تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805355737




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره تئاتر معلولین به دنبال اثبات توانمندی این قشر است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در نشست خبری اولین جشنواره تئاتر معلولان استان تهران مطرح شد؛
جشنواره تئاتر معلولین به دنبال اثبات توانمندی این قشر است
جشنواره تئاتر معلولین به عنوان یکی از برنامه‌های هنری سازمان بهزیستی استان تهران به دنبال اثبات توانمندی 15 درصد از مردم جامعه ما است.


به گزارش خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاری نشست خبری اولین جشنواره تئاتر معلولین استان تهران که امروز در شیر‌خوارگاه آمنه برگزار شد، اصغر کرمی معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران با تاکید براهمیت نقش هنر در توانمند سازی معلولین گفت: تئاتر بحثی است که مشکلات، قابلیت‌ها و نیازهای معلولین را به اطلاع جامعه می‌رساند.


همچنین محمد حسین همتی دبیر اولین جشنواره تئاتر معلولین استان تهران و مدیر بهزیستی شهرستان ری با بیان این مطلب که هدف سازمان بهزیستی کشور از ایجاد جشنواره تئاتر معلولین شناساندن 10تا 15 درصد جامعه به اجتماع است گفت: بهزیستی با برگزاری این جشنواره به دنبال اثبات توانمندی معلولین  به مردم  است.

وی ادامه داد: معلولیت محدودیت نبوده و این قشر بسیار توانمند هستند.

دبیر اولین جشنواره تئاتر معلولین استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود ، تئاتر معلولین را مصداق کامل تئاتر درمانی برای معلولین دانست و اظهار داشت: از اهداف دیگر برگزاری جشنواره تئاتر معلولین استان تهران می‌توان به تعیین جایگاه معلولین در جامعه و تغییر نگرش اجتماع به این قشر  عظیم اشاره کرد. امید است که معلولین خود را افرادی توانمند و قادر در جامعه ببینند.

مژگان عزیزی دبیر اجرایی اولین جشنواره تئاتر معلولین استان تهران در بخش دیگری از نشست خبری این جشنواره به برگزاری 3 روزه جشنواره تئاتر معلولین در فرهنگسرای بهمن اشاره کرد و گفت: ما طبق دستورالعمل جشنواره تئاتر معلولین استان تهران بر لزوم حضور بیشتر معلولین در هر کدام از گروه‌های هنری تاکید داشتیم.

وی افزود: سازمان بهزیستی با  توجه به توانایی هنر نمایشی در توانمند‌سازی معلولین جشنواره تئاتر معلولین استان تهران را برگزار کرده است.

دبیر اجرایی اولین جشنواره تئاتر معلولین استان تهران اظهار داشت: چه بسا ما بتوانیم چهار چوب خاصی را برای معلولین تعریف کنیم البته بهزیستی شهرستان ری تعریف این چهارچوب را هم اکنون در دست بررسی قرار داده است.

عزیزی تصریح کرد: با وجود استعداد‌های بالقوه در میان معلولین کشور در آینده از حضور اساتید حرفه‌ای عرصه تئاتر استفاده می کنیم.

عزیزی ادامه داد: درحال حاضرعلی‌رغم تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حوزه هنری به عنوان یکی از متولیان اصلی تئاتر کشور هیچگونه همکاری با ما نکرده، امید است که با عقد تفاهم نامه در حوزه همکاری‌های مراکز هنری با بهزیستی کشور  فرهنگ‌سازی کنیم.

وی در خصوص آثار قابل نمایش در روزهای برگزاری اولین جشنواره تئاتر استان تهران گفت:37 اثر به دبیر خانه ما رسید که از این میان 22 اثر به مرحله بازخوانی و 11 اثر به مرحله نهایی رسیدند.

دبیر اجرایی اولین جشنواره تئاتر  معلولین استان تهران در بخش دیگری  از سخنان خود  در پاسخ به این سوال که چرا بهزیستی شهرستان ری به عنوان بخش مدیریتی جشنواره تئاتر معلولین استان  تهران شناخته شده اظهار داشت: بهزیستی استان  تهران از چهار چوب مدیریتی تشکیل شده که هر کدام از این  حوزه ها با توجه به  گستردگی کار بهزیستی استان تهران بخشی از وظایف و برنامه های این سازمان را بر عهده گرفته‌اند.

عزیزی ادامه داد:هم اکنون مدیریت سازمان بهزیستی شهرستان ری که سطح فعالیت آن در حجم کل استان  تهران  بوده در نقش دبیر خانه جشنواره تئاتر استان  تهران حاضر شده و به معنای  دیگر مدیریت  اصلی این جشنو اره برعهده سازمان به زیستی استان تهران است.

وی اظهار داشت: معیار ارزش گذاری هیئت مدیره جشنواره تئاتر معلولین استان تهران هوشمند‌انه و به دور از بذل و بخشش و مباحث احساسی است.

عزیزی گفت: جوایز جشنواره تئاتر معلولین استان تهران به طراحان صحنه کارگردانان بازیگران زن، بازیگران مرد و نمایشنامه نویسان گروه‌های هنری  شرکت کننده اهدا می شود.

گفتنی است؛ که اولین جشنواره تئاتر معلولین استان تهران با داوری " محمود عزیزی"  ،" شیرین بزرگمهر" و " میلاد  اکبرنیا" پس  از  نمایش آثاری با عناوین " لبخند رنگین کمان" ،" شاید تو فرشته باشی"، " موش بلا و گربه  ناقلا"، " آشپزخانه جادویی" ،" قاشق پوشانی" ، " پیشگویی‌های بوجانکای دم  راکتی"،" پیروزی اراده" " آن سوی عشق"" مسافرین شیراز" و " یک روز  با معمول" در تاریخ  سی‌ام مهرماه در تالار سوره کار خود را پایان می‌دهد.

لازم به ذکر  است؛ این جشنواره پس از برگزاری کارگاه های آموزشی با عناوین " تربیت حس" و " انواع معلولیت‌ها  و رویکردهای توانبخشی" توسط " محمود فتح الهی" و" عباس شفیعی" جایزه‌ای را به اثر توانبخشی و توانمند‌سازی اهدا می‌کند.
 
انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن