تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798643336




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش نظارتي عملکرد شش ماهه اول سال ۹۳ پروژههاي عمراني شهرداري تهران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در صحن علنی شورا ارائه کرد:
گزارش نظارتي عملکرد شش ماهه اول سال ۹۳ پروژههاي عمراني شهرداري تهران
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه آمادگی ارائه گزارش سه ماه یک بار گزارش بودجه ای شهرداری تهران وجود دارد؛ تصریح کرد:‌ ما امسال برای اولین بار توانستیم با کمک هر چهار عضو دیگر کمیسیون از تمامی پروژه های عمرانی شهرداری تهران بازدید کنیم.
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،‌علیرضا دبیر با اشاره به اینکه از ۱۱۰۶ پروژه مستمر و غیر مستمر شهرداری بازدید میدانی انجام شده از شهرداری تهران خواست پروژه ها را در دقیقه نود به برنامه اضافه نکنند. وی تاکید کرد: بررسی علل شروع نشدن برخی از پروژه ها این است که امکان سنجی پروژه ها و ضرورت اجرای آنها به درستی انجام نمی شود. مثلا برخی از اعضای محترم شورا ما را تحت فشار قرار دادند که چند پروژه در برنامه سال جاری گنجانده شوند اما برخی از این پروژه ها هنوز شروع نشده است.
                         
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گزارش نظارتي عملکرد شش ماهه اول سال ۹۳ پروژههاي عمراني شهرداري تهران را در صحن علنی شورا ارائه کرد.
 
وی با انتقاد از عملکرد سازمان مشاور فنی و مهندسی اظهار داشت:‌هفت ماه از سال گذشته است و سازمان مشاور فنی و مهندسی هنوز نقشه ها را برای اجرا به مناطق نبرده است.
 
علیرضا دبیر همچنین از اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی خواست نظارت دقیق تری بر عملکرد شرکت توسعه فضاهای فرهنگی داشته باشند. وی در این باره گفت:‌ پروژه تالار شهر هنوز شروع نشده در حالی که این پروژه به توصیه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در برنامه این شرکت گنجانده شد.
 
وی همچنین با اشاره به پروژه شروع نشده باغات کن اظهار داشت:‌ بررسی ها نشان می دهد عدم برآورد صحیح و عدم مشخص بودن پهنه از مشکلات شروع نشدن این پروژه است. حتی معاونت شهرسازی هم هنوز پهنه ها را مشخص نکرده است.
 
رییس کمیسیون برنامه و بودجه اضافه کرد: ما برای پارک پردیسان ۴۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتیم ولی سازمان محیط زیست همکاری نمی کند و کار هنوز انجام نشده است.
 
دبیر در این گزارش با اشاره به اینکه ۱۲ نفر از کارشناسان کمیسیون در ۲۸۸۰ نفرـساعت کاری این گزارش را تهیه کرده اند؛ خاطرنشان کرد: هر ۲۲ منطقه شهرداری تهران علاوه بر شش معاونت شهرداری در طی یک سال گذشته بازدید شده اند.
 
وی افزود: بررسی های انجام شده نشان می دهد ۲۹ درصد تاخیرهایی که در شروع پروژه ها وجود داشته به دلیل کمبود نقدینگی بود. علاوه بر آن علت تاخیر ۲۴ درصد پروژه های شروع نشده تامین زمین و ۱۶ درصد نیز مطالعات بوده است.
 
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از «تغییر نقشه و مشخصات» «معارض ملکی» «تعلل دستگاه اجرایی» «معارض تاسیساتی» «کسری اعتبار» «ضعف پیمانکار» و «جابه جایی پروژه» به عنوان دیگر دلایل شروع نشدن برخی از پروژه ها نام برد و گفت: تحلیل ها نشان می دهد پروژه هایی که شروع با تاخیر داشته اند اغلب دچار «مشکل خرید ساختمان» «عدم ابلاغ به موقع پروژه مصوب» و  «افزايش حجم كار» بود.
 
علیرضا دبیر همچنین در خصوص نحوه ارجاع کار پروژههای بازدید شده مناطق توضیح داد: ۴۶ درصد پروژه ها با مناقصه عمومی و ۳۳ درصد به شرکت ها و سازمان ها وابسته واگذار شده اند. ۴ونیم درصد پروژه ها نیز با مناقصه محدود به پیمانکار سپرده شده اند.
 
وی همچنین درباره نحوه واگذاری پروژه ها توسط شرکتها و سازمانهای وابسته تشریح کرد: ۲۶ درصد پروژه ها با مناقصه عمومی و ۷۰ درصد به مناقصه محدود واگذار شده اند.
 
رییس کمیسیون برنامه و بودجه افزود: شرکت جهان یا تعاونی کارمندان خصوصی هستند و شرکت و سازمان شهرداری محسوب نمی شوند. در این گزارش ما شرکت کارگزاری بانک دی و بانک شهر را به عنوان بخش خصوصی در این گزارش محسوب کرده ایم.




انتهای پیام /







تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن