تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804358821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محمدرضا گلزار اولین تندیس زندگی اش را بی سر و صدا گرفت!+تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:سیمرغ: محمدرضا گلزار اولین تندیس زندگی اش را بی سر و صدا گرفت!+تصاویر

محمدرضا گلزار اولین تندیس زندگی اش را بی سر و صدا گرفت

گلزار پای ثابت خیریه هاست و در این جشنواره و با حضوری افتخاری هم مبلغی به کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست کمک کرد.

تالار وزارت کشور در مهرماه سال‌ جاری تجربه‌ای را پشت سر گذاشت که شاید نسخه‌ای مشترک برای رفع مشکلات گروه‌های مختلفی باشد که پس از گذر از موانع بسیار در یک سالن جمع می‌شوند تا بتوانند یک ساعت برنامه اجرا کنند و کنسرت ببینند.

گرانترین سالن موسیقی پایتخت، تالار وزارت کشور، 6 شب مهرماه را شاهد حضور خانواده‌هایی بود که بدون پرداخت یک ریال به تماشای کنسرت خوانندگانی چون مرتضی پاشایی، سیروان و زانیار خسروی، مهدی یراحی، بنیامین بهادری، فرزاد فرزین، رضا یزدانی و رضا صادقی نشستند. خوانندگانی که ازجمله گرانترین خواننده‌های پاپ کشور محسوب می‌شوند.

کنسرتی که برای یک خانواده 4 نفره حداقل با میانگین 60 هزار تومان 240 هزار تومان آب می‌خورد. هزینه‌ای که از جیب اسپانسرهایی پرداخت شد که برگزاری یک کنسرت سه هزار نفره در هر شب را فرصتی مغتنم برای تبلیغ محصولات خود دانستند.

تالار وزارت کشور در مهرماه سال‌جاری تجربه‌ای را پشت سر گذاشت که شاید نسخه‌ای مشترک برای رفع مشکلات گروه‌های مختلفی باشد که پس از گذر از موانع بسیار در یک سالن جمع می‌شوند تا بتوانند یک ساعت برنامه اجرا کنند و کنسرت ببینند. نسخه ای که حتی برای مدعوین هم جای سؤال بسیار زیاد داشت.

سالن سه هزار نفری وزارت کشور چند شب مهرماه میزبان کسانی بود که به تماشای برنامه خوانندگانی نشستند که کنسرت‌های آنان جزو گرانترین کنسرت‌های کشور است. خوانندگانی که برای برگزاری کنسرت در تهران شاید مشکل کمتری نسبت به شهرستان‌ها دارند.

شهرستان‌هایی که با‌وجود پرداخت هزینه کنسرت ممکن است در جلوی در سالن اجرا و تنها چند دقیقه مانده به شروع کنسرت متوجه شوند که برنامه لغو شده است. لغوشدن‌های عجیبی که بهانه‌های غریبی دارد. برای مثال و آنطور که پیروز ارجمند مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد اسلامی در جمع رسانه ای‌ها تعریف می‌کند در یکی از این برنامه‌ها مسئولان شهری از علیرضا قربانی نداشتن سوء سابقه خواسته‌اند. اما آن اتفاقی که در هفته‌های آخر مهرماه افتاد استرس را از گروه‌های موسیقی گرفت.

آنطور که علیزاده دبیر اجرایی جشنواره می‌گوید: «خواننده بدون هیچ دردسری آمد خواند، پولش را هم گرفت. در 6روز بعضی از شب‌ها دو یا سه سانس برنامه با حضور دو یا سه خواننده معروف برگزار شد.» آنطور که علیزاده می‌گوید تمام برنامه از مجوز گرفتن تا اجرا به عهده مؤسسه مدیران شیوه و با همکاری هنرمندان پیشکسوت انجام گرفت. نخستین سؤالی که پیش می‌آید این است که چطور می‌شود کنسرتی در گرانترین سالن موجود در شهر با حضور سه هزار تماشاگر برگزار کرد اما خرجی به هزار خرج خانواده‌ها اضافه نکرد؟ مجموعه کنسرت‌هایی در جشنواره‌ای به نام «هم آوایی عشق و امید» که به گفته علیزاده با هدف حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست و کودکان غزه برگزار شد.

روی صندلی‌های تالار وزارت کشور پاکت‌های نامه خالی گذاشته شد تا کسانی که به تماشای کنسرت‌ها می‌روند هر اندازه که می‌خواهند و وسع شان می‌رسد کمک کنند. علیزاده می‌گوید: «در یکی از پاکت‌ها 10 هزار تومان پول گذاشته شده بود. یا یک پاکت حاوی دو کارت هدیه 20 هزار تومانی بود» به گفته او جشنواره طوری چیده شده بود که هرکس به هراندازه که وسعش می‌رسید به خانواده بی‌بضاعت و نیازمند کمک کند.

 تندیس جشنواره نیز به «محمدرضا گلزار» بازیگر سینما رسید که توسط «حسین هدایتی» به او اهدا شد. گلزار پای ثابت خیریه هاست و در این جشنواره و با حضوری افتخاری هم مبلغی به کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست کمک کرد که به گفته مجریان برنامه رقم قابل توجهی بود.

 خیریه نبی رحمت که 60 خانوار را تحت حمایت خود دارد، نیز در جشنواره غرفه شرکت داشت و علاقه مندان با پرداخت ماهیانه 20هزارتومان می‌توانستند سرپرستی یکی از کودکان تحت حمایت این خیریه را به عهده بگیرند. اما در این میان گروه‌های دیگری هم بودند.

گروه‌هایی چون مؤسسه بین‌المللی ملاصدرا که در ثبت شرکت‌ها فعالیت دارد یا «آتی خودرو» که مرکز خرید و فروش خودرو در قلب پایتخت است. کلید ماجرا همین جاست. این شرکت ها اسپانسرهایی هستند که هزینه برگزاری کنسرت‌ها را به عهده داشتند در ازای فضایی که برای تبلیغ محصولات خود پیدا کردند. برنامه‌ریزی که می‌تواند با گرته‌برداری از آن، در سایر شهرها خانواده ها را به یک شب بی‌استرس دعوت کرد.

آنطور که علیزاده می‌گوید: «این جشنواره که برای نخستین بار اتفاق می‌افتد بر اساس برنامه‌ریزی در شهرهای گرگان، رشت و شیراز هم برگزار می‌شود. این حرکت عظیم برای نخستین بار در این سطح بدون فروش بلیت صرفاً جهت فرهنگسازی کمک با زبان هنر در چند دهه اخیر صورت پذیرفت.

ضمن تشکر از اداره محترم اماکن نیروی انتظامی که با حمایت معنوی خود ما را مصمم به اجرای چنین برنامه‌هایی در شهرستان‌های کشور کرده جا دارد از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در خانه ملت تقاضا نمود تا با اطمینان و حمایت از بخش خصوصی در این راستا که بتوانند در اقصی نقاط کشور این ایده را پیاده و اجرا نمایند و اقشار کم درآمد مردم از این فضا استفاده بهینه ببرند، زیرا معتقدیم خدمت به مردم از وظایف ماست.

انتظار داریم تا مسئولان محترم شهرستان‌های استان‌ها در این حرکت عظیم و تحقق حمایت از نیازمندان ما را یاری رسانند.» او حتی توانسته است برای نخستین بار تبلیغ بیلبوردی برای خواننده‌ها در پایتخت تأمین کند امکانی که در شهرهای دیگر وجود داشت اما تهران تا به امروز تجربه نکرده بود.

خواننده در این نسخه دلنگرانی تهیه و مجوز سالن را هم ندارد. مجوزی که حداقل قیمت آن باعث می‌شود تا بسیاری عطای آن را به لقایش ببخشند، سالنی که البته هزینه اش پرخرج‌ترین بخش ماجرا و یکی از دلایل افزایش قیمت بلیت کنسرت هاست. یک نکته دیگر هم وجود دارد. برگزاری این جشنواره تشویق معنوی دستگاه‌های دولتی چون وزارت ارشاد بویژه دفتر موسیقی وزارت ارشاد و نهادهای انقلابی را در پی داشته است.

هر چند وزارت ارشاد می توانست با تخفیف در قیمت بلیت ها مشارکت و تأثیر بیشتری در برنامه داشته باشد که نداشت. علیزاده می گوید: «8ماه روی این ایده کار کرده است.» به گفته او شهرستان‌های مختلف هم می‌توانند با توجه به‌موقعیت شهر، هزینه خواننده، برندهای موجود و توجه و حمایت‌های معنوی هزینه‌های حضور مردم در این برنامه‌ها را به طرز چشمگیری تقلیل دهند. برنامه‌ای که اورژانسی‌ترین نسخه موجود برای رهایی  جامعه از افسردگی روزافزون است.

 بنابراین مسئولان باید از تعارفات کم کنند و بر مبلغ بیفزایند تا شرایط برگزاری چنین برنامه‌هایی که هم به کارآفرینی بیشتر و هم شرایط کمک‌های داوطلبانه مردم را به گروه‌های آسیب پذیر و مددجوی بوجود می آورد، مهیا شود. مردمی که با توجه به شرایط جامعه حضور آنها در چنین برنامه ای از سوی متخصصان امر اجباری اعلام می‌شود.

در ادامه تصاویر مربوط به کنسرت مشترک محمدرضاگلزار و مرتضی پاشایی را می بینید:























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سیمرغ]
[مشاهده در: www.seemorgh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن