تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همه خوبى‏ها و بدى‏ها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمى‏بينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821032386




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سدسازي به توزيع مناسب آب در کشور کمک کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ مهر ۱۳۹۳ (۲۱:۳۸ب.ظ)
قائم‌مقام وزير نيرو: سدسازي به توزيع مناسب آب در کشور کمک کرده است قائم‌مقام وزارت نيرو گفت: فعاليت‌هاي اين وزارتخانه در حوزه سدسازي ما را قادر ساخته است بتوانيم آب را در نقاط مورد نياز کشور توزيع و با نارسايي‌هاي طبيعي مقابله کنيم.
به‌گزارش خبرگزاري موج، ستار محمودي روز دوشنبه (امروز) در آيين گشايش سومين همايش و نمايشگاه سد و تونل ايران در دانشگاه تهران، با بيان اينکه ايران به‌دليل برخورداري از دو رشته کوه بزرگ و نزول بخش قابل‌توجهي از بارش‌ها در اين مناطق، اين امکان را دارد تا بتواند آب مناطقي از کشور را که در شرايط آبي بهتري قرار دارند، به ساير نقاطي که در شرايط بحراني آب به‌سر مي‌برند منتقل کند، گفت: عوامل توپوگرافي و جغرافيايي، نيازمند مهندسي ويژه‌اي هستند و تونل به‌عنوان يک ابزار برقراري ارتباط و تسهيل در توسعه پايدار، يک فن مهندسي ارزشمند به‌ حساب مي‌آيد و جمهوري اسلامي ايران در اين حوضه پيشرفت‌هاي قابل ملاحظه‌اي داشته است.
وي با بيان اينکه توسعه سدسازي در سال‌هاي اخير نقش بزرگي در توسعه کشور داشته است، تصريح کرد: استفاده از فناوري‌هاي جديد و به‌روز بودن کارشناسان صنعت آب و برق، اين امکان را براي ما فراهم کرده است تا بتوانيم ضعف‌هاي عدم توزيع متوازن منابع آب را جبران کنيم.
وي اضافه کرد: هم‌اکنون حدود 1000 کيلومتر تونل انتقال آب در کشور در حال بهره‌برداري است که حدود 110 کيلومتر آن مربوط به تونل انحراف آب در نيروگاه‌هاي آبي در دست بهره‌برداري بوده ضمن آنکه 135کيلومتر تونل در دست مطالعه است.
به‌گفته وي، تا سال 1405 به حدود يک‌هزار کيلومتر تونل ديگر نياز خواهيم داشت.
قائم‌مقام وزير نيرو با بيان اينکه تا پيش از پيروزي انقلاب اسلامي کمتر از 10 سد در کشور وجود داشت که مطالعه و طراحي و احداث و بهره‌برداري از آن توسط کارشناسان خارجي انجام مي‌گرفت، گفت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي با پشتکار کارشناسان و متخصصان و مهندسان داخلي موفق شديم در اين رشته پيشرفت هاي قابل‌توجهي داشته باشيم؛ به‌طوري که هم‌اکنون جزو چند کشور مطرح جهان در زمينه طراحي و احداث سدهاي بزرگ هستيم و چنانچه بخواهيم در صدر رقابت‌هاي جهاني در زمينه‌هاي سدسازي باقي بمانيم، به پژوهش بيشتر و به‌کارگيري علوم جديد در حوزه سدسازي نياز خواهيم داشت و نبايد از دستاوردهاي جديد جهان در اين زمينه غافل شويم.
وي با بيان اينکه ارتقاي جنبه‌هاي غيرسازه‌اي از اهداف اصلي وزارت نيرو است، اظهار داشت: صنعت سدسازي کشور هم‌اکنون در 40 کشور جهان حضور فعال دارد و با افزايش و بهبود دانش در اين حوزه، مي‌توان تا ساليان طولاني در اين زمينه صاحب‌نظر بود.
محمودي با تأکيد بر اينکه در حوضه‌هاي آبريز کشور توجه اکيد به بحث محيط زيست خواهيم داشت و زمينه‌هاي اجتماعي را نيز در ساخت سد و تونل درنظر مي‌گيريم، افزود: وزارت نيرو پيش از اقدام براي احداث تأسيسات سد و تونل در يک منطقه، بر انجام مطالعه‌هاي اجتماعي و محيط‌زيستي همواره تأکيد ويژه داشته است و خواهد داشت.
سومين همايش و نمايشگاه سد و تونل ايران روزهاي 28 تا 30 مهرماه جاري در محل دانشگاه تهران برگزار مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن