تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803327131




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری نمايشگاه بين المللي صنايع مفتولي در تهران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


اقتصادی > سایر حوزه ها
برگزاری نمايشگاه بين المللي صنايع مفتولي در تهران
دومین نمايشگاه بين المللي صنايع مفتولي (صنایع زیر ساختی سيم و كابل، پروفيل و ماشين آلات وابسته) از 23 تا 26 آذرماه سالجاری با حضور و مشارکت بزرگترین و معتبرترین شرکت های داخلی و خارجی در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران برگزار می‌شود.



به گزارش خبرگزاری مهر، در دومین نمايشگاه بين المللي صنايع مفتولي که تنها نمايشگاه بين المللي صنايع مفتولي خاورمیانه محسوب می شود، تاکنون ده‌ها شرکت و واحد بزرگ تولیدی، صنعتی داخلی و خارجی، اعلام آمادگی کرده اند تا در این نمایشگاه آخرین تولیدات ، تجهیزات و خدمات خود را به نمایش بگذارند.

در این نمایشگاه انواع ماشین آلات تولید سیم و کابل، مواد خام اولیه (آلومینیوم، مس، سیم فولادی و ...)، ابزارهای تولید، مواد عایق و روکش، تجهیزات اندازه گیری و آزمون، تجهیزات کنترل کیفیت مواد و ملزومات جانبی (روانکارها، قرقره و ...)، بسته بندی محصول، انواع مفتول (مسی، آلومینیومی و فولادی)، محصولات و فرآورده های جانبی مفتولها ، پروفیلها و محصولات جانبی ، انواع دستگاه‌ها ، تجهیزات و ماشين آلات توليد سيم و كابل ، انواع مواد خام اوليه ، ابزارهاي توليد، مواد عايق و روكش، انواع مفتول، انواع پروفیل  و دیگر صنایع مرتبط با این حوزه عرضه و به نمایش عموم گذاشته خواهد شد.

علی شالباف رئیس ستاد برگزاری این نمایشگاه گفت: در این نمايشگاه که در فضائی بالغ بر 10 هزار متر مربع برگزار خواهد شد، علاوه شرکت های داخلی ، تاکنون حضور شرکت هائی از کشورهای؛ آلمان، ترکیه، هند و چین قطعی شده است. وی افزود: معرفی خلاقیت‌ ها و ظرفیت های بالقوه و بالفعل صنایع مفتولی کشور ، شناسایی و معرفی مشکلات ، موانع و نقاط ضعف موجود در این صنعت، جلب حمایت سازمان های دولتی و خصوصی از این صنعت، ایجاد بسترهای مناسب برای سرمایه گذاری،اشتغال زایی و کارآفرینی،آشنایی دست اندرکاران با محصولات،نوآوری ها و پیشرفت های صنایع مفتولی روز دنیا و ایجاد زمینه رقابت سالم میان تولیدکنندگان داخلی برای ارتقای کیفیت تولیدات، مهمترین اهداف برگزاری دومین نمايشگاه بين المللي صنايع مفتولي، سيم و كابل، پروفيل و ماشین آلات وابسته است.

اوکراین ، روسیه ، آمریکا ، ترکیه ، آلمان ، ژاپن ، فرانسه و انگلستان ؛ کشورهایی هستند که در آنها نمایشگاههای بین المللی صنایع مفتولی برگزار می‌شود اما در منطقه خاورمیانه، نمایشگاه مفتولی تهران، تنها نمایشگاه این منطقه محسوب می شود و لذا برگزاری این نمایشگاه در جمهوری اسلامی ایران، نشانده رشد و توسعه این صنعت در کشورمان است. توليد اولين محصولات سيم و كابل در ايران به سال 1344 و كارخانه ايكو باز مي‌شود كه حاصل مشاركت دو كشور ايران و سوئد بود ولي در حال حاضر ده‌ها شركت فعال با مالكيت و هويت ايراني در كشور فعال هستند.

بر اساس آمارهاي موجود، سالانه بيش از 320 هزار تن انواع سيم و كابل در داخل كشور و توسط بيش از 170 شركت توليد می شود كه بالغ بر 20 درصد از اين توليدات به دیگر کشورها صادر مي شود. این صنعت همچنین زمينه اشتغال بيش از پنجاه هزار نفر را فراهم کرده است.

از طرفي جمهوري اسلامي ايران در سال 2013 با توليد 15.4 ميليون تن فولاد خام رتبه نخست و بزرگترين توليد كننده فولاد خاورميانه را كسب کرده است اين رقم به نسبت سال گذشته میلادی 6.6 درصد رشد داشته است، همين امر باعث شده تا صنايع پائين دستي همانند پروفيل و صنايع مفتولي گسترش يافته و محصولات اين واحدها علاوه بر تأمين بازار داخلي حتي در بازار كشورهاي همسايه بالاخص عراق و افغانستان عرضه شود.

براساس اطلاعات موجود،‌ ميزان ذخاير مس دنيا برابر 470 ميليون تن برآورد شده كه ايران با داشتن بالغ بر 14 ميليون تن مس خالص بيش از 3 درصد از اين ذخاير را که شاخصه اصلی صنعت سیم و کابل محسوب می شود، به خود اختصاص داده است. بنابراين از نظر ذخاير مس، ايران رتبه دوازدهم دنيا و چهارم آسيا را دارد.

كشورهاي تركيه ، بحرين و عربستان از نظر تكنولوژي و سرمايه گذاري رقيب جدي صنعت سيم و كابل كشور ما در منطقه محسوب مي شوندكه تنها موفقيت رقيب‌هاي منطقه‌اي، كاهش قيمت تمام شده محصولات سيم و كابل آنها نسبت به توليد كنندگان داخلي است.
 


۱۳۹۳/۸/۲ - ۱۳:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن