)
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا سلطانپور شامگاه یکشنبه در همایش بازیهای رایانهای در نمایشگاه بینالمللی کتاب ناشران ایران و رسانههای دیجیتال در مشهد اظهار کرد: سواد رسانهای شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد اما وقتی شهروندان این واژهها را بدانند بهتر و راحتتر میتوانند کودکان خود را تربیت کنند. وی، سواد رسانهای را شناخت از همه رسانههای سمعی، بصری و مکتوب دانست و تصریح کرد: در حال حاضر رسانههای مختلف از جمله تلویزیون و اینترنت در اختیار خانوادهها قرار دارد که به علت بیحوصلگی و نبود آگاهی و سواد رسانهای والدین، سبب شده فرزندان اطلاعات کمتری درباره مشکلات رسانهها داشته باشند. این کارشناس سواد رسانهای تاکید کرد: بازیهای رایانهای یک فعالیت محرک محسوب میشوند که با هدف فرح بخشی و نشاط علاقمندان خود بهویژه نسل جوان را به سمت خود جذب میکنند که عمدتا از سه کشور آمریکا، انگلیس و اسرائیل به ایران وارد میشوند. وی اهداف این کشورها را ارائه فرهنگ غربی همراه با توهین به اعتقادات سازمانهای فعال در ایران و آموزش ضدارزشها به کودکان عنوان کرد و گفت: بازیهای رایانهای با اینکه از سال 1975 فعالیت خود را در دنیا شروع کرده و عمر کمتری نسبت به هالیوود دارند اما سودآوری خالص آنها در سال 2004 حدود 10 میلیارد دلار برآورد شده است. کارشناس سواد رسانهای از برخورداری کشورهای خارجی از فیلترینگ و محدودیت سنی کودکان و نوجوانان برای بازی رایانهای خبر داد و گفت: به گفته مدیر بازاریابی شرکت گوگل، محدودیتهای اشاره شده در کشورهای خارجی امری طبیعی است زیرا کودکان و نوجوانان زیر نظر والدین خود و انجام تحقیقات فراوان، بازیهای رایانهای را خریداری میکنند در حالی که در ایران، نوجوانان به راحتی سراغ خرید این بازیها میروند. سلطانپور ادامه داد: در حال حاضر تکنولوژی به کشور وارد شده اما متاسفانه فرهنگسازی نحوه استفاده از آن انجام نشده است و کودکان از بازیهای سنتی که ویژگیهای مثبتی همچون دوستیابی، فعالیتهای گروهی و بازی در محیط باز داشت، دور شدند و به بازیهای رایانهای رو آوردند. وی با بیان اینکه والدین باید بیشتر از گذشته به فرزندان خود توجه کنند، تاکید کرد: برای فرزندان خود قوانینی همچون، پس از هر 45 دقیقه، کودک باید حداقل پنج دقیقه استراحت کرده و از پای رایانه خود بلند شود، استفاده از صندلی مناسب و نشستن صحیح پشت سیستم را در نظر بگیرید. این کارشناس سواد رسانهای با اشاره به اینکه مخربترین بازیهای رایانهای برای فرزندان، نتایجی همچون افزایش میزان خستگی و نبود تخلیه انرژی به صورت طبیعی (با بازیهای سنتی در محیط باز) را دارد، تصریح کرد: والدین حتما به رده سنی اشاره شده برای بازی مورد نظر که پشت جلد آن قرار دارد توجه کنند. انتهای پیام/70005/ذ30
93/08/05 - 00:15
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 203]