تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820382635




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار باهنر به عربستان و ترکیه/لهیب آتش‌افروزی در منطقه به زودی دامن شما را خواهد گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: هشدار باهنر به عربستان و ترکیه/لهیب آتش‌افروزی در منطقه به زودی دامن شما را خواهد گرفت
نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی با هشدار به عربستان و ترکیه گفت: منافع جهان اسلام می‌طلبد که کشورهای اسلامی توجه ویژه‌ای به دام‌های خطرناک استکبار جهانی و صهیونیسم داشته باشند.
به گزارش نامه نیوز،  محمدرضا باهنر نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (29 مهر ماه 93) اظهار داشت: امروز منطقه شرایط بسیار حساسی را سپری می‌کند و منافع امت و جهان اسلام می‌طلبد که کشورهای اسلامی توجه ویژه‌ای به دام‌های خطرناک استکبار جهانی و صهیونیسم که دشمن بشریت است، داشته باشند.

وی افزود: بازی خطرناکی که با حمایت آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای این کشور در سوریه و عراق چند سال است که شروع شده، طراحی خطرناکی است که هدف آن، انتقال بحران از سرزمین اشغالی و رژیم صهیونیستی بر این بخش از جهان است و می‌خواهند با این کار صهیونیست‌ها را در حاشیه امن برده و نظاره‌گر و شادمان این بحران تحمیلی به جهان اسلام قرار دهند.

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:‌این واقعه تا جایی است که آمریکا به تدریج و بر اساس تجربیات گذشته برای فرار از عواقب این آتش‌افروزی علاقمند است، تمام مسئولیت تولد جریان خبیث سفاک و ضدبشری تروریست‌های داعش را به گردن حکومت‌های مرتجع منطقه بیندازد.

باهنر تصریح کرد: مقامات بازنشسته و سیاسی آمریکا هر از چند گاهی با سخنان صریح خود تمام مسئولیت خلق و تقویت این تروریست‌ها را به عهده حکومت‌های دست‌نشانده خود در منطقه می‌گذارند، در حالی که اسناد و مدارک تجهیز تروریست‌ها توسط آمریکا و غرب برگزاری دوره‌های آموزشی برای آنها توسط مأموران آمریکایی و غربی و حتی تجهیز تروریست‌ها به سلاح‌های کشتار جمعی توسط کشورهای غربی قابل پرده‌بوشی و انکار نیست و جالب است که بسیاری از این اقدامات ضدبشری آمریکا و غرب با واسطه‌گری و دلالی رژیم صهیونیستی اتفاق می‌افتد.

باهنر اضافه کرد:‌ نقش جمهوری اسلامی ایران از روزی که بحران به سوریه تحمیل شد و سپس دامنه آن توسط تروریست‌های داعش به عراق کشانده شد کمک به دولت‌ها و ملت‌های سوریه و عراق برای مبارزه با تروریست‌های تکفیری بوده است و این سیاست منطقی جمهوری اسلامی ایران را محور مبارزه با تروریست در منطقه و جهان کرده است.

وی افزود: متأسفانه بعضی از حکام منطقه و کشورهای همسایه در چنین ایامی که جهان اسلام به شدت نیازمند وحدت، ثبات و آرامش است، با بعضی رفتارهای نسنجیده و با تحریک استکبار جهانی نه تنها کمکی به مبارزه با تروریست‌های تکفیری نمی‌کنند، بلکه با تقسیم تروریست‌ها به خوب و بد به کمک‌های تجهیزاتی، مالی و آموزشی به تروریست‌ها ادامه می‌دهند و حتی به زعم خود برای مبارزه با داعشی‌ها هم شرایط می‌گذارند.

رئیس جلسه علنی امروز مجلس بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران به کشورهای منطقه به ویژه مسئولان حکومتی ترکیه و عربستان توصیه می‌کند که ما فعلا از شما انتظار مبارزه جدی با گروه‌های تکفیری نداریم، فقط به خاطر منافع جهان اسلام و عدم فراخوانی بحران به کشورهای خودتان بیش از این گروه‌های تروریستی را تقویت نکنید، والا لهیب آتش‌افروزی در منطقه به زودی دامن شما را خواهد گرفت.

باهنر در ادامه عنوان کرد: ملت‌های بزرگ ایران،‌ ترکیه و عربستان عمیقا مسلمان هستند و از بلایای به وجود آمده در منطقه به شدت رنج می‌برند و علاقمند هستند که حکومت‌های منطقه ملت‌های خود را در ریشه‌کن کردن گروه‌های تروریستی و تکفیری یاری کنند و به حول الهی پیروزی نزدیک است.

وی ادامه داد: مبادا که ننگ تأسیس و تقویت گروه‌های تروریستی تا ابد بر پیشانی شما بماند و راه جبران آن را طی نکرده باشید.

نایب‌ رئیس مجلس همچنین گفت: اقدام خلاف انتظار عربستان در صدور حکم اعدام برای یک روحانی دانشمند و مبارز احساسات میلیون‌ها مسلمان را برانگیخته و علمای بزرگ اسلام و مراجع عالیقدر اسلام را به شدت نگران کرده است، امید است دولت عربستان از عواقب چنین اقدامی آگاه شده باشد و انتظار می‌رود با اقدام قاطع خود از وجود چنین فاجعه‌ای جلوگیری کند و به افکار عمومی جهان اسلام احترام گذاشته و آینده خود را به گردبادهای خشمگین جهان اسلام مواجه نکند.

باهنر با اشاره به مباحث مربوط به حوزه مسائل هسته‌ای کشورمان خاطرنشان کرد: امید است تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بتواند به خوبی از منافع بزرگ ملت ایران در این عرصه مهم دفاع کند و اجازه زیاده‌خواهی را به آمریکا ندهد.

نایب رئیس مجلس در پایان یادآور شد: ما بارها اعلام کرده‌ایم که مخالف جدی بمب هسته‌ای و هر نوع سلاح کشتار جمعی هستیم و این سیاست دائمی جمهوری اسلامی ایران است و در عین حال قویا از ضرورت داشتن توانمندی فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای حمایت می‌کنیم و برچیده شدن تمام تحریم‌های ظالمانه و ضدبشری را مطالبه می‌کنیم.




منبع: فارس


۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن