تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده اش در هر روز نصيحتى عرضه مى كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و اگر ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819579447




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تمرکز اصلي در «شهر آماده» بر پيشگيري و آمادگي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ مهر ۱۳۹۳ (۱۳:۵۳ب.ظ)
رئيس سازمان مديريت بحران: تمرکز اصلي در «شهر آماده» بر پيشگيري و آمادگي است رئيس سازمان مديريت بحران گفت: تمرکز اصلي در «شهر آماده» بر پيشگيري و آمادگي است که اين دو اصل راهبردهاي سازمان مديريت بحران کشور است.
به گزارش خبرگزاري موج، اسماعيل نجار رئيس سازمان مديريت بحران کشور در افتتاحيه جشنواره «شهر آماده» گفت: از 46 حادثه مهم در دنيا، وقوع 36 حادثه در ايران محتمل است و به همين دليل جزو 10 کشور حادثه‌خيز جهان محسوب مي‌شويم.
رئيس سازمان مديريت بحران کشور افزود: از نظر تعداد حوادث رخ‌داده، ايران در بين کشورهاي دنيا مقام ششم و در بين کشورهاي آسيايي رتبه چهارم را دارد.
نجار با اشاره به اينکه آسيب‌پذيري کشور در مقابل زلزله بسيار بالاست، تصريح کرد: بايد تا جايي که مي‌توانيم آسيب‌ها و خسارات احتمالي را کاهش دهيم اما براي حرکت در اين مسير، ابتدا مردم و مسؤولان بايد به اين باور برسند که رخ دادن حوادث، قطعي است و بعد براي اين باور، برنامه‌ريزي کنيم.
رئيس سازمان مديريت بحران کشور اظهار داشت: بايد در مرحله پيشگيري، در وهله اول کار علمي انجام دهيم. خوشبختانه در موضوع مقابله به دليل آموزه‌هاي ديني و عواطف انساني، از جايگاه مناسبي در دنيا برخورداريم اما در پيشگيري بايد تلاش بيشتري داشته باشيم.
معاون وزير کشور افزود: بم 12 ثانيه لرزيد که نتيجه آن 34 هزار جان‌باخته، 19 هزار مجروح و ويراني 71 هزار خانه و اماکن مسکوني، تجاري و اداري بود. هزينه آشکار اين ويراني‌ها از سال 82 تا 89 برابر 2هزار و 100ميليارد تومان بود. در اين زلزله بسياري از ساختمان‌هاي دولتي نيز تخريب شدند اما مسجد جامع بم استوار ايستاد؛ زيرا در ساخت آن از دانش روز بهره گرفته شده بود.
رئيس شوراي هماهنگي مديريت بحران کشور افزود: متأسفانه هرگاه در تهران بحث زلزله پيش مي‌آيد همه ابراز نگراني مي‌کنند. در حال حاضر 10 ميليون نفر در تهران سکني دارند که پيش از انقلاب اين رقم 3.5 ميليون نفر بود. يعني براي 6.5 ميليون نفر در اين 35 سال اخير خانه ساخته شده است. اگر اين واحدها بر اساس اصول فني ساخته شده بودند، امروز نگراني نداشتيم.
رئيس سازمان مديريت بحران کشور ادامه داد: سؤال ما اين است که متولي اين موضوع کيست؟ و قانون چه کسي را مسوول و متولي اين امر دانسته است؟ بي‌شک سازمان نظام مهندسي و دستگاه‌هاي اجرايي در اين ميان وظيفه دارند. البته خود مردم نيز بايد در اين امر وارد شوند. همان ميزان که به زيبايي و نماي ساختمان اهميت داده مي‌شود، بايد بيش از آن به مقاومت و استحکام ساختمان توجه داشته باشند.
نجار تصريح کرد: از سازمان‌هاي بيمه‌گر نيز مي‌خواهيم که فعالانه وارد اين عرصه شوند تا هم يار دولت و مردم در هنگام حوادث باشند و هم ناظري بر مقاومت ساختمان‌ها در زمان ساخت باشند.
معاون وزير کشور در ادامه گفت: بايد ظرفيت‌هاي کشور را شناخت و در مواقع بحراني از آنها بهره برد و حتي ظرفيت‌هاي جديد توليد کرد. بايد با تمرين مداوم مي‌توانيم آمادگي خود را در سطح بالايي حفظ کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن